Ma egy hete, hogy elhoztam az autót. A rajongás nem csökkent, nekem nagyon nagy élmény a vezetése. Sajnos az idő nem kedvezett, szinte minden nap esett az eső, de attól használtam, hogy ami csak lehet kiderüljön. Néha-néha felvillan a check engine egy pár másodpercre, eddig két alkalommal nem ismerte fel a kulcsot, vizsga előtti mosáskor kiderült, hogy a jobb oldali ablak felül beázik. A fékbetét kopásról eddig is tudtam, illetve esedékes az olajcsere is, de ezzel is tisztában voltam. Még kb. egy hét teszt és aztán irány a szerviz ismeretlen hibák feltárására és a megismert hibák kijavítására. Húzom kicsit az időt vele, hogy lehetőleg mindent egyben meg tudjanak majd csinálni, hiszen akkora problémák nincsenek amiért azonnal rohanni kellene a szervizbe
A pénteki vizsga után megtörtént az átírás is, tehát immár hivatalosan is a nevemre került.
Eljött ez a nap is! 2023.02.19.-én sikerült megvásárolnom ezt a Csodálatos Brera-t. Lassan egy éve nézegettem-keresgéltem, több kevesebb (inkább kevesebb) sikerrel. Vagy az ár volt túl magas, vagy az autó állapota nem volt érdemes még egy ránézésre se, vagy a frissen felrakott autót elvitték egy pillanat alatt és még sorolhatnám..... Az Itthoni piac nagyon szűk. Most is pontosan 4 darab benzinest hirdetnek kis hazánkban. Külföld szóba sem jöhetett a gyenge forint és az én nyelvtudásbeli hiányosságom miatt. Így a keresgélés mindig kudarcba fulladt....
Csak a véletlennek (illetve annak, hogy minden nap ránéztem többször a hahu-ra), köszönhető, hogy rátaláltam erre a gyönyörű fekete csodára. Az autó leinformálható volt, viszonylag ismert előélettel. Pár nap leforgása alatt sikerült eljutni az első telefonhívástól az adásvételig. Amennyire lehetett megnéztük az autót, átbeszéltük a tudnivalókat és természetesen a próbakör sem maradhatott el. Na onnantól már nem akartam kiszállni belőle :D A papírozást követően már indultunk is haza. Itt jegyezném meg, hogy a kereskedő még mesét is szolgáltatott a gyerkőcnek, hogy egy kicsit nyugi legyen amíg a papírok készülnek :D. Minden nagyon simán ment. A hazáig vezető közel 300 kilóméter zökkenőmentes volt. Az autó szépen tette a dolgát. A hosszú úton legalább volt idő ismerkedni vele.
Ezúton is szeretném megköszönni a volt tulajdonosnak a maximálisan korrekt hozzáállását, illetve a kereskedőnek a rugalmasságát és, hogy vasárnap is kinyitotta nekünk a boltot, hogy nyélbe tudjuk ütni az üzletet.
Pénteken kerül sor az eredetvizsgára, majd aznap a nevemre is veszem :D
Nyakunkon a karácsony, mindenki siet, rohan vásárol. Rokonok barátok stb... Én is beleestem ebbe a csapdába. Kezdhetném Ádámtól és Évától, mivel ez egy hosszú nap volt, meló, rohanás, asszony, gyerek indulunk tovább....De nem teszem. Lényeg, hogy az esti szürkület+full fekete fólia+vas portáloszlop szorozva egy kis tolatással= a mellékelt képen láthatóval. Túl nagy baj nem történt de így karácsony tájékán az anyagi kár jelentős. Így most az ajándékok keresgélése helyett marad a fényező szaki keresgélés.
Ha valaki vállalja még idén és el is készül na az lesz a nagy ajándék.
Addig is Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Évet!
Négy hónap, négyezer kilóméter. Ennyi ideje hajtom újra a gépet. Jó hangosan lekopogom de eddig semmi komoly hiba. Nagyon szépen össze lett rakva. Amit ezen idő alatt javítani/cserélni kellett:
- Hűtővíz tágulási tartály ( vadi újat kapott mert a bontott amit beraktam az is csak egy hétig bírta. A visszatérő ág csatlakozója borzasztó gyenge, egyből törik ahogy öregszik a műanyag.)
- Régi sportlégszűrő kuka, helyette bekerült egy teljesen gyári doboz és egy gyári szűrő ( Na ez sem egyszerű mert az ember vagy az egész elejét bontja le vagy a teljes akksi tálcát. Én az utóbbit választottam.)
- Ablaktörlő motor már régen halott volt. Beszereltem egy bontottat azóta teljesen hibátlan, és az új ablaktörlő lapátokkal csodásan töröl.
- Nemrég pedig felkerültek a vadi új téli gumik is. ( NOKIAN abroncsok gyári 185/65ös méretben. Eddig szuperek.)
És ezzel véget is ért a lista. Úgy gondolom ez egy ilyen korú autón nem számít vastag hibalistának, még úgy sem hogy most lett felújítva. Persze a fent említett dolgok nem lettek ez előtt cserélve vagy javítva.
A hétvégén beiktattunk egy Csorvás-Kaposvár-Kaposfüred-Csorvás etapot is ami 650 kilóméter össz-vissz. A szép időben meglátogattuk a nagyszülőket, és megnéztük a régi kis családi házat is. Remekül bírta a gépállat a somogyi dombság kanyargós útjait, nem úgy mint az asszony de ez egy másik történet... :D
Szóval eddig elégedett vagyok.
A legutóbbi posztomban már írtam, hogy visszaszámlálás indul, akkor még nem is láttam élőben a kocsit. De most végre újra itthon van. Igaz kis késéssel írom mindezt, mivel ennek már több, mint egy hete. Azóta is folyamatosan tesztelem, és az apróbb hiányosságokat pótolom. A hazaút egyben egy jó kis teszt kör is volt a maga 370km-ével :D . A lényeg, viszont, hogy ha hosszú idő és rengeteg várakozás, és még több kiadás után is de elkészül és friss ropogós műszakit is kapott. Ez nagy szó, mivel 2013 január óta ( igen sajnos nem elírás ) nem volt rajta. A korábbi bejegyzésekben olvasható rengeteg minden, így csak a teljesség igénye nélkül, hogy mi is történt az autóval azóta:
Gyakorlatilag a tetőt, az A és B oszlopokat leszámítva teljesen átépült szinte már-már gyárira. Minden elem egy nagyon jó állapotú donorról került át rá. A lakatos munka nem kímélte az előzőekben megkezdett de rosszul kivitelezett padlólemezek és küszöbök cseréjét sem.
Fel lett újítva a komplett futómű, fékek, tárcsák, ki lettek cserélve a lengéscsillapítók és kapott egy szett -4es rugókat is.
A beltér egyelőre marad a régi, ott még lesz munkám vele.
A festés során természetesen nem maradt el az alváz és üregvédelem sem.
Ami még kelleni fog az egy szett szép felni nyári gumikkal, mivel most a téli szett van fent. Plussz egy ablaktörlőmotor mert az eddig bírta.
A további csinosítások majd menet közben történnek ha ráveszem magam hogy néha-néha kiszálljak belőle mert nem tudom megunni.
Sok mindenkinek tartozom köszönettel, innen az oldalról is akik tanáccsal vagy alkatrésszel segítettek, így a sértődések elkerülése miatt senkit nem említek nv szerint. Pacsi mindenkinek.
Hosszú idő után indul a visszaszámlálás. Egy kèt apróság ès vègre tènyleg kèszen lesz. Jövőhèten műszaki és mehetek èrte. Legközelebb rèszleteket is írok most beszèljenek a kèpek 😁😁
Ahogyan azt írtam az autóm a célegyenesben van, illetve jó kezekben :). Természetesen ahogy manapság semmi, úgy ez sem zökkenőmentes. Az első sárvédők cserések, a hátsóknál a szélesítések eltüntetése miatt doblemezestől mindenestől cserélni kell. A javított küszöböket esztétikailag kell rendbe tenni ( mondjuk ezt tudtam ). Most megy az alkatrészvadászat de ezt most nem én intézem. Egy biztos a színkonbinációt lefixáltuk az már bizti. Köszönet az ötletért SanyiJTD Cartársnak, aki megmondta a tutit. Így összejön egy ütős kombináció és tuti még egy ilyen nem fog szembejönni. Sajna pontos költséget még nem tudok, de ettől függetlenül ha bárki lát vagy tud valami helyet vagy bármilyen oldalt ahol a linken látható felni olcsón vagy legalább emberi áron beszerezhető akkor ne tartsa magában. https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTwqDJKJdMhwlg3wKW29QnFUq73BgoO1Hm-Vf5qGl8s5-tnIW8j Az összkép csak ezzel lesz teljes. Már régóta ilyet keresek. Ha lesz még infóm, akkor folyt.köv. De legjobb lenne már elhozni a vasat és gurulni egy jót.
Régen jutottam odáig,hogy vezessem a blogot, de most bepótolom. Sajnos sok minden nem történt az utolsó bejegyzés óta, csak apróbb javítások, módosítások amik majd csak egyben jelentenek sokat most külön-külön nem írnék róluk. Ami történt az pedig sajnálatos, de a bürokráciával nem lehet mit kezdeni. Tudtam hogy a karosszéria szélesítésem nem fognak megfelelni a műszakin, viszont mivel ( az utolsó bejegyzésben írtam hogy megy a kocsi átvizsgálásra ) a hivatalos műhelyben ezt nekem nem írták fel hibának sőt nem is említették így jó magyar szokás szerint nem is törődtem vele. Azonban ráfizettem mert a műszakin nem ment volna át de szerencsémre az éles vizsgát el sem kezdték ( ennyiből volt csak jó hogy ismerőshöz vittem ). Ezek után határoztam egyet és a kocsi 2015.04.08. napja óta a lehető legjobb kezekben van jóó messzire tőlem marcaliban ahol megkapja a végső munkálatokat ami nem más mint hogy a szélesítéseket eltüntetik, szépen szolídan kipofozzák, és kap egy teljes telifényt az autó. A színt még nem fixáltuk, de elvileg grafitszürke, a tető pedig lakkfekete. ( Persze ha valaki olvassa a blogot és van valami ütős tippje ne tartsa magában vevő vagyok sokmindenre ). Ezek után remélhetőleg túlesik a vizsgán is és újra falhatjuk a kilómétereket. Addig is marad az izgatott várakozás, hogy vajon milyen lesz, hiszen 300 kilóméter az nem a szomszédban van úgyhogy nem szaladgálok naponta megnézni hogy is állnak vele :D Természetesen a végső állapotról lesz egy összefoglaló és képek is.
Régen írtam már, de most ennek is eljött az ideje. Itt a nagy nap vagyis az előtte való nap. Az autót befejeztem, de még nincsen készen kivéve egy két dolgot amin már nem akarok változtatni. Egyelőre műszaki vizsgára alkalmas állapotban van. Holnap reggel megy az autó egy jó ismerős műhelyébe ahol átesik egy műszaki előtti átvizsgáláson, és ha minden rendben akkor vizsga, ha valami kehe van még ( márpedig szerintem lambda szondát cserélni kellene, más remélem nem lesz ) akkor marad a szerelőnél és csak később lesz vizsga. Nagyon nem is akarom mozgatni addig amíg nincs sikeres vizsga mert nem olcsó ez az útvonal engedély, de ez van. Több mint egy éve kezdtem hozzá a felújításnak de kész lettem. Lehetett volna gyorsabban is másképp is de nekem így jó mert szinte teljesen én csináltam és elégedett vagyok vele. Ha vizsgán minden rendben lesz kiélvezem a kocsival ami még maradt a nyárból és ősszel megkapja ami még hátra van ( gta lökösök, gta küszöbök és fekete fényezés. Na ekkor lesz 100% ban kész. ) De ennyire ne menjünk előre előbb vizsgám legyen. Egy későbbi linkben még lehet összegyűjtöm mik lettek rendberakva, kicserélve, átalakítva de ezeket az előző bejegyzések azért tükrözik nagyjából. Azért egy pár képet teszek fel a jelenlegi állapotról.
Ma leegyeztettem az időpontot a lakatossal, úgyhogy jövőhéten viszem és megcsináljuk a csomagtérben a kimaradt darabot. Közben kitakarítottam a csomagteret, megcsiszolgattam hát persze, hogy több helyen is van rozsda. Nem veszélyes, kezelhető, úgyhogy neki is álltam. Ha már mindent megcsináltam akkor ez se maradjon kezeletlenül. Elkészült a küszöbök védelme is, jelenleg nem a legszebb, de majd jön rá gyári küszöb spoiler és nem is fog látszani - viszont cserébe rohadni sem fog. Lekezeltem a felületet, majd kapott rozsdaátalakító folyadékot - cink sprayt - alapozót - matt fekete fedőfestéket - aztán gumi alapú alvázvédőt. Igazából minden kész a kocsin ami ahhoz kell, hogy végre bejelentsem műszakira, ami ezek után remélem sikeres is lesz. Időközben az előző bolgban írt termosztát csere is megtörtént tökéletesen működik. Műszaki után lesz még egy két dolog rajta, de az már csak tuning - esztétika, de már nem bírom tovább egy éve nem mehetek vele legálisan úgyhogy levizsgáztatom. Utána a hátsó kerékjáratok szélesítését eltüntetjük, vagyis kisebbet csinálunk belőle, hozzá dolgozzuk a felnihez. Jut eszembe felni, még szereznem kéne 17" colos felniket is mert nekem nagy ez a 18" ahogy eddig is úgy most is eladó a 18" as szett!! :D a pontot az i-re majd a fényezés fogja feltenni amit szeretnék év végére összehozni. Kinéztem magamnak a Grigio Artico Metál színkódot, tudomásom szerint 156 os nem készült ilyen színben és nekem nagyon bejön, plussz a forgalmit sem kell átíratni mert most is szürke van benne. A végső állapot még picit odébb van, de addig is teszek fel egy két képet az állásról vegyesen.