Tagok >> jati159 >> 159 2.4 JTDm >> Blog
- Típus:159 2.4 JTDm
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Kék
Nem rég regisztráltam, úgyhogy most gondoltam leírom az eddig történteket, hátha tudok segíteni másnak, mielőtt előbújna a "szar olasz autó" mítosza és megutálná a szép autóját! :-)
Az autót 2011. februárjában vettem 100.000km-rel az órájában, de minden arra utal hogy talán annyi is van benne. Innen induljunk. Eddig 52.000km-t tettem bele! Szóval szerintem használom rendesen...
Fogyasztásom:
Város: 10,5-12,5
Országút: 6,5-7,5
Vegyes: 8 l/100km
1. Hiba/Javítás
Úgy kezdődött, hogy egy márciusi reggelen (+10°C), mikor hidegen beindítottam az autót a beindulás után egyből kb. 15-20s-ig pattogott a motor, mintha azon küzdött volna az elektronika, hogy le ne álljon. 20s után semmi gond szépen tartotta az alapjáratot. Menet közben is voltak furcsaságok. Finom gázadással gyorsítva előbb utóbb (nálam 1800 1/min) elkezdett rángatni az autó. Kicsit nagyobb gázt adva abbahagyta és minden ment tovább. Kicsit fura volt, hogy ennyi pénzt kiadtam az autóért és rángat. Egyébként az volt az utolsó gondolatom, hogy a motorjával lesz valami, de nekem szinte csak azzal volt...
Felhívtam egy Brera tulajdonost, mert hasonlót csinált az ő motorja is. Ő azt mondta, hogy már eladta az autót és ő végig így használt (és állítása szerint mások is), mert sokba került volna a javítás, bár nem tudta megmondani, hogy mit kellene megcsinálni rajta, de azt tudta hogy valami gyári hibája van a motornak. Szuper!
Elvittem egy Kiskunmajsai diesel szerelőhöz. Először a Rail cső nyomás szenzorját cseréltük, nem kevés pénzért. Nem lett jobb, tehát van egy ilyen szenzorom ha valaki érdekel! :D
Feldugtuk a számítógépre és láttuk, hogy az 5 porlasztóból 2 nagyon rossz, 1 meg határeset. Ez azt jelenti, hogy terhelésen 2db +2-3 érték felett volt, 1db meg +1 környékén. Egyébként +1-nél még jó a porlasztó! Nem volt mit tenni kicseréltünk 2db-ot egyet meg, megpróbáltak beállítani. (Elárulom később azt is cserélni kellett!)
Sokba került, de most már megszűnt ez a hiba jelenség!
Akitől vettük a porlasztókat azt mondta, hogy 2007-es évjárattól lefele gyárilag rossz Bosch porlasztókat szereltek be a motorokba. Ez alátámasztandó, hogy tényleg más kódú porlasztókat kaptam, mondta is, hogy később majd mindet cserélni kell...
Egy kérdésem lenne az Alfa Romeo és főleg a Bosch felé! Hogy van az, hogy egy Audi PDTDI motoros tulaj bemegy a márka szervizbe és azt mondja, hogy cseréljék ki benne a siemens által gyártott porlasztót km-től függetlenül, akkor azonnal díj mentve kicserélik! Az Alfa, miért nem vert végig a Bosch hátán?
Folyt. köv.