Mutasd

>> Szerviz2020-03-28

Volt egy pár helyen minimális olaj szivárgás és szeretem volna a típus hibákat kijavítani. Az egr hűtő és az olajszivattyú o gyűrűt. Az olajszivattyúhoz le kell szedni az olajteknőt. ehez le kell venni a kipufogó ide eső részét. Én mást nem vettem le így hozzáfértem és le tudtam szedni. Úgy tünt megfelelően volt karbantartva az autó mert tiszta az olajteknő és a forgattyúsház, nem volt sehol sem olajsár. Nem volt gond még a tömítéssel, de én kicsréltem. A teknő tömítése egy kicsit már szivárgot. A teknőröl és a blokkról le kell kaparni a maradék tömítést. Én piros tömítő pasztát használtam a visszarakáshoz. A teknő csavarokat nem szabad agyon húzni. A 8-as 25Nm, a 6-ost 9 Nm lett meghúzva.
Van az olajhűtő az olajszűrőház egységen. Ott is volt egy kis olajfolyás. Viszont a hűtőhöz nem lehet külön kapni tömítést csak egybe a hütővel. Szétszedttem azt is és a régi tömítést pasztával "erősítettem" meg, ha szivárogna akkor kompletten cserélem. Majd kiderül. A két o tömítést viszont újra cseréltem. Az kapható.
A végén kapott új olajat és szűrőt. Kicseréltem a levegő szűrőt is. Érdekesség, hogy mind gyári cucc volt. Nagy valószínüleg márkaszervízben volt szervizelve. A hütőfolyadék helyére csak desztvízet raktam, mert még le kell engedni mert lesz vezérlés csere, meg egr hütö csere és akkor kap új fagyállót.