Mutasd

>> Szerviz2015-12-18

Ennyit bírt. Mivel még gyári, kb. egy százassal van visszatekerve az autóm órája.
Cserélve lesz a két ünnep között, de addig nem is tudom emiatt használni.
Vadonatúj Valeo megy bele.

 
>> Esemény2015-12-12

Sikerült az autóra való változó geometriás turbót szereznem. Ugye eddig a 136 lovasé volt rajta. A tengelyen semmilyen holtjáték nem érezhető, baromi jó állapotban van!
Ha már ott voltam, kapott egy gyári mélynyomót is szövetborítással (vezeték előkészítése megvolt), plusz a turbohoz való eltérő csövezést is (alsó intercoolercső, olaj nyomócső). Ha átépítem, írok a tapasztalatokról.

Üröm az örömben: hazaúton örök vadászmezőkre tért az a maradék néhány rugó, ami ép volt a kettőstömegűben. Eddig is szar volt már, de úgy voltam vele, amíg lehet, kihúzom. Most 2000-es fordulat alatt nem lehet ráengedni a kuplungot, mert szétrázza az autót. Nem is járok vele, Karácsony előtt pont a megfelelő időben...

 
>> Szerviz2015-12-10

Alap probléma: hidegen alapjárat ingadozás, 1000-1500/min-ig részterhelésen rángat.

5db injektor kiszerelése, bevizsgálása.
1db komplett injektorcsere
4db Bosch porlasztócsúcs csere
1db Bosch szelepcsere
Összerakás utáni újbóli bevizsgálás.

Más ennyiért autót vesz, vagy 5 komplett bontott motort. Hülye voltam, megcsináltattam. Utólag azt mondom, inkább hagytam volna az autót úgy, ahogy van, mert ezt az összeget nem lehet aggyal feldolgozni.

ÉS A LÉNYEG: hidegen ugyanúgy ingadozik az alapjárat, enyhe rángatás megmaradt alacsony fordulaton, bár padlógáznál talán nem kormol annyira... Mindegy, nem érte meg.

 
>> Szerviz2015-11-26

Új felső turbócsövet kapott, gyárit, cikkszám szerint is belevalót. Kifújt a régi valahol, és nem ment eléggé. Nem volt még nagyon gyenge, de nem akartam tovább húzni.
Plusz kapott egy kuplungpedál kapcsolót, mert rossz volt az is.

 
>> Szerviz2015-11-05

Mindkét címben nevezett alkatrész cserélve újra. Indítás után VÉGRE nem villog az izzítás visszajelző (gyertyákat májusban cseréltem, gyertyákra menő kábeleket ellenőriztem (jók), ennek ellenére is villogott).
Továbbá beszerzésre kerültek:
-komplett vezérlés vízpumpával
-szelepszár szimmeringek (csak a biztonság kedvéért)
-klíma kuplung csapágy
-gázolajszűrő, légszűrő, olajszűrő
-1db belső féltengely gumiharang klt.
-szelepfedél tömítés

A vezérléscserekor ránézek a szelephézagra is.

 
>> Esemény2015-11-03

Végül úgy döntöttem, meghagyom a 2db 7mm-es Kormoran gumit, és vettem mellé kettő Nokian WR D4-et.

 
>> Szerviz2015-10-14

Elkezdtem összeszedni a cuccokat a futóműfelújításhoz, a piros szín jegyében :-D
-2db hátsó hosszlengőkar nagy szilent
-4db TRW első lengőkar
-2db első Akron stabgumi

 
>> Szerviz2015-09-25

Olyan 3000 km óta alapjáraton hörgő hangot ad a motor. A zaj forrása egyértelműen a szíjhajtás.
Konzultáltam Élő Lajos cartárssal, meghallgatta, azt mondta, az excenteres csapágytól jön a hang legerősebben.
Cseréltem az excenteres csapágyat, nem hallgatott el (Marelli). Cseréltem a fix csapágyat (SKF, Dayco-t csomagol!), attól sem hallgatott el (a kiszerelt görgő sugárirányban repedezett!). 30.000 km volt benne. Egy marad még, az automata feszítő csapágya. Ha az sem oldja meg a problémát, a vezérlés lesz a ludas. Az nagy gáz lenne viszont.

UPDATE: A klímakompresszor csapágya adta a hangot! Rátettem egy nem klímásra való szíjat, ami 1105mm hosszú, elhallgatott a motor, szinte alig hallani alapjáraton!!! Nagyon-nagyon örvendezek most. A klímából meg fejthető le a gáz...

 
>> Szerviz2015-09-14

A téli műszakiig tervben vannak az alábbi új alkatrészek (nem mindegyik műszaki vizsga szempontjából releváns):

-4 új téli gumi
-EGR szelep
-vezérlés, főtengely szíjtárcsa (60.000 km-nél akarom cserélni, most tart 54000-nél)

Kíváncsi leszek, hogy februárig ebből mi fog megvalósulni :) A cél mindenesetre kitűzve.

Jövő nyár:
-kettőstömegű
-gyári turbo

Amihez megvan az alkatrész, csak hely/idő kellene a cseréhez:
-jobb első féknyereg felújítás (dugattyúcsere), 4 fékcső és DOT 5.1 csere, -hátsó hossztartó szilentcsere, kerékagy szilent csere, -vízfűtő gyertyák cseréje (van ilyen, 3db!), új vízhűtő, bontott gyári gyorscsatlakozós csövekkel, első komplett TRW futómű, Bosal katalizátor

Kapott egy új csomagtértálcát is.

 
>> Szerviz2015-09-12

10000 km belement az olajba, cseréltem szűrővel együtt. A gyári periódus 20.000 km, de ezen nem fogok spórolni. 5W-40 ment bele, mint a múltkor.
Olajfogyasztás eddig: 0.83 l / 10000 km
Km óra állás: 147.000