Tagok >> David | Centocinquantanove >> Blog
Castrol Edge 5W-40 olaj (AlfaCity14 tombola nyeremény) és Ashika olajszűrő
(enyhe olajfolyás detektálva, valószínűleg a turbo felől)
Km óra állás: 221.345 km (2015.04.08)
A nyárigumik felrakásánál vettem észre, hogy a jobb hátsó lengéscsillapító spirálrugója alsó utolsó körénél el van törve. Valószínűleg ez okozta a nyikkanásokat a bukkanókon.
Erhard segítségével beszereztem 2db Monroe gyártmányú hátsó spirálrugót (szállítással együtt 29.000 HUF).
A beszerelés a mai napon megtörtént, munkadíj összesen futómű ellenőrzéssel együtt 12.000 HUF.
Porvédők és a többi gumi alkatrész ellenőrzése során minden rendben volt.
Km óra állás: 221.020 km (2015.04.02)
Izzócsere OSRAM Cool Blue Intense H7 izzókra a tompított fényszóróban.
Km óra állás: 215.700 km (2014.11.12)
Bekerült az EGR kilépő oldalára egy szűkítő lemezke, 8mm átmérőjű áteresztő furattal. A lemezke 0,8mm vastag hőálló rozsdamentes anyagból készült.
A szűkítés oka, hogy a tavaszi első meleg napok hatására elkezdődött a rángatás.
Kb 5-600 km-ig nem is volt semmi gond, a rángatásnak nyoma sem volt, és a motorlámpa sem jött elő.
Azonban az egyik reggel munkába menet regenerálásba kezdett az autó, ami normál körülmények között végbe is ment, ám hazafelé indulván azonban indítás után (külső levegő hőm.: ~20°C) felgyulladt a motorlámpa, illetve a "Have engine checked" figyelmeztető üzenet.
Pár napos tesztüzem következik. Amennyiben a motorlámpa kintmarad, úgy az áteresztő furatot 9mm-re növelem és újabb próba következik.
2 nap után magától eltűnt a motorlámpa, majd újabb 2 nap után vissza is jött.
9-es lemezke gyártás alatt...
Ezidő alatt azt vettem észre, hogy gázadásra lassan reagál, gondolkodik pár pillanatig mielőtt megindul.
9-es lemezke kész, azonban még nem került beszerelésre, mert lassan 2 hete nincs újabb motorlámpa, igaz a napi csúcshőmérséklet sem nagyon éri el a 15°C-t. Úgy vagyok vele, hogy amíg tartósan vissza nem jön a hibalámpa, addig nem piszkálom.
Egy újabb regen után újra kijött a motorlámpa, és egy teljes héten át kint is maradt, ezért kiszedtem a szűkítést. A gázadásra történő lassú reagálás eltűnt, ellenben a rángatózási hajlam visszajött.
Kiszereléskor sajnos az EGR tömítő réz lemezkéje beesett a motortérbe, alul ezúttal nem esett ki. Új tömítőlemezke beszerzése folyamatban, gyári megrendelve az Unixtól.
Gyári 3 lyúkú szűkítő tömítés megérkezett (2. képen), beszerelve.
Rángatás és motorlámpa nincs, viszon még mindig van némi kis gondolkozás az autó részéről egy-egy gázadásnál. Mivel ez annyira nem vész probléma, ezért nem tökölök vele tovább.
Végül egy tízesért ultrahangos fürdővel kitakaríttattam az EGR-t egy szervizben, azóta az új 3 lyukú szűkítővel sincs semmi baj. Az autó több mint fél éve tünetmentes, azóta az EGR szelepet nem is láttam... :)
Sajnos engem is utolért a hátsó ablakemelők átka. Egyik nap arra lettem figyelmes munkából hazafelé menet a parkolóban, hogy a bal hátsó ablakom le van engedve. Biztos nem én felejtettem úgy, mert a riasztó bekapcsolásával automatikusan felhúzza mind a négy ablakot.
Szét kellett szedni, hogy lássuk mi a probléma: az ablakot emelő fehér műanyagot megrágta az idő vas foga. Letörött róla mindkettő fülecske amivel a fém sínhez kapaszkodik.
Kiszerelés után láttuk, hogy annyira elöregedett a műanyag, hogy amelyik kiálló részhez értem hozzá, az maradt a kezemben.
Ablakemelők.hu-ról rendeltem külön csak csúszkát ami 2 nap alatt meg is érkezett.
Gondoltam pofon egyszerű lesz visszaszerelni, de nem. Végül hárman bírkóztunk vele, mire a bowdent vissza tudtuk fűzni a spirálra és beakasztottuk a csúszkába is. Annyira feszes lett, hogy a fém sín enyhén meg is hajlott, beszereléskor vissza kellett egyengetni, hogy fel lehessen csavarozni. A bowdennek kb 10 milliméterrel kellett volna hosszabbnak lennie a könnyű összeszereléshez. Valószínűleg az utángyártott csúszkában is volt pár milliméter.
A taktika a következő volt:
1., bowdenvégek beakasztása a spirálba, egyenlő mennyiségű (kb 1.5 fordulat) felcsévélése mindkét irányba. Ha kevesebbet tekertünk volna fel, akkor laza lett volna az egész, a két rugó nem tudta volna előfeszíteni
2., csúszka felhelyezése a sínre, középre beállítani
3., rugós bowdenvég átbújtatása a sínen lévő ovál lyuk egyikén
4., csúszka elfeszítése a befűzött lyuk alá
5., furaton keresztül a bowden beakasztása egy csavarhúzó és 2 másik ember segítségével
A 2 rugó most csaknem teljesen össze van nyomva a szerkezetben, remélem, hogy 1-2 megjáratás után enged egy keveset, és minden beáll szépen.
Összeszerelés után az ablakemelő végsősoron jól működik.
A szét és összeszerelés 4 kínkeserves órát vett igénybe.
Champion Easyvision (Multi-Clip) ablaktörlőlapátok kerültek fel.
Méretek: 580 / 450 mm
Vélemény: a Multi-Clip adaptere kissé ormótlan az előzőhöz képest, ellenben a lapátok tökéletesen illeszkednek a szélvédőre, abszolut hangtalanul és csíkmentesen törölnek.
Ma egy füst alatt sort kerítettem a téli abroncsok lecserélésére új nyári gumikra, valamint kicseréltük az első féktárcsákat és a betéteket.
(Hátsó fék kb. félidős)
Féktárcsa: TEXTAR D=305mm___________________40.430 HUF/2db
Fékbetétek: TEXTAR __________________________19.860 HUF/tengely
ÖSSZESEN_________________________________60.290 HUF
Kedvezmény (-25%)___________________________48.235 HUF
Új nyári gumiabroncsok: NOKIAN Line (DOT 0414)___34.000 HUF/1db (szerelve)
Km óra állás: 205.225 km (2014.03.18.)
Ma a nyári-téli gumi cserével egy füst alatt sor került az amúgyis időszerű olajcserére (Castrol Edge 5W-40).
Lett cserélve olajszűrő (MANN) is és levegőszűrő (ALCO) is. A kormányszervóba került 1/2 liter szervó hidraulika olaj (Castrol CHF) is.
Ellenőrizve lett a többi folyadék is, egy kis fagyállón kívül semmit nem kellett beleönteni.
Km óra állás: 199.070 km (2013.10.29.)
Megkopott, csúnyácskás középkonzol borítóban lefóliáztam szálcsiszolt alu mintázatú 3D fóliával.
Szükséges szerszámok:
-10-es villáskulcs;
-lapos csavarhúzó közepes;
-PZ2 csavarhúzó;
-3-as imbuszkulcs;
-rádiókiszedő 2db
-kombináltfogó (opcionális).
A bontás menete:
10-es villáskulccsal le kell venni az akksiról a sarut, majd várj 10 percet.
Egy lapos csavarhúzóval a kézifék-kar irányából a sebváltó körüli panelt óvatosan fel kell feszegetni, amíg a hátsó kettő patent kipattan, majd kézzel az első kettő is kipattintható.
Ki kell gombolni a bőrt, átbújtatni a váltókaron, majd a panelen lévő gombok csatlakozóit lehúzni, színeket megjegyezni. Miután kintvan a panel, a gombokat 3-as imbuszkulccsal könnyedén le lehet szerelni.
Következő lépésben ki kell szedni a rádiót az erre készített célszerszámmal, csatlakozókat lehúzni, színeket megjegyezni.
Ezután ki kell szedni a felső három ventilátort a következőképpen: ügyesen be kell csúsztatni 2 darab vékonyabb imbuszkulcsot (ami befér a rácson át) a hajlított résszel előre, majd beforgatni úgy, hogy beakadjon a ventilátor cső végébe (kb. 10 cm mélyen) a két oldalon. Ha ez megvan, akkor az imbuszkulcsokat óvatosan, de határozottan kifelé kell rántani.
Ha ez nem sikerül valamiért, akkor egy imbuszkulcs is elég, alul beakasztani, a kilógó végét kombináltfogóval megfogni, és szintén kirántani.
Ha ez megvan, akkor már csak a 6db PZ2 fejű csavart kell kitekerni legalul 2db, a rádió nyílásában kétoldalt 2db és a két szélső ventilátor nyílásában 1-1 db.
Ezután a teljes panel kijön a helyéről, a START gombot, a kulcs helyét és a klímát hátulról egyszerűen egy 3-as imbuszkulccsal le lehet venni egyben, lehúzni a csatlakozókat nem szükséges.
Visszaszerelés a fentiekkel fordított sorrendben.
A mai napon végleg megadta magát az akksi. A gyári első Magneti Marelli akkumulátor volt benne, ami jó szolgálatot tett majdnem 6 és fél éven át.
Került bele egy új 72/640-es Banner akksi, amelyre 2 év garancia van.