Kicsit kopott volt a féknyereg, gondoltam lefestem. Furógéppel és forgó drótkoronggal a nagyját letisztitottam. Ahol nem fértem hozzá ott csiszolóvászon. Alaposan kimaszkoltam, hogy más hova ne menjen festék. 2 rétegben lefújtam, majd rákerült a matrica is száradás után. Végül hőálló szintelen lakkal lefújtam a matrica védelmére.
Rég ki akartam próbáli ezt a kocsit. Befizetem egy tesztvezetésre a Kakucs-ringen. Elég soká kaptam időpontot, jó előre kell foglalni. Volt egy meglepi amikor mentem. Aláirattak velem egy papirt, ha megsérül fizetnem kell a kárt. Azt mondták mivel versenypálya ezért nem érvényes rá a bizosítás. A pályára való bizosítás több millió ft. lenne, de akkor nem lehetne megfizetni a tesztvezetést. E miatt volt egy kis hezitálás, de bevállaltam. Azt kell mondjam brutál. Méltó a Godzilla névre. Nem a gyorsulás vagy a fék fogott meg hanem a tapadás. Azt hittem a 159 tapad jól de tévedtem. Brutális a kanyarsebessége és úttartása. Nyomtam neki, de egy 1mm se tudtam megcsúsztatni. Amerre fordítod arra megy. Még a 10 kör után se hittem el hogy be birtam vele venni, nagy sebességgel a szük kanyrokat. Egy másik dimenzió. Tapadásra kb. 3x tudja mint az Alfa. Remélem egyszer lesz egy ilyen kocsim.
Többször jártam úgy hogy megálltam valahol és utána nem indult a kocsi. Belül a relé kattogott ,de önindító nem forgatott. Általában melegen csinálta. Általában fél évenként jött elő a hiszti és sokszor egymás után. Ilyenkor általában várakozás után sem indult be nekem, csak ha rábikáztam. Amióta meg van a kocsi azóta szenvedtem vele. Megpróbáltam a végére járni. Először az önindítót szedtük szét, de újszerű volt a belseje.
Utána rákötöttünk egy szál vezetéket az önindítóra egy leddel és felhoztuk a szélvédőre hogy lássuk megy-e rá áram (Kép 1-2). Indításnál világított mindig tehát ment rá áram. Amikor nem indult be, ezt a kábelt hozzáérintettem a pozitív pólushoz és ekkor pöcre beindult. Tehát önindító tuti jó. Utána megmértem mennyi áram megy az önindítóhoz. Amikor indítóztam 10v-nál beindult. Ment volna feljebb is de a műszer lassú volt hozzá. Amikor nem indult láss csodát 6.5-7v feszültség volt a kábelen. Nem volt elég áram megforgatni az önindítót. Így beraktam egy relét az önidító elé. Meg lett előtte szakítva a kábel és felhoztam bal oldalra ahol közé került a relé (Kép 3-4). Így ha nem megy elég áram a kábelre akkor is beindul, mivel a relét be bírja húzni. Így mindig 12v megy az önindítóra. Három hónapja csináltam meg ,azóta mindig indult. Kapcsolási rajz (5kép).
Rendeltem egy kínai univerzális antennát. Színbe érkezett, így festeni nem kell. Antenna tetejére kell rátenni, egy 5mm-es csavarral bekötni a kábelt az antenna helyére. Ebben egy sima kábel van, de létezik olyan is amelyiknek nyáklap van a végén. SanyiJTD is rakott fel ilyen antennát, de nem feküdt fel mert nagyon íves az alja. Rányomta erősen de egy idő után középen elállt neki (kép3), elengedte a ragasztó. Én úgy oldottam meg, hogy síkba csiszoltam az alját. Főleg az elülső része volt ívesebb (kép4-7). Az alját gyakorlatilag teljesen síkra csiszoltam, csak egy pici ívet hagytam, ami a tetőnek is van (kép7). Így szépen felfeküdt,eltünt a rés. A kivágás peremét kiszélesítettem elől (kép2), mivel enyém Gps-es antenna így kicsit szélesebb. Mivel elég keskeny a pereme, egy kis ragasztóval megerősítettem két szélső peremét belülről (kép6). Feltettem rá a kétoldalas ragasztót (kép8). Beállítottam a pontos helyét, ragasztócsíkkal, bejelölve (kép9). Majd rögzítettem a kábel 5mm csavarral (kép10). Majd felragasztottam (kép11-12).
Élőbe jobban néz ki mint a képeken. Feldobja a kocsit.
Első tapasztalatok: kicsit gyengébb mint a gyári antenna. Azok az adok amik jól jöttek most is jól szólnak. Ami gyengébben jött adó annak hullámzik a vétele, vagy bejön vagy nem. Használom pár napig azt meglátom hogy marad-e.
Update: Lekerült 1 hét után, mert gyengének találtam.
A frissen festett felni mellett csúnya volt a rozsdás csavar. Vettem cink-spray-t és lefestettem. Előtte (kép5), utána (kép4,6). Drótkefés fejjel jól lecsiszoltam, majd 2 rétegben lefestettem. Sokkal szebb lett az őszkép. Remélem tartós lesz, ha nem veszek új csavarokat.
Sikerült végre vennem 18" kereket. Gpek cartástól vettem 130.000.-ft-ért. Szakszerűen becsomagolva küldte (kép1). Picit karcosak voltak amúgy jó állapotban. Ismerősöm lefestette 30.000.-ft-ért, Így 160-ba volt frissen festve. A színe M-es Bmw felni színe, azt mondták szép lesz, az lett. Gumit 2 félére szűkítettem, ami belefér a keretbe. Közép kategóriást néztem, kínai szart nem akartam. Gondolkodtam használton is , elég siralmas volt a felhozatal.
A két gumi:
Barum Bravuris 3 HM 235/45/18
Kumho Solus XC KU26 235/45/18
Jókat olvastam mind a kettőről. Végül az ár döntött. Mind a kettő 30.000.-ft körül volt átlagban. Már majdnem megrendeltem a Barum-ot amikor egy weblapon találtam Kumhot-t 23.200.-ft-ért. Gondoltam túltárolt vagy ilyesmi, hogy ennyivel olcsóbb. Max nem veszem át ha valami nem jó. Azt írták 7 nap a szállítás mert külföldről jön, 4 nap múlva megkaptam. Szerencsére minden renden rendben volt 2016 34 heti volt 3db, egy 2016 42 heti. Eddig jónak tűnik a gumi. Nem hangos,szépen fut.
Első emblémám kopott volt, így gondoltam új emblémásítok kicsit. Új típusút raktam fel. Feketét nem akartam mert azt raknak általában fekete kocsira, és nagyon beleolvad (kép1). Aliexpress-ről rendeltem, 3 hét alatt jött meg. 7db, 4 felnibe, 1-1 előre hátra, 1 kormányba. Kormányé nem kerül bele, mert nem jó a minősége. A felnibe ha fent lesz a nyári a kerék akkor berakom. Méret és minősége is jó a emblémának. Féltem hogy ferde lesz felragasztásnál, de nem lehet elrontani. Alján van egy megvezető pöcök ami befekszik egy lukba az alján (kép9). Tökéletesen illeszkedik, úgy néz ki mint a gyári. Klasszikus modon szedtem le. Közepe csavarhúzóval kiszúr, majd belülről kifele lefeszeget.
Videó a cseréről
Észrevettem egy jövőbeli típus betegséget. A hátsó embléma alatt a kis hézagban megáll a kosz és nedvesség (kép10). Alatta egy kis rozsdapötty volt, festék felpúposodással. Csak akkor látszik ha levesszük az emblémát.
A felni kupak kicsit lötyögött. Kis szigetelő szalagot tekertem a lábak aljára, így stabil (kép12).
Észrevettem hogy nincs a helyén a hátsó kárpit magas hangszorója. Be volt esve, kiugrott a helyéről. Levettem a kárpitot és ott lifegett. Amikor vissza patintottam kicsit zörgött a helyén és mozgott picit. Körbetekertem egy kis szalaggal hogy ne rezegjen. Utána stabilan bepattant a helyére. Másik oldalt is megcsináltam ezt.
Idén gyári mellett döntöttem Bosch AeroTwin A084S a kódja. Gyönyörűen töröl. Vettem egy ködlámpát is mert foncsora és burája is csúnya volt. A másik már volt cserélve.
Hátsó ablaktörlő gumi megérett a cserére. Vettem SCT márkájú gumit a karba ,de nem ment bele. 8mm széles műanyag sínbe volt benne. Túl széles volt. Kivettem a sínből akkor meg a gumi volt túl vékony. Eltért a szabványtól. Tavaly is ezt a márkát vettem ,de akkor jó volt. Korábban Valeo volt ,de nem ájultam el tőle. Vettem egy Bosch Eco-t abból kivettem a gumit és méretre vágtam. Grafit bevonatos, fekete is lett a kezem tőle. Viszont gyönyörűen töröl. Féltem az Eco-tól ,de jó lett.