Tagok >> Laca62 >> 159 2.4 JTDm >> Blog
- Típus:159 2.4 JTDm
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:MARRONE LUCI DEL BOSCO
Ma kicseréltem az első felső lengőkarokat.Igazából nem egy bonyolult munka,otthon elvégezhető.Amire mindenképpen szükség volt,az egy E20 méretű torx csillag kulcs.
1-es kép.
A gömbfejet 17-es kulccsal meglazítottam és egy egyszerű csapágylehúzóval kihúztam a helyéről.2-es kép.
A rugó helyzete miatt a két torx csavar nem húzható ki simán.3-as kép.
Ezért egy egyszerű "faékkel" kitámasztottam a rugó megfelelő menetét és így emeltem néhány centimétert a futómű alsó lengőkarján az emelővel.4-es kép.
Így a rugó megfelelő menete nem húzódott vissza.Csavar kifordít,új lengőkar a helyére,csavar vissza,lehúzva és kész.
Néhány hete azt vettem észre,hogy megváltozott az autóm hangja.Függetlenül,hogy hideg,vagy meleg a motor.Búgó,morgó hang volt a kocsiban,de kinyitott motorháztetőnél nem volt hallható.Néhány nappal ezután megjelent a figyelmeztetés,nincs töltés.Letettem az autót,kerestem a közelben Alfás szervízt,csütörtökön vittem,ma visszakaptam.Generátor csere,az autó hibátlan,eltűnt a zavaró hang.
Megtévesztő volt a hang,mert olyan volt,mintha valami nem lenne a helyén,vagy rögzítve,és egy erős rezgés lenne.Az is furcsa volt,hogy MES-el nézve az akku feszültség csak 12,3 Volt járó motornál.Ma már 13,8 V.
És ami a lényeg : korrekció adatok csere előtt: 2-es henger +2 körül,a többi + , - 0,2 .Ma a korrekciók + , -0,2 és a 2-es henger +0,8 .OK a 2-es porlasztó odavan,de ebből arra tudok következtetni,hogy ha nincs elegendő töltés,az akksi nem fogja működtetni a porlasztókat egyedül.A mágnesszelepek nyitásához baromi nagy teljesítmény kell !