Az események hétfőn kezdődtek, mikor kedves barátunk Kero82 kisegített egy baráti hibakiolvasással. Motorikusan és egyéb oldalról semmi jelzett hiba, viszont a Sportronic hozta az "elvárást" két hibával, aminek a pontos megfejtése még szakemberre vár.
Utána következett a vezérlés cseréje("gyári"doboz) az összes görgővel és feszítővel, hosszbordás-szíj cserével. ekkor derült ki, hogy kellene ide is egy új görgő és egy főtengely-szíjtárcsa. Megvolt az olajcsere a motorban (Selénia WR 5W-40) az összes szűrő cseréjével, majd megtörtént az autó teljes átnézése. Ez még kívánt egy hátsó fékbetét cserét. Kb. ötezer km és jöhet az első betét, akkor kicseréltetem a kézifékkötelet is. Voltam klímásnál, itt az előírt 650g helyett 240g-ot találtak, viszont magas nyomás volt a rendszerben. Gáz le, vákumozás, feltöltés 480g-ra a nyomás miatt, a teljes feltöltés előtt hűtőt ki kellene slagozni(azért nem írtam Sterimobot, mert ezzel új topic indulna a vita folytán). majd ha ez megvan, akkor feltöltik előírt értékre. Nyári gumi fel, ugyanitt 2db 225/45 x17-es gumit vásárolnék használható állapotban!
Voltam az automata-váltósnál, aki "szagott fogott", hogy nem akarok holnap 280ezret kicsengetni a vezérlőtömb-cserére úgy, hogy az Ő gépe nem tudott valamiért kommunikálni az én autómmal és ugyanezen árat kérte volna, ha én viszem a belevaló Tutellát. Ennek megfelelően foglalkozott az autómmal, mindezt egy próbakör után, igaz csak 2k-ért...
Itt tartok, még kellene egy türelmes szaki a központi-záramhoz, ami Alfásan hol zár/hol nem zár, a személyiségzavara kulcsos működtetés esetén is megvan.
Köszi az alkatrészekért az Elaforgnak és Erhard kollégának. A szerelőnek (Alfa-tulajdonos) is köszönet jár, debrecenieknek és környékbelieknek tudom ajánlani, mint ahogy nekem is Kero82 ajánlotta...
Közben megjött 6 liter Tutella GI/E a váltóba+a főtengelyi-szíjtárcsa, ez a hetet lezárandó szombaton kerül beépítésre.
Összeget nem írok... :)
Az említett váltóprobléma megoldásaként egy helyi specialista első körben egy olajcserét javasolt, majd kb. 500 km után egy újabb cserét, ahol már a remélhetőleg feloldódott szennyeződés is távozik a váltóból. Nos az elsőre leengedett olaj hagyott némi kívánnivalót maga után, feltehetően ez már a második százezernél időszerű is volt.
Mentem az autóval úgy 350 km-t, ami azt mondom fokozatos javulást hozott, remélem nem a halál előtti javulás esete forog fenn...
Még kétszáz km és jön az újabb olaj + spéci automata váltó-adalék, ha minden rendben lesz.
Eddig 22e ft...
Az autót imádom, de az automata-váltó lehet, hogy okoz még nehéz perceket...melegen D-ben lámpánál csinál plusz rántásokat. Vérfagyasztó... :)