Csomagtérajtó átvezető miatt hol világított jobb oldali helyzetjelző, hol nem, a csomagtérajtózár pedig folyamatosan nyitott helyzetet jelzett a műszerfalon, ezért bekerült egy Fangiótól beszerezett kábel, ami megoldotta a hibákat. Persze ülés és kalaptartó kiszerelés nélkül nem ment a dolog, az ajtóba befűzni már gyerekjáték volt.
Olaj, olajszűrő, légszűrő,gázolajszűrő, pollenszűrő csere. Főtengely szimmering a váltó oldalon ereszt, cseréje betervezve.
Febi, élt 4 évet 51.000. Km-t, gumiharangok teljesen épek voltak, belülről egy kisebb marék rozsda jött ki, és volt vagy 3mm lógása. Jobb oldaliban még a gyári van(Osztrákiaországba korábbi gazdinál cserélve volt kpl. csonkaállvánnyal), hibátlan. A jobb belső lengőkar gömbfej ami E36-ból van szintén hibátlan.
az ajtó egy 2003-as sértetlen gépről érkezett, a feketének hála színkiegyenlítés nélkül is jól mutat.
Idén is megjártuk gond nélkül a tengerpartot. 1600km-es kör volt, Győr-Omis-Győr.
Forza Alfa! :)
...elém hajtott egy kerékpáros. Vészfékezéssel elkerültem az ütközést,de az illető számon kért keresetlen szavak kíséretében, átvonszolt az úttesten majd az autóm hátsó ajtajába rúgott ami behorpadt,ezt követően elhajtott a helyszínről.Rendőrt hívtam,de persze nem lett meg az illető...
Főtengely fordulatszám érzékelő jeladó csere, a benne lévő noname-ről Bosch-ra
Egyúttal a Fangiótól beszerzett világítás vezérlő is bekerült, orvosolva, a folyton világító jobb hátsó féklámpa problémáját. A kiszerelt vezérlőt majd megpróbálom műszerésszel javíttatni, mert a sérült IC beszerezhető.
Néhány hete indításkor nehezen mozdította meg a motort az önindító,hétvégén leszereltem és elvittem felújításra. Cserélni kellett a komplett középrészt és a szénkeféket szénkefetartóval. A felújításnak köszönhetően megszűnt az indítást követő nyikkanása is ami amióta nálam van megvolt.
Önindító leszerelése elearn szerint alulról szükséges, de a webastó miatt nálam ez nem járható. Felülről az kartergáz leválasztó vákumdob,izzító relé és a gázolajszűrőház leszerelését követően(csövek maradtak csak félrehajtottam) hozzáférhető volt és felfelé ki is jött könnyedén.
Olajcsere, pollenszűrő, légszűrő csere elvégezve (Selenia Wr 5w40)
Az elmúlt hetekben enyhe fagyálló szag és párásodás jelezte, hogy itt az ideje a fűtőradiátor cseréjének. A cartársaktól begyűjtött info alapján némi aggodalommal álltam neki a feladatnak. A csere megoldható volt a klímarendszer szétszerelése nélkül. Maga a folyamat nem túl bonyolult, csak a szerelő pozíció volt kicsit kényelmetlen. Nissens márkájú alkatrész került bele. Egyúttal megoldottam a külső belső keringető mozgatókarjának a hibáját is, így várhatóan eltűnik a reggeli hibaüzenet, és végre használható lesz a belső keringetési funkció. Az ajtók becsapódását követő huppanás is elmarad, amit a légterelő "ajtó" szabad mozgása adott.