- Típus:159 SW 1.9 JTDm 8V Progression,120LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Olaj és olajszűrő csere (Castrol Edge 5W-40)
Km óra állás: 235 797 km
2016.04.04.
Mivel az első téli hidegben be is fagyott a kézifékem (behúzott állapotban), ebből kifolyólag napokig nem is lehetett használni, ezért kénytelen voltam kicseréltetni mindkét bowdent.
A védőgumi mindkettő végén már szakadozott volt, darabokban, a víz simán befolyt a csőbe.
A téli általános átnézéskor észrevettem, hogy a fagyálló hűtőfolyadék szintje épphogy a MIN jelzés fölött volt, a folyadékot maga pedig legalább 3 éve volt benne.
Méregetés helyett úgy döntöttem, hogy kicseréltetem egyben az egészet újra.
50% ioncserélt víz és 50% A.Z. Meisterteile -72C° G12+ alublokkhoz való rózsaszín fagyálló került bele (3-3 liter). Folyadékszint majdnem MAX-ig feltöltve és beállítva.
Rendeltem plusszban 1 liter fagyállót, ha esetleg a jövőben utána kell tölteni akkor legyen...
Összeg anyaggal és munkadíjjal együtt: 10.000 HUF
Időközben bedobta a Pre-heating glow plugs unavailable hibát. Ahol a fagyállót is cserélték, ott megpróbálták a gyertyákat is kivenni, de megszorult nekik, ezért nem vállalták a rizikót, hogy beletörjék a hengerfejbe. Csere nélkül kaptam vissza az autót.
Több helyre telefonáltam, elmondtam mi a helyzet, de sehol sem kaptam bíztató válaszokat, kivéve egyet: Bence Autószerviz Kft, Dorog.
Itt végül különösebb probléma nélkül cserélték mind a 4 gyertyát. a 3-as és 4-es henger gyertyája volt tönkremenve, a másik kettő még működött volna egy darabig, de miután kivették és ránéztünk jó ötletnek bizonyult az összes cseréje.
Végülis BOSCH gyári minőségű gyertyák kerültek bele.
A csere után sokkal gyorsabban kisimul a hideg alapjárat és szebb is a hangja, amit eddig észre sem vettem, hogy mennyivel rosszabb volt már mint most.
Összeg anyaggal és munkadíjjal együtt: 40.000 HUF
Valamint az első hidegek beálltával annyira elfáradtak a csomagtérajtó teleszkópjai, hogy már nem tartották meg az ajtót felnyitott állapotban. Korábban is gyengélkedett már, de ha felhajtottam akkor épp megtartotta.
Végülis kicseréltem MEYLE teleszkópokra. eredetileg STABILUS volt benne. A csere maga egyszerű, kb. 5 perces munka, csak kell valami vagy valaki aki tartja az ajtót felnyitva, amíg az első teleszkópot kicseréled.
Összeg: 11.000 HUF / 2 db teleszkóp
Km óra állás: 231.960 km
2015.12.16.



Hazafelé menet bevillant az akkumulátor ikon a kijelzőn (töltés nem elégséges, vagy nincs töltés), utána hullámokban égett gumi/műanyag szag jött be a szellőzőkön keresztül, mígnem reggelre le is merült az akksi.
Generátor javításra a táti Török és Társa Bt. -hez (www.torokauto.hu)vittem az autót egy akksifeltöltés után.
Végülis diódahíd csere és egy új kefegarnitúra oldotta meg a problémát.
Km óra állás: 223.850 km (2015.06.24.)
Mivel a klíma egyáltalán nem hűtött, ezért beiktattam egy komplett ellenőrzést és feltöltést.
A lefejtett gáz mennyisége kb. max. 200 g volt, a lefejtett olaj mennyiségéről a szerviz gépe nem tudott információt adni.
A teljes rendszert nitrogén gázzal nyomás alá helyezték, így ellenőrizve a rendszer tömítettségét. Nyomásveszteség gyakorlatilag 0 volt 30-40 perc után is.
Ezek után a rendszert valamivel több mint 500 g klímagázzal feltöltötték, a szükséges mennyiségű olaj is bekerült a rendszerbe.
A befújt levegő hőmérséklete mostmár csak valamivel több mint 5 °C.
Az olajjal együtt került még a rendszerbe UV-s folyadék is, hogy a későbbiekben azonosítani tudjuk azt a helyet, ahol mégis szökik a rendszerből a gáz.
(Legutóbb majdnem két éve volt feltöltve, ez idő alatt több, mint a fele gáz elszivárgott!)
A szerviz kérésére 1 hónapig mindig haszni fogom a klímát, ezután UV szemüveggel újra átnézzük a lehetséges szivárgási pontokat.
*** Friss infók hamarosan ***
Utána ózonos utastér és klíma fertőtlenítés / szagtalanítás volt soron.
Ezt követte egy alapos külső-belső takarítás.
Km óra állás: 221.700 km (2015.04.22)
Castrol Edge 5W-40 olaj (AlfaCity14 tombola nyeremény) és Ashika olajszűrő
(enyhe olajfolyás detektálva, valószínűleg a turbo felől)
Km óra állás: 221.345 km (2015.04.08)
A nyárigumik felrakásánál vettem észre, hogy a jobb hátsó lengéscsillapító spirálrugója alsó utolsó körénél el van törve. Valószínűleg ez okozta a nyikkanásokat a bukkanókon.
Erhard segítségével beszereztem 2db Monroe gyártmányú hátsó spirálrugót (szállítással együtt 29.000 HUF).
A beszerelés a mai napon megtörtént, munkadíj összesen futómű ellenőrzéssel együtt 12.000 HUF.
Porvédők és a többi gumi alkatrész ellenőrzése során minden rendben volt.
Km óra állás: 221.020 km (2015.04.02)

Bekerült az EGR kilépő oldalára egy szűkítő lemezke, 8mm átmérőjű áteresztő furattal. A lemezke 0,8mm vastag hőálló rozsdamentes anyagból készült.
A szűkítés oka, hogy a tavaszi első meleg napok hatására elkezdődött a rángatás.
Kb 5-600 km-ig nem is volt semmi gond, a rángatásnak nyoma sem volt, és a motorlámpa sem jött elő.
Azonban az egyik reggel munkába menet regenerálásba kezdett az autó, ami normál körülmények között végbe is ment, ám hazafelé indulván azonban indítás után (külső levegő hőm.: ~20°C) felgyulladt a motorlámpa, illetve a "Have engine checked" figyelmeztető üzenet.
Pár napos tesztüzem következik. Amennyiben a motorlámpa kintmarad, úgy az áteresztő furatot 9mm-re növelem és újabb próba következik.
2 nap után magától eltűnt a motorlámpa, majd újabb 2 nap után vissza is jött.
9-es lemezke gyártás alatt...
Ezidő alatt azt vettem észre, hogy gázadásra lassan reagál, gondolkodik pár pillanatig mielőtt megindul.
9-es lemezke kész, azonban még nem került beszerelésre, mert lassan 2 hete nincs újabb motorlámpa, igaz a napi csúcshőmérséklet sem nagyon éri el a 15°C-t. Úgy vagyok vele, hogy amíg tartósan vissza nem jön a hibalámpa, addig nem piszkálom.
Egy újabb regen után újra kijött a motorlámpa, és egy teljes héten át kint is maradt, ezért kiszedtem a szűkítést. A gázadásra történő lassú reagálás eltűnt, ellenben a rángatózási hajlam visszajött.
Kiszereléskor sajnos az EGR tömítő réz lemezkéje beesett a motortérbe, alul ezúttal nem esett ki. Új tömítőlemezke beszerzése folyamatban, gyári megrendelve az Unixtól.
Gyári 3 lyúkú szűkítő tömítés megérkezett (2. képen), beszerelve.
Rángatás és motorlámpa nincs, viszon még mindig van némi kis gondolkozás az autó részéről egy-egy gázadásnál. Mivel ez annyira nem vész probléma, ezért nem tökölök vele tovább.
Végül egy tízesért ultrahangos fürdővel kitakaríttattam az EGR-t egy szervizben, azóta az új 3 lyukú szűkítővel sincs semmi baj. Az autó több mint fél éve tünetmentes, azóta az EGR szelepet nem is láttam... :)


Sajnos engem is utolért a hátsó ablakemelők átka. Egyik nap arra lettem figyelmes munkából hazafelé menet a parkolóban, hogy a bal hátsó ablakom le van engedve. Biztos nem én felejtettem úgy, mert a riasztó bekapcsolásával automatikusan felhúzza mind a négy ablakot.
Szét kellett szedni, hogy lássuk mi a probléma: az ablakot emelő fehér műanyagot megrágta az idő vas foga. Letörött róla mindkettő fülecske amivel a fém sínhez kapaszkodik.
Kiszerelés után láttuk, hogy annyira elöregedett a műanyag, hogy amelyik kiálló részhez értem hozzá, az maradt a kezemben.
Ablakemelők.hu-ról rendeltem külön csak csúszkát ami 2 nap alatt meg is érkezett.
Gondoltam pofon egyszerű lesz visszaszerelni, de nem. Végül hárman bírkóztunk vele, mire a bowdent vissza tudtuk fűzni a spirálra és beakasztottuk a csúszkába is. Annyira feszes lett, hogy a fém sín enyhén meg is hajlott, beszereléskor vissza kellett egyengetni, hogy fel lehessen csavarozni. A bowdennek kb 10 milliméterrel kellett volna hosszabbnak lennie a könnyű összeszereléshez. Valószínűleg az utángyártott csúszkában is volt pár milliméter.
A taktika a következő volt:
1., bowdenvégek beakasztása a spirálba, egyenlő mennyiségű (kb 1.5 fordulat) felcsévélése mindkét irányba. Ha kevesebbet tekertünk volna fel, akkor laza lett volna az egész, a két rugó nem tudta volna előfeszíteni
2., csúszka felhelyezése a sínre, középre beállítani
3., rugós bowdenvég átbújtatása a sínen lévő ovál lyuk egyikén
4., csúszka elfeszítése a befűzött lyuk alá
5., furaton keresztül a bowden beakasztása egy csavarhúzó és 2 másik ember segítségével
A 2 rugó most csaknem teljesen össze van nyomva a szerkezetben, remélem, hogy 1-2 megjáratás után enged egy keveset, és minden beáll szépen.
Összeszerelés után az ablakemelő végsősoron jól működik.
A szét és összeszerelés 4 kínkeserves órát vett igénybe.
Ma egy füst alatt sort kerítettem a téli abroncsok lecserélésére új nyári gumikra, valamint kicseréltük az első féktárcsákat és a betéteket.
(Hátsó fék kb. félidős)
Féktárcsa: TEXTAR D=305mm___________________40.430 HUF/2db
Fékbetétek: TEXTAR __________________________19.860 HUF/tengely
ÖSSZESEN_________________________________60.290 HUF
Kedvezmény (-25%)___________________________48.235 HUF
Új nyári gumiabroncsok: NOKIAN Line (DOT 0414)___34.000 HUF/1db (szerelve)
Km óra állás: 205.225 km (2014.03.18.)