Tagok >> ValeRossi46 >> Blog
Megvolt a következő szerviz is . Vissza kell fognom magam,sokat kocsikázok,és olyan hamar belekerül az a 15e kilométer.
Megint Castrol olajat kapott,nem volt vele gond eddig sem,bevált minden járművemnél eddig.
Minden más is cserélve lett,ami ilyenkor szükséges.
Következő csere kb 133e lesz.
Még tavaly láttam,hogy létezik mikor megvettem a multimédiás fejegységet. Tudtam hogy kell nekem ilyen :) Megrendeltem,és 3 hónap várakozás után megérkezett.
Szerencsém volt,mert Pityukoma is mostanában rakta be,és frissen leírt blogjából tudtam puskázni. ( Utólag is köszi )
Szóval beraktam,nagyon tetszik,még a piros lámpánál is kinyitottam az ajtót :D
Hátsóba is rendeltem,de oda még át kell kábelezni,mert ott nincs kilépőfény gyárilag.
Költség minimális,3000 ft volt 1 pár,mert afla159 cartárssal rendeltünk 4et :)
Kisebb sérülés volt csak,rátenyereltem a forrasztópákára,de ez is a trehányságomnak köszönhető :)
Ja és még volt egy kis ijedség. :
Véletlenül összeért a kilépőfény két csupasz kábele,ez kiverte a biztit (amit nem vettem észre) és amikor beakartam indítani,se kép se hang. Azt írta ki,hogy nem ismeri fel a kulcsot,és a biztonsági rendszert. A víz levert. Bújtam a füzetet,fórumon is kértem tanácsot,akksit is töltöttem,de semmi. Másodszor néztem át lépésről lépésre a bizti táblát,és akkor vettem észre az egyik kiégett biztit. Olvasom,h az melyik...hát a gyújtáskapcsoló és még valami biztije...na azt csaptam ki mikor összeért a két kábel . Egy újabb tanulság :)
Tárcsa: ALFA ROMEO EBC Turbo Groove sport
Fékbetét : EBC Yellowstuff
Eljött az ideje,hogy féktárcsákat cseréltessek elől,igen vállas volt már :D
Régóta nézegettem már az EBC tárcsákat,nagyon tetszett. Mindig vágytam egy igazi sportfékre,gondoltam majd ha lesz olyan autó,tuti ezt rakatom rá...és lett :) Közben megtudtam,hogy tibcsi166 is ezeket rakatta fel és maximálisan megvan elégedve vele,sőt pityukoma is elismerően nyilatkozott. Tehát minden mellette szólt...
Megrendeltem,és 3hét múlva meg is érkezett. Egyből hívtam a szerelőmet...itt az idő :)
Szombat reggel 8-ra mentem és már neki is kezdett. Egy kis baki történt,de időben észre vettük,ezeknél a tárcsáknál van jobbos és balos....tehát nem mindegy hogy teszed fel...az egyik már fent csillogott,mikor újra le kellett szedni.Utána mmár minden ment a maga útján.
Első métereknél,rázta a kormányt,nem akart megállni...meg is ijedtem,hogy most mi van???? Tibcsi is megnyugtatott,hogy nincs baj,kopjon össze,addig figylejek a fékezésre. Eltelt 1000 km...még mindig nem merem kipróbálni,de már érezhető hogy jó lesz az :DDDD sokkal kisebb fékadagolással lassítható az autó,szóval ok a dolog ;)
Tudom nem olcsó,sőt túl van árazva,de ....... jól néz ki és jó is.
Az első nagyobb féktest után leírom a tapasztalatot.
Nos letelt a bekoptatási fázis,kb 1500 km tettem bele.
Amit tapasztalta,az az,hogy ha nem fokozatosan adagoljuk a féket,és nem ugrunk rá,hihetetlen fékhatás van. Beleszédültem,az agyam a szélvédőn volt. Szóval megérte a pénzt. Lenyűgözött !
Félév alatt 15 ezer km tettem bele,gondoltam mielőtt jönnek a hidegek,kapjon friss olajat. Mindjárt váltóban is lecseréltettem,természetesen gyárit kapott.Érezhető a különbség. Most megint csend van fél évig :D
Átnézték a futóművet,semmi kopogás..egyedül a hátsófék betétek lesznek aktuálisak...következő szerviznél...
100.500 km
Svájcból haza fele 50 km-re Dunaharasztitól elkezdett rángatni a gép....előtte jelzett már az üzemanyag jelző,hogy lassan után kellene töltenem..hátralevő km 160 volt a comp. szerint amit még eltudok menni vele,és mint írtam 50 km voltam otthontól...gondoltam ott van tartalék a pincében,majd tankolok....egyszer csak egy-két rángatást éreztem...na gondoltam magamba felszedett valamit a tank aljából,esetleg Boszniában tankolt nyál volt koszos. Akkor irány kút,rátöltök 20 litert...de már előtte VDC-ASR hibakód,őrült rángatás...kútra be;tankol,újra indít..minden jónak tűnik..elindulok megint hibakód,rángatás és amit eddig nem láttam sosem..az tank jelző mutató nullán,a kis sárga ikon meg villog...mutató hol fent,hol lent....ha fent akkor elindul aztán megint megtorpan...kértem,h csak itt ne álljon meg..dugulásra gondoltam,vagy esetleg vizesedésre...de éjjel,sötétben...hova nyúljak,mit nézzek..fórumon már általában senki ilyenkor...mindenképp haza akartam vinni...
másnap fórum kör kérdés...kaptam tippeket is,amiket este meg is próbáltam...
de semmi..
Hiba és megoldása :)
És újra dobog az 1,9 JTDm szív :)
be indítottam este,kerepelt mint egy zetor...ülés alatti gomb a helyén,kicsit megnyomom,de semmi....felnyitom a motorháztetőt,fedél le...nézegetem a porlasztócsúcsoknál a csatikat,megfogom-megmozgatom jobbról a másodikat és lőőőőn csoda megjavult...minden hibakód eltűnt...kicsit mozgatom megint,újra dadog...megint megmozgat és jár rendesen...azóta piszkálhatom,de nem tér vissza a hiba...
tehát lehet van valami Shadin soraiban"" ( injektorok korróziója a 2007 vagy előtti szériában gondot okozhat, amire a GM javítást adott ki a Z19DTH motorokhoz az alábbi cikkszámmal: 93189918 (GM), 62 86 769 (Opel) Hibajelenség: kihagyás az üzemanyag befecskendezésben, rángatás.) "" :) villogó tanklámpa-VDC hibakód-rángatás az egyenlő valamelyik porcsúcs hibával..
Megnyugodtam,hogy nem kell nagyobb beruházást eszközölnöm :D
Sokat gondolkoztam,hogy megmerjem-e lépni. Fekete a feketén? Úgy döntöttem,hogy megnézem. Téli garnitúrán teszteltem le..és tetszik,kicsit még szokom,aztán meglátjuk,hogy a nyári garnitúra is fekete lesz-e,és esetleg valami díszcsík legyen e rajta.
Javítással,görgőzéssel és fényezéssel együtt az ára:
11.000 ft / db
itt készültek: www.felnijavitas.eu
Eljött az idő,amire már nagyon vártam,amióta lefoglaltuk a szállást Montenegróban.
Júli 25-n éjjel elindultunk Bar városába. Új autó,új országok...:) kíváncsi voltam,hogy fog muzsikálni a vas a hosszú és igen mozgalmas úton. Szóval este 11 körül indultunk,4 fő és full tele pakolva.. kb 950 km és 16 óra út várt ránk Mostar érintésével. Csodálatos utak....de megdöbbentő Boszniában,h még mindig mennyire érezhető a háború hatása és a szegénység. amit régen láttam az a kéregető gyerekek,mellükön a csecsemővel...megdöbbentő.. Mindenek ellenére csodálatos ország,hatalmas hegyekkel és vadregényes utakkal.....Montrenegró kicsit kedvezőbb...de Bar városában maximum lakni érdemes.strandolni a szomszédos városokban Sutomore,Budva....csodálatos és egyben koszos is...ezek ellenére csodálatos 10 napot töltöttünk ott. Képeket is mellékelek majd.
Az autó hihetetlenül mozgott a kihívásokkal teli utakon...ha kellett odavágott a macsó BMW-s s...gg fejeknek,de ha kellett takarékosan üzemelt. már kiakadt üzemanyag mutatóval,figyelmeztető computerrel elment a hegyekben 39 km-t mondanom sem kell a zabszem sem fért volna oda be :) a vége 2200 km,6,7-s átlag fogyasztással. Kisebb amortizáció,ami az én figyelmetlenségemből adódott,de semmi más gond..
Amore.....Alfa...
OFFOS lett a DPF :) Múlthéten ki írták a rendszerből,és tegnap végre már csak a garázsban nézegetem a szerkezetet.
Ennek következtében és persze a VTT-n ALFA159 cartársnál látott kipufogó megoldás láttán elkészült a végig cső rendszer :) Hangja az valami őrület..a hideg is kirázott az első
kilométereken...két kicsi krómvég,amit lehet hogy idővel lecseréltetek. Dobok nélkül,abszolút korrekt hanggal,140-es tempónál is alig hallható és nem zavaró..szóval "pöpec" lett :D csak a fogyasztásomra nem lesz jó hatással egy darabig,mert nem tudom megállni,h ne nyomjam lehúzott ablakkal :D Még a beszerelt mélynyomó sem érdekel most :D
Köszönöm Pityukomának a kipufogó szerelő tippet és Alfa 159-nek a felvilágosítást.
Költség 40 e a ki írás,58 e a mechanikus átalakítás.
Szervíz: PROEX Exhaust Tecnology
Link : http://proex.hu/
hang :http://www.youtube.com/watch?v=cPF46M3ywsI&feature=youtu.be
Ma belekerült az autóba a 'DensionGateway Lite BT MkII' kihangosító és MP3 lejátszására is alkalmas egység. Bluetooth-n keresztül is lejátssza a telefonon tárolt zenéket,GPS hangját is átadja,és nem mellesleg telefonkihangosító is,ami tesztem szerint jól működik.
Normális közeg,szakszerű beszerelés,kb 1 óra volt az egész.
Képeket is mellékelek,h mekkora a cucc és hova került. Mikrofon a tükör mellett van.
Most már telefonálásért nem tudnak megbüntetni a jelmezesek :D
Link : http://www.dension.hu/?subpage=gwblue&p=1
2013 április 20. szombat...az első szerviz az Alfával..semmi extra,csak kötelező cserék.
Komplett vezérlés,olaj és szűrők. 90.000 km van az órában és azt olvasgattam,hogy vezérműszíj csere kb itt aktuális. Valóban az volt,megmutatta a szerelő,h ki van repedezve a fogaknál :-o tehát időszerű volt. Most megint bátrabban tolhatom Neki,mert egyszerűen nem tudok nyugodtan közlekedni vele. A tolató szenzor még mindig becsúszva,és valószínű kontakt hibás is,még azt megcsináltatom,mert hiányzik a vissza jelzés tolatásnál.
Ja és fent vannak a 18-as nyári kerekek 235/45-s gumival :D mint a villamos úgy fekszik a kanyarba....
Költség összesen 70.000 ft
Röviden......