- Típus:159 SW 1.9 JTDm 8V Progression,120LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Ma a nyári-téli gumi cserével egy füst alatt sor került az amúgyis időszerű olajcserére (Castrol Edge 5W-40).
Lett cserélve olajszűrő (MANN) is és levegőszűrő (ALCO) is. A kormányszervóba került 1/2 liter szervó hidraulika olaj (Castrol CHF) is.
Ellenőrizve lett a többi folyadék is, egy kis fagyállón kívül semmit nem kellett beleönteni.
Km óra állás: 199.070 km (2013.10.29.)
A mai napon végleg megadta magát az akksi. A gyári első Magneti Marelli akkumulátor volt benne, ami jó szolgálatot tett majdnem 6 és fél éven át.
Került bele egy új 72/640-es Banner akksi, amelyre 2 év garancia van.

Mivel a legutolsó váltóolaj cseréje ismeretlen, ezért sort kerítettem egy váltóolaj cserére. Petronas Tutela Matryx 75W-85 olajat (2.3 liter) és egy Xado váltóhoz való "revitalizáló" aeroszolt kapott a vas.
Kiváncsian várom az eredményt, erről részletesen hamarosan. Azt azonban már néhány kilóméter után tapasztaltam, hogy a megszokott mormogás enyhült, de még nem múlt el. A fémkerámiás revitalizáló hatása 50 üzemóra vagy 1500km után tekinthető kiteljesedettnek.
Ezzel egyidőben mivel a haspajzsot amúgyis le kellett venni, felraktunk egy újat (köszönet érte Erhardnak). Ennek ára 13.900 HUF
Az anyósülés lábterénél a középkonzol mellett sajnos szétszakadt a szőnyeg füle, amivel rögzítve volt, ezért az lefittyedt, kilátszott a széle. Ezt javítottam fekete öntapadós filcanyaggal, az eredmény tökéletes lett. Képek hamarosan.
Km óra állás: 196.420 km (2013.08.27.)

Ahogy beköszöntött a jóidő és használtam volna a klímát egyszerűen küszködött az egész rendszer. Fogta az autót, bekapcsoláskor halkan kerregett néhány másodpercet, és csak az anyósülésre jutott a hidegből. Sem a vezetőt sem hátra nem hűtött, csak a ventilátor fújta a kinti meleg levegőt.
Rámijesztettek, hogy terelőlapát mozgató motor hiba, és szét kell bombázni a műszerfalat, anyagilag 40.000 forint környékébe fog fájni.
Szerencsére egy ismerős azt ajánlotta (saját tapasztalat híján), hogy nézessem meg mennyi freon gáz van a klímarendszerben. Így is lett.
Az eredmény lesújtó volt; a gyári 460-480g gáz helyett mindösszesen csak 130g gázt sikerült visszafejteni, olajat egy cseppet sem! Vákumteszt rendben volt.
A paripa megkapta a szükséges gázmennyiséget és a 30ml olaját is egy elég baráti áron! Sorbaállnom sem kellett, jöttem mentem, 10-12 perc volt az egész mutatvány, mindezt Esztergomban a Vihari autóvillamossági szervizben! Így az első tapasztalatok nagyon pozitívak, dől a hideg mindenhová, megszűntek a hangok. :)
A mai napon végre valahára eljutottam oda, hogy kicserélem a már igencsak elkoszolódott pollenszűrőt Pityukoma blogjában található egyszerű utasítások alapján.
Munkaidő: max 10 perc
Új pollenszűrő gyártója: ALCO
Ára: 3000 HUF (+postaköltség 2500 HUF)
Új OSRAM Silverstar 2.0 H7 izzók is bekerültek, mert kiégett a bal oldali első, természetesen párban lett cserélve.
Ára: 4500 HUF
Km óra állás: 195.110 km (2013.07.31.)
191.800 km
Általános átvizsgálás, műszaki vizsgára való felkészítés megtörtént.
Futóműállítás és üzemanyagszűrő csere volt, egyéb hiba nem volt.
Szerviztapasztalat: a szervizes kollégák feledékenyek voltak, a futómű állítást elfelejtették megcsinálni mire mentem a vasért, ez akkor derült ki. Szerencsére "gyorsan" megcsinálták ezt is, egy 45 percet kellett várnom, addig kávéval capuccinoval kínáltak.
Összességében elég drága órabérben dolgoznak ők is -mint minden más szerviz-, de korrektnek éreztem őket. Kérdéseimre korrektul, kielégítően válaszoltak.