Mutasd

>> Szerviz2016-01-27

Eljött az idő az első fék cseréjére. Mikor megvettem az autót már látszott rajta, hogy előbb vagy utóbb csere lesz. Igaz azóta mentem vele 30000 km-et. A fékbetét 3 mm-es a tárcsa 26,5 mm-es volt. Sikerült szereznem olcsón gyári tárcsát és betétet felszámolt kereskedésből. Előtte konzultáltam Pityukomával mivel Ő már cserélt, hogy van-e valami buktatója. Következő nap neki is láttam és kb. 2 és félóra alatt sikerült is megcsinálni. Kulcsok melyek kellenek 4-es és7-es imbuszkulcs, 19-es krova. Először az imbusz csavarokat szedtem ki ami a fékmunkahenger csúszkája is. Ezután levetem az első betét rögzítő rugót így ki lehet fordítani dugattyús részt és így a betét is lejön. A munkahengert felakasztottam gumipókkal, hogy ne lógjon és ne terheljem a fékcsövet. Egy kicsit megszívatott a féknyereg felfogató csavarja, mivel gyári tárcsa volt még rajta és 10 éve volt becsavarva így rendesen meg kellett fogni, hogy kivegyem, de sikerült és ez a lényeg. Ezt követően minden simán ment. A tárcsa rögzítő imbusz csavarja is könnyedén lejött.
Most már csak össze kell szerelni. Először a tárcsa, aztán jön a fékmunkahenger kengyele, vissza kell nyomni a dugattyút a munkahengerbe ilyenkor vigyázni kell hogy a tartályból ki ne jöjjön a fékfolyadék. Én ezt pillanatszorítóval csináltam. Ezután belerakjuk a körmös fékpofát a munkahengerbe a másikról meg le kell venni a ragasztós részéről a védőfóliát. Ez olyan mint a matrica. Felrakjuk a helyére a fékpofát a munkahengerrel, becsavarjuk a csúszó csavarokat, melyet én rézpasztával bekentem. Ezután visszarakom a fékpofarögzítő rugóját és kész is. Ugyan így kell megcsinálni a másik oldalon is. Egy pár képet készítettem igaz nem lett a legjobb de van. Az utolsó képen a betét vastagságok lennének a gyári és a kopott. Így látszik még a visszajelzőig nem volt elkopva. Talán ezer km még elbírt volna. A kivett betét már nem a gyári volt hanem BOSCH így úgy néz ki egy tárcsa két betétet használt el.