Mutasd

>> Tuning és extra2021-11-07

Lancia 15'-s felnik. Első kép még 2013-ban készült. Ott akkor fel lett csiszolva, kapott kívül belül fekete festést és polirt. Akkoriban a TD-re raktam fel nyári szettnek.
Most a fekete részt bezsíroztam, külsejét felcsiszoltam, lefújtam ezüsttel, zsírt letöröltem, majd ahol még így is belefogott a feketébe az ezüst azt finom csiszoló papírral eltűntettem. Takarítás után kapott az egész egy lakkréteget.
Jön rá a téligumi és mehet fel az autóra ;-)

 
>> Szerviz2021-09-11

Korábbi lejátszóm bekerült az autóba még a TD-ből, ehhez kellett csinálnom keretet amit fóliáztam is. Rádió, USB, Bluetooth csatlakozás és tolató kamera.

Kapott 4 db új hangszórót.

A hátsó lámpákat kicseréltem. Nekünk bejön evvel a lámpával, de az eredeti is meglesz a polcon ;-)

 
>> Szerviz2021-09-08

Tegnap felkerült a két küszöb műanyag, igényeltem az okmányirodában útvonal engedélyt. Ma reggel ment a mosóba azután pedig előműszakira. Egy rendszám izzó csere után le is vizsgázott. ;-)

 
>> Szerviz2021-09-05

4 műanyag dobbetét felhelyezve, kerekek felrakva

 
>> Szerviz2021-09-03

Felnik újra fújva, új gumik, új alfás szelepsapkák

 
>> Szerviz2021-08-20

Belső összeállt ;-) egy pici takarítás itt ott és rendben van :)

 
>> Szerviz2021-08-12

Faceliftes kárpitok TD-ből való kárpitokkal. Régi ragasztás már nem tartott ezért megtakarítva és újra ragasztva. Egyből fel is kerültek a helyükre ;-)

 
>> Szerviz2021-08-11

-Indító kulcs kapott emblémát
-Kézifék kar visszajelzőjének a nyomógombja valamikor kiesett, ez pótolva.
-Bal első ajtó zár kulcsos része csak az egyik irányban működött. Másik bontott zárból megjavítva.
-Bal első ajtó zárszerkezet is cserélve. Kívülről a kilincs csak felső végállásban nyitotta az ajtót.
-Bal első ajtó határoló csere, régi kattant minden állásban. Az "új" már fl előtti szériából származik. Ezek jobban bírják és még kívül stiftes rögzítéses és ha itt szét van szedve akkor könnyebben ki is szerelhető az ajtóból a szerkezet. Faceliftesnél már forgatni kell meg játszani hogy kitaláljon.
-Bal tükör cserélve. Régi tükörben a 3 db felfogató csavarból az egyik beleszakadt korábban de szerintem menthető még egyébként. Egy csere gyorsabb volt, viszont sikerült ami eddig még soha... A műanyag búra visszahelyezésnél megroppantottam a tükör lapot, így hát abból is másik került fel.
-Jobb első ajtózár központival visszanyitott bal oldalról zárva, kicsit szorult a szerkezet
-Jobb első ajtó határoló csere, ez is kattant minden állásban. Szintúgy fl előtti.
-Jobb hátsó ajtó zárszerkezetnél az egyik rudazat nem volt a helyén és belülről nem lehett zárni az ajtót, ezt csak vissza kellett akasztani.
-4 ajtó szürke szigetelése visszarakva
-4 Ajtónak a vízkifolyó nyílásai ellenőrizve és takarítva
-Tető antenna cserélve. Korábban beázhatott mert a tetőkárpit picit foltos volt, de tisztítással orvosolható volt. Tömítő anyaggal letömítették a antennát kívülről, volt is rajt egy repedés mint a hiba oka. Egy egyszerű cserében gondolkodtam, csak hogy ebben nem olyan a tetőn belülről csatlakozás sem mint az fl előtti verzión és már egy sima anya lelazítás helyett először 2 apró csavart kell kitekerni ami nem olyan élvezetes, akkor lejön a fedő burkolat és alatta volt egy csavar ami össze volt rohadva. Így hát maradt hogy kívülről sarokcsiszolóval levágtam majd mikor ki jött akkor a csavart bányásztam ki ebből a komoly kis szerkezetből és egy másik tetőantennával össze rakni, új csavar és én is tömítettem pluszban a tetőantenna alatt.
-Kapott 4 új nyári gumit. Sebring Road Performance 195/55 r15. 1 hónapja gyártott gumik, még felnire kell rakatni. TD-n ugyan ezek a gumik vannak és nincs negatív tapasztalat vele ;-)

 
>> Szerviz2021-08-04

Történet a lényegében hogy már úgy vettük az autót hogy a ventilátor 1. fokozata nem működött. Volt hiba lámpa, hiba kiolvasás és kiderült hogy a motorvezérlőből nem adja ki a jelet a relének. Az egyik verzió hogy motorvezérlőt cserélni kellene minden tartozékával amit még be is kellene szerezni, vagy megoldani ennél hogy legyen egyes fokozat. A korábbi TD verziónál a hűtőből nézi és kapcsolja a ventilátort. Korábban egy TD vízhűtő került bele az autóba amiben benne is volt a hőmérséklet érzékelője. Itthon kerestem elő hozzávaló csatlakozót körülbelül 1 méteres kábellel. Így az egyes kört a hűtő vízhőmérségletéből kapcsolja. Ez az fl előtti TD vízhűtése. A kettes fokozat maradt az eredeti, amit a motorvezérlő kapcsol és a termosztátban nézi a hőfokot. Ez a tartalék ha esetleg az egyes fokozat kevés lenne. Próba alatt bekapcsolt körülbelül 8-10 mp-re, majd újra csak egy két perc múlva. Ha a kettes fokozatot kapcsolni szeretné akkor egy váltó relével kikapcsolja az első fokozatot. Egyes fokozatnál mindkét ventilátor megy lassan, kettesnél az egyik gyorsan. Ha egyszer a klíma használatban lesz akkor szintúgy a kettest kapcsolja rá. Ez ingyen volt, csak időbe telt és működik.
Mint a képen látszik, előtte teszteltem hogy megfelelően működik a jeladó avagy sem. Két elhasznált index izzó, pozitív és test részre kábel forrasztva, majd csatlakoztatva a jeladóra a test része. A pozitív az aksi sarura. Így kiderült melyik az egyes és kettes kör kábele. Mikor világított az már jelezte hogy kapcsolna. Majd a kettes is később és közben kapcsolta a motorvezérlő is a ventit. Bent a hőfok a 90 fok felé ment egy picivel, de semmi extra. Így oldódott meg a problémánk :)

Kapott 4 új Bosch Izzitó gyertyát és szerencsére az izzítás visszajelző lámpa sem villog indítás után. Úgyhogy minden rendben lett vele ;-)

TS-en mivel elhagytam az oldal légterelőt, így hát a fém rögzítés mellett kapott kétoldalú ragasztót a biztonság kedvéért.

 
>> Szerviz2021-07-11

Kipufogó vissza került. Előre új tömítés.
Gyári első embléma csere, hátulra utángyártott.
Vezető és utasoldali légzsák vezérlő és kábel köteg csere.
Egyenlőre hibamentes az autó, a légzsák szuper, de lehet a motorvezérlőt cserélni kell majd. Ventilátor első fokozatát nem kapcsolja és ha minden igaz ott hibázik a dolog. Kettes fokozatot kapcsolja és el is megy hibára vele. Itt a közelben egy alfás ismerős segített felderíteni a hibát ennek is és a légzsáknak is + a 3db legtömeg mérőből kiderült melyik a jó amire nem hoz hibát. Közel 5 órát játszottunk vele este. Én nem tudok csatlakozni a laptopommal a hiba olvasásra egyenlőre, így hát jól jött hogy itt volt a közelben olyan aki tud. Nagyon sokat segített, talán egyszer összeáll a dolog és kész lesz ezen a téren is :)