Tagok >> pmolnar >> 156 2.4 JTD 10V >> Blog
- Típus:156 2.4 JTD 10V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Nero Metallico 846a
Elérkezett, az idő, hogy egy JTD-vel kevesebb legyen.
Ez a választás fekete saloonra esett.
Futott :165000miles
Állapot: - turbó és vezérlés cserélve 133000m, rendszeresen karbantartott olaj és szervízzel.
- kettőstömegű, váltó 154000m cserélve
- kormánymű, jobb oldali féltengely sw-ben él tovább.
A motor, váltó és sok alkatrész el lesz téve későbbi felhasználásra.
Amit lehet és kell az SW-k hez megtartom, de van elég alkatrész eladásra.
Itt a vége.
kormanyosszekoto rud nem lett cserelve 2 eve csak a gumik, de ezek szerint ismet kell, de most az egeszet kompletten.
Elso es hatso fekek, fekbetetek, tarcsak, fekolaj csere es kompletten az egesz fek felujitasa a kocsin.
Tehat a szerviz ugyesen nem tett be uj feltengelyszimeringet (es a regit is rosszul) a kuplung es kettostomegu csere utan eleg sok olaj is elfolyt,(es olaj sem a 75W volt benne) igy ezt meg kellet vegre csinalni.
Szimering cserek es uj valtoolaj.(De sajnos igy sem tokeletes, ujra kene szetszedni az egesz valtohazat.)
Valamit a hang ami zavart kiderult, ket helyrol is jon nemcsak a felso lengokarok, hanem a kormanyosszekoto rud is, de ez meg hatra van.
Felso lengokarok, igen ezeket 2 eve megsporoltam, de most mar vege.
Es mar nem tudom hanyadszor es kovetni is csak innen tudom ujra es ismet a kib...ott feltengely gumiharang kilyukadt.
Vegre talatam egy alfas muhelyet. Igazi megszallottak, na ilyeneket csipazom:)
Kerek idopontot es oda viszem ezek utan ha ilyen problemaim tamadnak.
(Upper suspension arms,
driver shaft sealant,gear box oil
cv boots)
163 000 miles
Olaj szuro es olaj csere, gazolajszuro es levegoszuro is
162000miles
A spojlerek elengedtek a kuszobot a hatso ajto alatt es ujra le kell szednem, de mielott visszarakom csinalok egy kuszob es alvazvedelmet a kocsin, mert erre is nagyon rafer.
A spojlerek szerintem szepen megvedik a sotol a kuszobot, de az auto aljan kulonosen a hatso ulesek labtarto reszein szornyu lyukak vannak.
Tiger silent es Hammerite festek valamint Under Body sealing alvazvedo.
Nem elso hosszabb utja ennek az Alfanak.
Teli gumicsere. Oda vissza 3600km es Mo.-n meg kicsit korbe is neztunk.
Aztan East Anglia kirandulas es fokanezes.
A fekeket meg kell neznem es lehet cserelnem a felso lengokarokat, valamint meg lesz valami amit meg nem fejtettem meg elol nem jo valami.(kormanyosszekoto rud)
159000 miles
A story hosszu es nem minden publikus...Csereljuk a 4db hatso keresztartot
Update: Ebbol ketto lett cserelve!
Vegre ez is megvan uj kettostomegu lendkerek es uj kuplung.
A hatuluto itt is elojott ...csak angol autoszerelot tobbet ne... az olaj folyik, meg kell keresnem, hogy honnan. Valamint a feltengely gumiharang lyukas a jobb oldalon, az is csere lesz
154000miles
Miota megvan meg nem volt kitisztitva (kb 2eve), de most eljott az ideje.
Nagyon kormos volt. Ezert beaztattam benzinbe es aztan a kis drotkefevel kitisztitottam. A MAP-ot most tisztitottam eloszor kicsit keresgeltem, hol van, de mostmar az is szep tiszta.
OBD 2 hibak is kiolvasva, torolve.
Azt vettem eszre hogy nem ugy huz a verda es a fordulat megugrik 3000re vagy fole is megy aztan visszaveszek a gazpedalon es laasan felgyorsul es elkezd huzni, minden sebessegvaltaskor ez van , kicsit atmentunk automataba a kuplung olyan fent fog, hogy orulok, hogy meg be tudom tenni es megy ezert most nem mozgatjuk.
1. Felso lengokarok csereje.
2. Stab palcak csereje elol es hatul. (meg nem szukseges)
3. Kuplung javitas es kettostomegu lendkerek2018. 05.
4. Felnik csereje es felujitasa
5. Elso fek tarcsak csereje Brembo-ra(ez van hatul is)
6. Csomagtarto teleszkop csere