Tagok >> Settantacinque >> Alfasud Sprint Veloce 1.5 >> Blog
- Típus:Alfasud Sprint Veloce 1.5
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1982
- Színe:Blu Posillipo
Hátsó köténylemez
Ablakmosó tartály
Hátsó híd
Akkutálca
Hűtőrács díszcsík
Beszereztem az alábbi új alkatrészeket:
2db hátsó javítóív
1db jobbos komplett rugótorony (gyári!)
1db balos sárvédőtartó
Kell még két küszöb minimum. Első köténylemez sem ártana.
1db tökéletes állapotú, használt, fekete színű Vitaloni visszapillantó tükör beszerezve.
Bontott, tökéletes állapotú cuccok beszerezve:
-rendszámtábla világítás fedél
-sprint felirat műszerfalra
-műbőr váltószoknya
-sprint veloce 1.5 felirat :-)
2db homokszórt-szinterezett első rugótányér
2db hátsó Spica lengéscsillapító
2db Gates vezérszíj
2db alsó gömbfej
Fűtőradiátor
A karosszériázás utánra:
1db komplett Spica féltengely :)
Első Jurid féktárcsák
2db hátsó kerékcsapágy készlet
Alapvetően a 75-re csináltattam, de erre való igazán.
6x14 természetesen.
Mindenképpen ki szerettem volna próbálni a teljes felújítás előtt.
Ma mentem vele egy keveset, majdnem könny szökött a szemembe. Mindamellett, hogy iszonyatos műszaki állapotban van, hihetetlen jó volt az a pár méter. Működik a kilométeróra!
A benzint a tankból szívja, ez nagy szó. A fék tökéletes lett!
Szereztem hozzá országon belülről gyári, vadonatúj hátsó lámpákat.
Kb. 2 hónap alatt az alábbiakat csináltam meg eddig:
Karosszéria:
-motorháztető zsanér hegesztés (mindkettő törött volt), festés, csapszeg zsírzás
-gumiabroncs peremek tisztítása, letömítés folyékony gumival, hogy ne kelljen naponta fújni, könnyebb mozgatni is. Gumis csinálta.
-csomagtérajtó teleszkóp pótlás, új (Moliton)
-3db első sárvédő beszerzése
-gyári váltógomb és szivargyújtó
-első kisméretű, gyári Alfa embléma beszerezve!
-teljes külső-belső takarítás
-biztonsági övek igazítása, mostmár normális erővel visszahúz
-jobbos műanyag kifli sárvédő és hűtőrács közé
Elektronika:
-gyújtáskapcsoló 2db gyári kulccsal
-olajnyomásműszer jeladó saru csere, tökéletesen működik (hidegen 4 bar, melegen 1 bar alapjárat)
-első fényszórók működésre bírása, sikerrel
Motor:
-motortér porszívózás, mindenhol
-4db új Champion gyertya
-vezérlés beállítása (mindkét oldalon el volt rakva 1-1 foggal, mert az idiótája nem a T-hez, hanem az I-hez állította)
-olajcsere, Champion szűrővel
-1db hengerfejcsavar pótlás a balos hengerfejből, ehhez hengerfej le, törött darab kihajtása, új hengerfejtömítés és vezérműház tömítés, szelephézag állítás mindkét fejben
-egy 80-as évek eleji Nissan gyújtáselosztója volt ráhenkölve. Ideiglenesen vettem hozzá új osztófedelet, megszakítót és kondit. Stroboszkóppal gyújtást állítottam.
-később gyári Bosch elektronikus gyújtáselosztó beszerzés, beépítés, ehhez is új Beru osztófej, új leszabályzós rotor
-hajtókar csapágysor csere, új kartertömítés
-második olajcsere
-új, gyári kartergáz elosztó beépítés, 1db új kartergáz gumicső
-légszűrőház takarítás
Hűtőrendszer:
-új Valeo vízhűtő beszerzése (nem volt benne egyáltalán)
-új ventilátor kapcsoló
-új Impergom kiegyenlítőtartály (porladt a régi)
-néhány új vízcső
-új hűtőtartó gumigyűrűk alulra-felülre
Üzemanyagrendszer:
-szívatóbowden pótlás, gyárival megegyező utángyártott húzókával
-tervben van a tank leszerelése és kitakarítása, benzincsövek cseréje, AC pumpa jó.
-új benzinszűrő a tanktól
Eddig kannából járt a motor :)
Fékrendszer:
-4db féknyereg felújítása, dirib-darabra szedtem, tökéletes lett, a belső nyergek is!!!!!!!!!!!! Kézifék tengelyek takarítva, kenve. Az egyik hátsó nyereg kapott 2db vadonatúj dugattyút, a többinek egyáltalán nem volt baja, minimális polírozást kaptak.
-az egyik első nyereg kapott egy új menetes dugattyúállító fogaskereket az itthon lévő rossz 75-ös nyergeimből, mert valaki rendkívül okos szétfeszegette és letört az egyik foga
-új gumi fékcsövek
-a hátsó fékerőelosztótól hátrafelé új réz fékcsövek gyártatása és beépítése
-új légtelenítő csavarok mindenhová
-új hátsó fékbetétrögzítő készlet
-2db új hátsó féktárcsa
-vattaúj Ate fékbetétek előre-hátra
-első betéthézag állítás
Kipufogórendszer:
-új középdob és hátsódob
-új bilincsek, felfüggesztő gumik
Kuplung:
-főhenger+munkahenger felújítás, légtelenítés, új összekötő cső a tartálytól
-tárcsa nem ráz zárás közben, tökéletes!