- Típus:159 SW 1.9 JTDm 8V Progression,120LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
2017.02.13.
Szervizbe vittem a mai napon az autót, ugyanis napok óta figyelgetem, hogy kb. egy 200 forintos érme nagyságú friss fekete foltot hagy minden reggel a garázs padlóján.
Először elvittem egy gyors felmérésre, majd egy komolyabb szervizbe is és mindkét helyen főtengely szimering hibát találtak, ott folyik már egy ideje az olaj rá a motorvédőre, majd ha ott összegyűlt, akkor az azon lévő lyukon át a padlóra.
Ennek a hibának a kapcsán sort kell keríteni a kettőstömegű lendkerék cseréjére is (le kell szedni a váltót), ami ugyan húzná még egy darabig, de jobbnak látom előrehozni a cserét, ha már így alakult. Már így is klottyan kissé.
Továbbá megnézetem a kuplungot is, aminek szintén nincs még baja, de jobbnak látszik előrehozni annak a felújítását is.
2017.02.20.
Alkatrészek (lendkerék, kuplungszett, kinyomócsapágy, főtengelyszimering) beszerezve Erhardtól, az egész pakk 180e Ft.
A szerelés miatt ugye le kell engedni a motorolajat, így egy hónappal előre hozva sort kerítünk az olaj + olajszűrő cserére is (Castrol Edge 5W-40).
Autó leadva reggel a szerelőnél, holnapra várom a vasat vissza.
Az autót két nap szerelőnél töltött idő után visszakaptam, az alkatrészek cseréje nagyobb probléma nélkül sikerült.
Egyértelművé vált a főtengelyszimering hiba, a tömítőfelület aljában állt az olaj.
Kuplungcsere után a pedál vajpuha és egyértelműen lejjebb fog mint korábban.
A lendkerék cserével pedig mintha kicserélték volna a motor hangját. Olyan zörgések szűntek meg, amik korábban fel sem tűntek, normálisnak hatottak.
Egyébként a kivett alkatrészek mindegyike bőven megérett a cserére, a lendkeréknek legalább 1 centis lötyögése volt, a rugók lötyögtek, forogtak benne. azt hittem még a gyári lendkerék lesz az autóban de rá kellett jönnünk, hogy 99% bontott alkatrész volt benne (felületén festékfilccel kézzel írott számsor - újon ilyen nincs), ami kicsit meglepett, mert így a 250.000 km alatt majdnem 2 lendkereket elfogyasztott az autó.
A kuplungtárcsán pedig a porkihordó rovátkák már kezdtek eltűnni, helyenként a szegecsbe is beleért már a kopás.
A kinyomócsapágy pedig már elég karcosan forgott, hiba lett volna nem kicserélni.
Friss Castrol Edge 5W-40 és új szűrő is került az autóba. Fontos, hogy így, hogy az olajteknő is bolygatva volt a főtengelyszimering csere miatt, szinte az egész 5 liter belement a szokásos 4,5-4,6 helyett.
Egyelőre alapjáraton van egy kis búgás, de a szerelő szerint össze kell kopnia a kuplungtárcsának, mert még túl új rajta a felület.
Valójában a kormányszervó búg, kormánymozdulatokra a búgás erősödik.
Fórumos segítséggel végül kiderült, hogy utolért egy típushiba, melyszerint a szervó olajtartályban leesett a szűrő a helyéről, és ez okozta a szervószivattyú sírását.
Tartálycsere megoldotta a dolgot.
Km óra állás: 248.000 km