Hát összeállt, elmentünk, levizsgáztunk. 93%-ot kapott. Azért még a motor finomhangolás, futóműbeállítás, fékmérés és műszaki vizsga még hátravan. Aztán némi papírmunka és nyáron útrakelünk.
Mindenkinek köszönöm a segítséget, alkatrészeket, tippeket, szurkolást!
Hétvégén újra beleástam magam a vezetékek mélyére, eleinte mérsékelt sikerrel. Attissal beszéltük telefonon, hogy a Hayes könyvben benne van a Sprint elektromos rajza. Én eddig nem találtam, de most jobban átlapozva meglett. A gond az volt, hogy a villamossági szerelőm betett egy könyvjelzőt, én meg csak azt néztem. A srác régebben említette, hogy még pár csatlakozóban is rossz helyen voltak a kábelek, de akkor ennek nem tulajdonítottam nagy jelentőséget. De így ennek a könyvjelzőnek és a megtalált kapcsolási rajznak a tudatában már rosszat sejtettem, ugyanis a könyvjelző az Alfasud TI rajzhoz volt beragasztva....
Szóval kb. 1,5 óra önálló bogarászás után lett dudám. Innentől kezdve már műszaki képes az autó, mert a többi fontos fogyasztót már a múlt héten kinyomoztam. De a cél ugye nem a műszaki, hanem az OT. Már csak a legnagyobb gond, a zárlatban leolvadt vezeték volt vissza.
Aztán valami isteni sugallatra felhívtam Attis kollegát, hogy ha jól emlékszem ugye nálad van szétdöntve egy Sprint. A válasz az volt, hogy nem is egy hanem kettő :)
Innentől begyorsultak az események. Mondtam, hogy milyen fogyasztó érdekel, ő meg mondta, hogy milyen színű kábelt keressek, és az honnan ágazik ki. Szombaton és vasárnap is 1-1 órát kérdezősködtem, végigmentünk mindenen. Az eredmény az lett, hogy minden ami megvolt a helyére került. A középkonzolon levő kapcsolósoron kb. semmi nem volt helyén, itt volt a zárlat is. Miután mindent visszaraktunk, a melegedés megszűnt, a leolvadt kábelszakaszt újra cseréltem. Összesen 4-5 érzékelő és egyéb kábel volt rossz helyre dugva, további 4-5 kábel volt rövidre vágva és elrejtve a bandázsolás illetve a műszerfal alatt.
Most még van pár szigszalagos toldás, amiket megcsinálok rendesen forrasztva és zsugorcsövezve. Kell még vennem pár izzót, mert pl. a zsír új ködlámpában nem volt. Kis kerülővel Prágából szereztem, az utolsó 2 db vol, az árát meg sem merem írni olyan olcsó volt.
Mondjuk innentől kezdve abszolút megértem azokat a villamossági szerelőket, akik nem vállalták el az autót. Ezt rajz és vezetékezés alapján kinyomozni több hetes meló lenne, igazi szívás.
Beröfentettem az autót, megnéztem az összes műszer és visszajelző helyes értéket mutat. Megvártam míg bemelegszik a motor, kinyitott a termosztát, felmelegedett a hűtő. Ennek örömére ledobtam a vizet és töltöttem bele fagyállót.
Van még egy ritka kincs folyamatban, ezt majd akkor mesélem el ha már tényleg megjött. Nyugtával dícsérjük a napot ugyebár.
Attis, ezt nem fogom tudni elégszer megköszönni!