nah most csak röviden:
-volt egy önindító felújítás-nem indult-csak némi kopogtatás után
-testkábel hiba miatti nem indulás-(szomszéd általi behúzás)
-elértük a 400.000.km-t
-nyári gumik felkerültek friss szerzemény felniken
Utóbbi időben nem olyan vidáman indult az autó, kicsit lustán tekert az önindítót, akku töltésre gyanúsan viselkedett, indításkor feszültsége 10volt körülire leesett teljesen feltöltöttnek jelölt 12,8V os nyugalmi állapotról is. Készlet hiánya miatt bannert kapott exide helyett, a korábbi 7 évig szolgált-ami szép tőle a csillagos garázs és a rövid utakat figyelembe véve. Március 18-án megszületett a fiam Kristóf :) így a korábban fontolgatott fóliázásra is sor került.
Elkészült a nagynyomású üzemanyag szivattyú felújítása és ultrahangos tisztítása-a mérőpadon a tömítések cseréje után hibátlanul működött, gyári értékeket hozta az ellenőrzés során-a szerelő elmondása szerint semmi rendellenes kopás nem volt a szerkezetben, felszerelése előtt kicseréltem a motort kitámasztó szilentet a felső motortartó bakban. A komplett konzol levételével satuban egyszerűen megoldható volt a művelet. Szelephézag ellenőrzés is sorra került-rendben vannak, amely során kapott új szelepfedél tömítést is, aminek már ideje volt mert volt némi szivárgás a dekninél.
Kapott újszerű hátsó lámpákat a bella uv szűrős fóliával, hogy tovább tartson a szépség, kapott új téli gumikat a régi Nokianok helyett, Debica Frigo hp2-re esett a választás....és a váratlan esemény, folyatni kezdett a nagynyomású szivattyú, már korábban szivároghatott, de nem volt egyértelmű a bűnös, mostanra az lett, szivattyú már lekerült-felújítás folyamtban, remélem a hét második felére már mehet vissza a helyére.
Ma volt lehetőségem sötétben esőben autópályán tesztelni a fényviszonyokat. A mai tapasztalatok alapján egyértelműen jelentős javulást eredményezett az átalakítás. AZ útra jutó fény is jelentősen több, valamint a többi közlekedő fénye sem olyan zavaró ennek köszönhetően.
Alapvetően nem vagyok híve semmi gyáritól eltérő megoldásnak, de megtört a jég megléptem a fényszórók "faragását"...
Régóta elégedetlen voltam a gyári xenon fényerejével, korábban már szét is szedtem, megtisztítottam a lámpabúrákat, projector lencsét. Anno a szétszedésnél nem volt gond még a foncsor állapotával. A xenon "izzók" amik benne voltak, még azok amikkel vettem az autót, gyanúsan nem volt rajtuk semmi típusjelölés. Pár hete letöltöttem egy fénymérő alkalmazást a telefonomra, ami ha nem is pontos, de legalább összehasonlításra jó lesz. A mérés alapján a korábban Hella Standard D2s 4300k- re cserélt jobbos "izzó" csúcsértéke ~2800Lumen körül volt, míg a bal oldali valahol 3-400!körül volt. Kitakarva a balos lámpát gyakorlatilag nem csökkent az autó előtti fény mértéke, igazából egyedül a jobbos volt ami használható fényt adott. A gyári érték 3000lumen, amit a mérés amennyire elhihető az eredménye majdnem hozott is a jobbos esetében.
Vettem az Aliexpressen kapható csúcs kínai projectorokat, amik a Morimoto h1 mini Classic 2,5" remek másolatai. Kapható több "gyártó" által fémjelzett változatban is, IPHcar-Vision-ra esett a választás, amely a képek alapján egészen megnyerően néztek ki. 3-colos jobb lett volna-a nagyobb fénykilépő felület miatt, de sajnos a fényszóró belső váza nem adott erre lehetőséget-és az átalakítást úgy akartam elvégezni, hogy csak a gyári oldható kötéseket használva építsem be a berendezést-ami sikerült is.
Meg is érkezett a projector szett, amely korrekt kivitelezési minőségben készült el, szép pontosnak tűnő lencse, masszív aluház, precíz foncsorozással. Mielőtt nekivágtam a továbbiaknak, teszteltem H1-izzók beszerelésével, hogy pontos-e a lencse által vetített kép, amely megnyerő eredménnyel szolgált.
Ez után, gyorsítva a folyamatot alin látható árnál kicsit drágábban rendeltem Led-es izzókat egy magyar webshopból, HLXG A8 mini 6000K H1 foglalatú ventilátoros "izzók"-ra esett a választás, a honlapon írt meggyőző véleményezés alapján.
A projectorba beépítve összehasonlítottam a jobbik gyári xenonnal, amelynek egyenletesebb szélesebb fényes terület lett az eredménye, csúcsértékben elmarad a gyári xenon teljesítményétől.
A felfogatáshoz szükség volt egy adapter lemezre, amely összehozza a gyári és a kínai csoda felfogatási pontjainak összehozására, ezeket horganyzott lemezből vágtam ki, majd reszeltem méretpontosra. A lemezt a lámpa vázára a gyári torx lemezcsavarokkal, és az oem projector felső részét rögzítő fém klipsszel került biztosításra.A lemezre a retrofit projectort M4-e csavarokkal fogattam fel, amelyet a későbbi próba alapján úgy kellett behelyezni, hogy kicsit felfelé billentve helyezkedjen el a síkhoz képest, mert egyénként nem lehetett volna elég magasra emelni a fénycsóva magasságát. A ledeket a trafók tápvezetékéről tápláltam meg, csatlakozó elhelyezésével, az esetleges csere szükségességét megkönnyítve, a trafük is kaptak csatlakozót, ha vissza kell építeni gyakorlatilag plug&play legyen a folyamat.
A fényszóróházban bőven van hely a magasság állításhoz. A trafók házát ideiglenesen plexi burkolattal láttam el, így lezárva a házat. A trafók helyén lévő levegő, többlet levegő mennyiséggel szolgál a rendszer hűtéséhez-re mélem elegendő lesz. A plexin keresztül meg tudtam oldani a Bi-xenon tekercs megtáplálását a reflektor vezetékéről.
Beépítés utáni tapasztalatok alapján, az autó előtt sokkal egyenletesebb fényesebb a bevilágított útszakasz,a bevilágított távolság sem tűnik rövidebbnek a xenonhoz képest. Eddig csak száraz időben sikerült próbálni, kíváncsi leszek mit mutat esős nedves fekete aszfalton.
Valamint még a nagy kérdés, hogy milyen lesz az élettartama a beépített ledeknek.
Ha idő előtt tönkremegy, akkor mennek vissza felújított foncsorral a gyári fényágyúk valami komolyabb xenon fejekkel.
Kép1: Bal Led jobb gyári jobbik xenon
Kép2: Led rendszer beépítve
Kép3: OEM vs. Retrofit projector "izzóval"
Kép4: Itt látható miért nem fér be a 3"
Kép5: Adapter lemez
Kép6:összerakva a rendszer
Kép7: Hátulról beépítve a retrofit
olajcsere, rutin szerint méteres karral megindult az olajteknő csavarja is. Hja meg olajos az alja...megint(őrület, de tényleg). Hogy pontosan honnan?! még nyomozás tárgya, le kell mosni a motort aztán meglátjuk.
ez már egész beszédes fogyasztási adat, főképp városi üzemre.
Nyaralásra készülve gondos autós átvizsgálja az autóját, hogy rendben legyen a hosszú úton...így is történt 8.16.án, aztán másnap még volt egy út Érdre majd haza a kutyával, már aznap reggel furán puha volt a kuplungpedál, délután hazafelé már egyre gyanúsabb lett. Gondoltam így nem állhatunk neki az odavissza 1800km-es útnak, mert bizonyos, hogy baj lesz vele. Benéztem alulról a főhengerhez, alaphelyzetben furán szabadon volt a nyomó rúdja, mintha szorulna a munkahenger a helyén, és nem térne vissza alaphelyzetbe. Gyorsan pánikba esés, de sebaj megyünk a Pug Partnerrel, neki is álltam bepakolni, de kiderült nem zár a csomagtartója valamiért, kitudja mióta, de legalább már tudjuk. Nah akkor reggel gyorsan kell egy főhenger, csere aztán nyomás az Alfával....persze égen földön nem volt, sem a bontós havernál lévő Kappában nem ilyen volt sem bárdi unix stb. Maradt a Partner belülről spaniferrel behúzott ajtóval-hogy nehogy illetéktelen válogassanak a csomagtartóból útközben. Mire hazaértünk, már megérkezett az új TRW főhenger, csere már a "szokott" módon. Szétszedtem a kiszerelt LPR-t, az alaphelyzetbe munkahengert visszanyomó rugó tört el, így nem állt vissza a helyére, ennek köszönhetően egyre inkább kezdett bent fogni a pedál. 20.000.km-t nem bírt ki a remek utángyártott alkatrész, pedig a tervek szerint ezzel már nem kívántam foglalkozni....
felkerültek a frissen fényezett kerekek :) végre. Kerékanyák csinosításképpen kaptak krómozott kupakokat.