Mutasd

>> Tuning és extra2016-09-15

Nem vagyok és voltam híve az ilyen jellegű beavatkozásoknak, de kétszer is dpf eltömődéssel járó vészüzemem volt. Elmentem a szervizbe és kényszerregen-nel ki lett takarítva az autó. Más hiba nem volt nem is találtunk semmit. Lehet hogy a egr. lehet a nyomáskülönbség érzékelő, de egyik sem lehetett véglegesen megállapítani hogy az okozza mivel az ellenőrzés pillanatában minden rendben volt velük. A találgatások sokasága illetve a felesleges dolgok cseréje miatt inkább a kiiktatás mellett döntöttem. Az eltömődésem is több mint 900 km után történt. Az enyémen is rajta volt a frissített szoftver de nekem mindig 800 km felett takarította pedig elég sokat városozom. A saját szerelőm ajánlotta a szegedi ismerősét aki szintén alfás. A szerelőm Fiat Multipláját is Ő okosította fel. Nagyon komoly lett. Ő oldotta meg a kiiktatásokat illetve ha már ilyen jellegű a beavatkozás akkor egy kis optimalizálás is bele lett véve. A beavatkozás után haza érve kivettem a dpf-et és helyére egy cső került. A kivet dpf-et félreraktam, ha valamikor vissza kellene állítani az eredeti programot akkor az is lehetséges legyen.
A változás érezhető fél literrel kevesebb lett a fogyasztásom hosszútávon. A dinamikája?! Nincs megtorpanás, gondolkodás nélkül húz már alacsony fordulatról. Telegáznál olyan mint mikor a repülő bekapcsolja a utánégetőt és megindul. Nagyot tol és látványa is van igaz láng nincs de egy kis füst azért igen.
Már fél éve járok így vele mire ezt a blogot megírtam eddig minden jó csak lassan a kuplungom lesz cserés. Igaz a sok város és a 160000 km már megtette a hatását.