Tagok >> Settantacinque >> 156 Sportwagon 2.4 JTD >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 2.4 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:Grigio chiaro, 612/A
Apróságok:
-bal belső féltengely gumiharang csere - az általam kb. 1.5 éve cserélt Gomet harang elrepedt, ilyen márkát soha többet
-Tutela váltóolaj, csere
-kézifékkar csavarok pótlása, végre működik! :D
Először jártam Csöriéknél. Teljesen elégedett vagyok, én még olyan szerelővel nem találkoztam, aki szívvel csinálja és nem haragból, de Csöriék ilyenek. Azt hiszem, megtaláltam az első szerelőt, akiben a végletekig megbízok (pontosan 10 éve szerelem saját magam az autóimat, most égett a ház, ezért kerestem fel őket - ez idő alatt tényleg ők az elsők, akikről csak jót tudok mondani).
Kapott egy kiváló állapotú gyári bőrkormányt, viszonylag jó állapotú bőr váltógombot, és egy hiányzó műanyag patentet a csomagtérbe.
A kormánycsere nagyon flottul, könnyen ment.
Szokásos olajcsere, 5W-40.
Km: 188.000
Rángatott pár hete, és nem tudtam rájönni, mi baja van, élőadat olvasással sem. Már mindent végignéztem, amikor eszembe jutottak az akku előtti relék. Kiderült, hogy a befecskendezés reléjének sarui kontakthibásak. A hiba végre megoldódott.
2 db majdnem tökéletes állapotú, gyári fényezésű 612/A sárvédő felszerelve, küszöbspoiler leszedve, újraragasztva úgy, hogy 1mm hézag van a küszöbtől :-)
Hirtelen ötlettől vezérelve kiszereltem a légtömegmérőt. Az ház oldalán a Bosch szám stimmelt. Gyanús lett, hogy a szenzort rögzítő csavarok nem a gyári középen púpos Torxok, hanem hatlapúak. Kiszereltem a szenzort, mit látok? Euro 2-höz (136 lovashoz) való betét van benne.
Az EU3 és EU2 2.4 JTD motor más karakterisztikájú légtömegmérőt igényel, nem is hozza keresztreferenciaként a kettőt egymással az alkatrészkatalógus. Természetesen a gyári cikkszámuk is más.
Vadonatúj Magneti Marelli AMMQ19617 mérő került bele, ezzel VÉGRE ugyanúgy működik az autóm, mint az összes általam ismert JTD: nem kormol. Mondjuk a kipufogórendszerből idő kell, míg kidolgozza a sok lerakódott szart. Nagy az öröm.
Ennek a cseréjével végre-végre megszűnt az indításkori rázkódás, most csak annyira remeg, amennyire normális. Leállításnál szinte semmi.
Lemförder bak került beépítésre. Így már mind a négy bak új.
Újabb 10000 km lefutott, ezért olajcsere: 5W-40
Olajszűrő-, légszűrő-, gázolajszűrőcsere.
Km: 177.000
Jelenség: autópályán motorféknél nagyot mozdult a váltókar, enyhe koppanás, ahogy visszadől a motor. Indulásnál kuplung ráengedéskor rángatás.
A régi bakot az új mellé téve egyértelmű volt, hogy a régi csereérett. Ruville bak került be, sokkal-sokkal lágyabb lett az erőátvitel, megérte :-)