Óraállás: 266.000
Olajcsere, első lengőkarok cserélve, műszakira felkészítve.
Óraállás: 263.000
Új Nokian téligumi garnitúra.
Óraállás 261.000 km
Az utóbbi időben javítva lett a kézifék bowden, valamint ki lett cserélve a jobb hátsó teljes rugóstag, illetve volt olajcsere is.
Közben viszont eléggé elhasználódott az első futómű 1-2 alkatrésze, és a klímakompresszorral is van valami, tehát az őszi tatarozás a következőket érinti majd:
- első lengőkarok, szilentek
- klímakompresszor
- új gumik előre, hátra
- futómű beállítás
- olajcsere
- ééés, lecserélem a plüss belsőt krémszínű bőrre
Óraállás: 238.000
Aktuális volt az olajcsere, természetesen minden szűrővel együtt.
Sajnos a kézifékbowden felpuhult és kicsit szorul, valamint a jobb hátsó féknyereg is cserére szorul rövidesen, szóval van némi nyikorgó hang menet közben, amit hamarosan orvosolni kell...
Óraállás: 232.000
Aktuális lett a kuplungcsere, és akkor már kicseréltettem a csipogó hosszbordásszíjjat és a hozzá tartozó görgőket. Akadt némi elektronikai javítgatás is, reléaljzatok formájában, illetve új hátsó fékbetétek kerültek be.
A kocsi szinte 100%-os lett!
Óraállás: 223.000
Aktuális volt a vezérlés cseréje, illetve a műszaki vizsga. A motor csiripelő hangokat hallatott, gondoltam, ha kicseréltetem a vezérlést, ez is megszűnik - tévedtem, de enyhült a madárkórus.
Természetesen az olaj és szűrőcsere is aktuális volt, így ezeket is megejtettük. Valamint a kocsi kapott új téligumikat és egy futómű-beállítást is, mivel a velem töltött egy év és a napi szintű Hungária krt.-on történő rally során sikerült egy-két nagyobb kátyút meglátogatni...
Az első fékbetétek szintén cserére szorultak, ez is megtörtént.
Amikor elhoztam, remekül fogott a fék, jól feküdt az úton a futómű, de a motorból érkezi csiripelés időnként elő-elő jött továbbra is.
Óraállás: 205.000
Megtörtént az első olaj, olajszűrő, pollanszűrő csere és légszűrő-tisztítás (sportszűrő van benne, amit már a kezdetek óta le szeretnék cserélni és le is fogok hamarosan :))
Az autóval minden rendben.
Castrol EDGE került a motorba.
Óra állása: 203.000
2011 december 28-án került a tulajdonomba Győrből egy fekete Alfa 156 SW 1.9 JTD. A választásnál két kritériumot vettem figyelembe: legyen kombi és legyen dízel. Mivel nagyjából senkit sem ismertem, akinek Alfája van, így első körben más típusok közt keresgéltem. Az előző autó egy Mondeo, így megnéztem annak az újabb generációit, de nem igazán voltam elragadtatva... A VW Passat túl átlagos volt, a Volvo V40 motorja ósdi technológiát képviselt, a BMWk mind szét vannak hajtva...
Nem egyszerű a mezei autóvásárló dolga 1 millió forint körül. Végül aztán ráakadtam a tökéletes(nek) hitt példányra. Alfa 156 SW, 2.4 JTD, Budapesti, közel a munkahelyemhez. Megnéztem és imádtam - annak ellenére, hogy már ekkor érződött némi kogyogás a futóművön, és a kereskedő sem volt túl szimpi. Időközben kiderült, hogy a munkahelyemen akad pár Alfás, így a második alkalommal már Zé-vel közösen néztük meg a kocsit. Amikor megérkeztem, nem mondtam, hogy szerelővel vagyok, a kereskedő ezért csak "lazán" odavetette a kulcsot, hogy nézegessem. Mire odaért a kocsihoz, Zé már derékig az autó belsejében volt és kezdte is diszkréten sorolni, mely sebekből vérzik a kocsi. Hogy, hogynem, másnap felhívott a kereskedő, hogy jajj, ma reggel sajnos valaki elvitte az autót :( Ilyen az én szerencsém... :)
Még aznap este találtam viszont egy hirdetést, ahol egy ugyanolyan 156 SW-t hirdettek, csak az 1.9-es motorral, Győrben, kiváló állapotban. Nekem sem kellett több, másnap már élőben vizsgálgattam a kicsikét. Egy újautó kereskedés számította be a kocsit egy 159-es árába, ami már eleve jó előjel volt, mivel a tulaj maradt a márkánál. Beültem, minden kifogástalan állapotban - csak zöld a kárpit... Elsőre kicsit fura volt, de kb 30 km alatt megszoktam :). A vásárlás során minden az előző tapasztalatok ellentéte volt. A kereskedők nagyon szimpatikusak és készségesek voltak, a kocsi tényleg remek állapotban volt, a km leigazolható, vezetett szervízkönyv, még a kötelezők csekkjei is megvoltak a kezdetektől (!). Látszott tehát, hogy az autó mindent megkapott, amire szüksége volt, hát nem teketóriáztam és megvettem.
Hazafelé csodás érzés volt, ekkor tudatosult bennem, hogy az Alfások villognak, integetnek egymásnak, és ilyet korábban csak a Miniseknél láttam :). Egy szó, mint száz, nagyon boldog voltam.