A bal cooler csövem megint kilukad. Visegrádi talin jól befüstöltem a mögöttem jövőket. Utólag is bocsi. Egyszer már cseréltem, kb 3 éve. Akkor bontott került bele. Az se volt már a legjobb formájában. Most ujjat kapott, német gyártmányú. Gumicsőhöz képest meglepően merev.
Tankbetöltőnek a rögzítő gumija elöregedett. Komplett nagyon drága lett volna. Aliexpress-en találtam külön tartó részt, univerzálisat. Rendeltem 2 félét. Egy kereteset és egy külön szárat. 7.3 cm átmérőjűt rendeltem, ami jónak tűnt. Régi sapkáról óvatosan lefeszítettem a keretet. De kiderült kicsit szűk rá. Belül volt egy kis plusz pereme neki. Azt lecsiszoltam, kézi csiszolóval. Még mindig szűk volt, de ha ráment volna, akkor nagyon feszül és nem tud elforogni rajta. Ekkor láttam, hogy a gyárin is cserélhető a kis szár, ugyan olyan 2 pöcökkel. Kinyomtam a pöcköt 1-1 be jó volt bele a szár. Az egyenes lett volna jó, de rövid volt kicsit. 12cm-es de 19cm-es kellett volna hozzá. A hullámosnak picit nagyobb volt a kaszni felőli rögzítési pontja, így nagyobb patenttel oldottam meg. Keresek hozzá egyenes szárú hosszabbat.
Youtube-on kiszúrtam ledes oldal indexeket a kocsihoz. Kiderült Aliexpress-ről lehet rendelni. Két féle van belőle: fehér és sötétített. Korábban is néztem már, de nem láttam. Gyorsan megrendeltem. 3 hét alatt érkezett meg. Kicseréltem, és rohadt jól néz ki. Sokat dob a kocsin. Gyári index kicsit nehezen jött ki a helyéről. Sikerült kicsit elvágnom az újjamat vele.
Sikerült a téli kerékhez is egy 5. ket találnom. Így már ebből is öt egyforma van. A felni új, másik kocsiba is pótkerék volt, csak nyári gumival. Vettem rá egy új téli gumit, mivel használtnak nem vagyok híve.
Neten láttam hogy létezik ezekből előrehúzható is. Mint kiderült ezek 2008 előttiekbe volt, utána nem tudok róla. Találtam egy bontottat, amit újra kelett börözni. Szétszedés nem bonyolult. Fedelet fel kell hajtani (kép1). Ott található két torz csavart kitekerni, majd felfele kihúzni az egészet. Vigyázzatok, oldalán van két rúgós patent, nehogy kiessen (kép5). Után szét kell nyitni a könyöklőt. 4 szegecset lefúrni, majd a nagy müanyag pattentet elforgatni 90 fokkal. Utána lejön a felső rész. Patentel figyelni kell, mivel a bevágás nem logikusan van rajta a fl. előttin. Szöget zár be, nem teljesen 90 fokban ahogy a logika diktálná (kép4). Érdekes módon a fl. en már úgy volt. Az alsó részük egyforma, csak a fedél más rajta. Ha előrehúzod, pohártartót kitakarja valamennyire (kép6).
Kaptam ajándékba egy idegentöl. Oda jött hozzàm egy volt 159 tulaj, hogy volt egy ilyen autója, de eladta. Látta van gyerek űlésem, ezért nekem adja. Volt egy tunning demó autója, amit vett. Sokat szívott vele és eladta. Amíg jó volt szerette. Így olyannak adja aki értékeli. Kicsit hihetetlen sztori, de igaz. Az új ára 50e ft ennek a szettnek. Pénzt nem akart elfogadni.
Bal hátsó lámpám bepárásodott. Azt hittem elengedet a ragasztás, így vettem egy bontotat. Amikor kivetem, akkor láttam van rajta egy hajszál repedés. Valószínűleg a hőtöl keletkezett, mivel éjjel nappal lámpával járok. Kis ragasztás is meg tette volna, de már megvettem a bontott lámpát. Lusta voltam leveni a lőkháritót, nem akartam kétszer szerelni.
Sötétedő tükröm kicsit fátyolos lett, itt-ott. Úgyhogy kicseréltem. Csak le kell pattintani a helyéről. Kis burkolat lepattint tükör előtt, majd magát a tükröt kell lepatintani. Kábel szét húz. Visszafele fordítva. Sokkal jobban látni az új tükörbe, pedig első ránézésre alig van különbség.
Megint lecseréltem a féktárcsáimat. A régi jó volt, tavaly vettem újjat, de nyikorgott, amit nagyon utálok. Ate volt benne, de valószínüleg magas a széntartalma azért nyikorogott. Bármilyen betétet raktam bele, nem volt jó. Most Brembo került bele. Ez másik kocsiba volt ami összetört, 1000km ment, úgyhogy még bejáratós volt. Lefestettem feketére a felületet, mert ezüst volt. Hátúl is fekete,és így jobban néz ki.
Végre sikerült olyan felnit találni 1 darabot, ami a kocsimon van. Egy ideje kerestem. Egy helyen volt rajta kis padka nyom, de nem mély. Vettem rá új gumit, olyat ami a kocsin is van. Talán kicsit igy maximalista, de nem sokkal lett volna olcsóbb ha valami gyengébb minőségű vagy használt gumit vettem volna. Mivel nagyon bevált ez a gumi (Kumho), legközelebb is ilyet veszek. Így van egy pót felnim és gumim is ami megegyezik a fent lévővel. Meg 80kmh helyet amit mankó tud, lehet 220kmh is... pótkerékkel. Persze sehol nem megyünk ennyivel. Lecsiszoltam, szórógittel lefújtam, festettem, majd lakk. Nem vittem túlzásba. Majd ha felújitom a kerekeket akkkor egyszerre megy mind az öt, és színe is egyforma lesz. Éppen befér a póterék helyére. A szerszámartó szivacs peremeiből levágtam kb: 8mm-t, így belement rendesen a szerszám tartó szivacs is.