Tagok >> Settantacinque >> 156 Sportwagon 2.4 JTD >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 2.4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Grigio chiaro, 612/A
Váltótartó bak, hátsó ablaktörlő gumi, hosszbordásszíj, hátsó fékcsövek, olajleeresztő csavar tömítés, 1db hátsó stabrúd. Komplett hátsó futómű felújítás kell, addig nem akarok minőségi futóműalkatrészeket venni, ha lesz hozzá minden (lengéscsillapító is), akkor kap TRW-t.
A hétvégén kapott új olajat, olajszűrőt, üzemanyagszűrőt, jobb külső féltengelycsukló gumiharangot, és egy szett Fiamm kétszólamú kürtöt, mert eddig csak magas tónusú volt beszerelve.
Bekerült a váltótartó bak is, ill. egy új hosszbordásszíj (ki volt repedezve a régi, pedig közelében sem volt az előírt futásteljesítménynek). Indításkor egészen kicsit remeg a motor, bár valószínűleg fog kapni egy hátsó(alsó) motortartó bakot is, mert túl lazának ítéltem a pajszerezéskor.
Beépítésre került négy vadonatúj féktárcsa, levegőszűrő, pollenszűrő, 5 izzítógyertya. A többire majd időt kell szakítanom.
Fékcsövek baromira csereérettek, két hátsót kell még szereznem (Bárdinál nem volt).
Kiderült, hogy azért szól akkorát a hátulja minden gödörnél, mert el van görbülve a stabilizátor rúd bal oldalon, ezzel együtt kukás a bal hátsó kutyacsont. Ebből egész hátsó futómű felújítás lesz.
Rendeltem
-összes szűrőt
-5W-40 olajat
-első féktárcsákat+betéteket
-4 fékcsövet
-fékfolyadékot
-2db féltengely gumiharangot
Egy másik körben pedig az alábbiak fognak jönni:
-hátsó féktárcsák+betétek
-motortartó bakok
-izzítógyertyák
-2db hátsó lengéscsillapító
-termosztát
-bontóból néhány alkatrész (légzsákhoz, stb.)
Kapott 2db vadiúj 205/55R16 Firestone Firehawk SZ90μ gumit előre. A hátsó még kitart nyár közepéig, akkor cserélem.
Vettem Niveát, bekentem vele a bőrkormányt, meg bőrápoló szert az ülésekre.
900 km-t egy köhintés nélkül teljesített. Egészen más dimenzió a 75-höz képest, de nyilván nem hasonlítható össze a két gép. Mindkettő a maga módján zseniális. Vétel után tüzetesebben is átnéztem, az alábbi hibák várnak megoldásra:
Kötelező, nyilvánvaló karbantartás:
-négy féktárcsa, négy fékbetét cserés
-fékcsövek cserések
-nyári gumik közül minimum kettő cserés
-izzítógyertyák cserések
-fékfolyadék, olaj, fagyálló, összes szűrő
-hátsó lengéscsillapítók cserések
-motortartó bakok közül minimum egy cserés
-első ködlámpa nincs bevezetékelve
-egy belső, egy külső féltengelycsukló harang cserés
-légzsák rendszert éleszteni kell (vezérlő csatlakozója valószínűleg lecsúszott)
-futóműállítás kell
-turbo leömlő után kifúj (tömítés cserélve, azóta hibátlan)
-kürt nem szól hangosan (javítottam, tisztítottam, hibátlan)
-klímát éleszteni kell (nyomáspróba minimum)
-kisebb fényezési esztétikai hibák
-termosztát nyitva marad
-akku előtti relécsoport kábelezése cserés
-hátsó ablaktörlő nem működik
-ülésfűtés nem működik egyik oldalon sem
-vezető és utasoldali padlón alul mindkét oldalon horpadás, csavarozható hosszmerevítő hiányzik
-első fényszórók foncsora olvadt, összevissza világít
Miután a 75 motorja háromszor hagyott ott az út szélén 3 hónap alatt, kicsit megelégeltem, és eldöntöttem, hogy veszek egy megbízható, napi használatra alkalmas autót, a 75 pedig hobbiautóként fog tovább funkcionálni. Mindkettőnknek jobb így. zee cartárs hirdetése pont kapóra jött, igazából baromi szerencse, hogy észrevettem, és voltam elég gyors, hogy lecsapjak rá.
Autóvásárláskor elég régen éreztem magam így, teljesen az autó hatása alá kerültem, az első kilométerek után imádom!