Tagok >> Settantacinque >> 75 2.4 TD >> Blog
- Típus:75 2.4 TD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1987
- Színe:grigio chiaro met, 676
Túl a 6000. közös kilométeren. Iszonyatos kókányolások voltak az autón, amiket azóta már orvosoltam. Kezdődött a kardánnal, aminek a középső tagja nem ricnis csavarral, hanem sima 5.6-os 1,5-es menetemelkedésű fossal volt összerakva, természetesen fordított irányban befűzött csavarral, alátét nélkül. Szakadt volt a középső hardy 3 helyen. Rázott, mint az ökör. Beépítettem gyári csavarokat, új hardyt. Eltört az első hardy egyik tőcsavarja, ezért holnap ki fogom szedni a motort, hogy kicseréljem.
Néhány éve az előző tulaj megfőzte a motort pályán, folyamatos 160-nal ment, és besült az 1-es henger. Csak az 1-es hengerfejet vették le, de nem pozícionálták rendesen, a többihez képest kb. 1mm-rel bal oldalra rakták, így a szívósor és hengerfej között kifújt, az egész turbónyomás ott szökött el. Új tömítést kapott, duplát, plusz tömítőpasztát. Hibátlan lett.
Gyári méretű első hangszórókat kapott (nem volt benne), kicseréltem a törött kézifék műanyag keretet, javítottam a fűtésbowdent, most már ki-be lehet kapcsolni a fűtést.
Komplett hátsó futómű generált kapott új szilentekkel, hibátlan féltengelycsavarokkal, új Sachs kuplunggal (szerkezet, tárcsa, csapágy), porvédő gumit és zsírt a kinyomóvillára és váltórudazatra, új tartóbakokkal, központi szilenttel.
Olajcsere is megvolt (Eni i-Sint 10W-40) Knecht szűrővel, előtte Knecht gázolajszűrő csere, kapott CD tárat a jobb első ülés alá, Clarion fejet.
Kapott gyári ablakmosó spricniket, korhű pótféklámpát, rövidebb kerékanyákat (alufelnihez), benzines helyett dízel vízhűtőt, friss fagyállót, kitisztítottam a komplett szívórendszert a hengerfejekig. Kapott új hátsó Brembo féktárcsákat Delphi betétekkel, új légtelenítő csavarokat sapkákkal, Ate DOT4 fékfolyadékot, felújított kuplung alsó munkahengert, gyári új hátsó dobot.
Kicseréltem a szakadt gyári kormányt egy ugyanolyan szakadásmentesre, kicseréltem a váltóolajat (Castrol SAF-XO 75W-90). Kapott másik indexkapcsolót, bezsíroztam a vízpumpát, új Denso izzítógyertyák. Kapott egy kitisztított tágulási tartályt, és cseréltem egy elöregedett vízcsövet.
Olajfogyasztás Eni i-Sint 10W-40-ből max. 1,5 dl/1000 km. Hibátlan.