Mutasd

>> Szerviz2018-07-27

Júli 9-én reggel, mikor feleségem indult dolgozni - rendszerint ilyenkor én már szállítom be a gyerekeket a kocsiba, így a garázsban vagyok - arra lettem figyelmes, hogy furcsa, villanyautó hangja van a 147-nek, holott a sportdobbal szépen duruzsolnia kellene, amire egyébként roppant irigy vagyok (az enyém ugyebár dízel).
Délután ránéztem: hát olaj a nívószint alatt, víz szintén. Gyorsan beállítottam a szinteket. Bevallom kicsit szégyelltem is magam, mert a TS-re sűrűbben rá szoktam nézni, de most annyira el voltam havazva munkával és tanulással (készültem egy nemzetközi szakmai vizsgára), hogy elmaradt a tőlem megszokott gondosság.
Másnap füleltem, de a hang nem múlt el. Elsőre beszartam, hogy valami baja lett a motornak a kevés olaj és víz miatt - de hát egyhúzomban nem megy csak 18 km-ert a kocsi, úgyhogy csaknem.
Felnyitottam a géptetőt, és a hangot a vezérlés oldaláról hallottam.
Még aznap este vittem a szerelőhöz.
Csabi (a szerelő) is ráfülelt. Este megnéztem a kis excel táblám a javításokról és hát akkor döbbentem rá mi a baj. Csabival konzultáltam is rögtön telefonon: a hosszbordás szíj, közvetlenül a kocsi vásárlása után, 2013.03.28-án, 73207 km-nél volt cserélve. De csak a szíj! Ergo a görgők még a gyáriak. A szervízkönyv szerint 120 ezernél kell cserélni, de ugye keveset megy évente, tehát az idő benne van, a futásteljesítmény pedig majdnem (108000 km van a kocsiban).
A cserére akkor került sor, amíg mi nyaralni voltunk, Csabi - lévén gyerekkori barátom - kapott kapu és garázskulcsot, úgyhogy mire hazaértünk a 147 ott várta a feleségem a garázsban. Így Csabinak sem volt útban napokig a műhely udvarán, én pedig fedett, árnyékos helyen tudhattam a kocsit a megszokott biztonságban.
Continetal szíjat kapott és INA görgőszettet.
A villanyautó hang megszűnt, tökéletes a kocsi duruzsoló hangja.