Par eve a Hermina uton lattam egy bordos kombit negylevelu loherevel. A legszebb 156-os volt amit valaha lattam a Giugiaro fele valtozatbol napi hasznalatban. Mindig szerettem volna, ha az enyem is olyan - egyben van, nem csicsas, nem torott, nem kopott, csak egy 156. Akkor ugy gondoltam, hogy az a legszebb auto amit lattam es azt szerettem volna, ha a mienk is legalabb ugy nezne ki. Haaaat.. asszem megerkeztunk.
Hát átment a vizsgán. Nem csoda, lassan új autó lesz. Nem műszakilag van vele gond. Azt lassan letudjuk apránként. (Nem ilyesmire akartam költeni, hanem arra, hogy jól nézzen ki, de nem maradt választásom.) Sajna elsőre nekiálltunk a forgalmiba nem átírt Euroband D rendszámmal foglalkozni. Nem vót túl bonyolult, de azér eccerű sem, na...
Ezen kívül lett cserélve kerékcsapágy is. Meg még néhány darab a futóműben (sajnos mivel nem értek hozzá, nem tudom pontosan megmondani, hogy mi). Bár az rémlik, hogy valaki azt mondta, hogy ne ijedjek meg, ha nyiszog - ez állítólag természetes. A nyiszogásból lett csinnadratta. Mostmár rendben van ez is..
No, mindegy, hagyjuk is a szart. Always look at the bright side of life..
Nagy az öröm egyébként! 5,29-es a fogyasztás legjobbja, ráadásul elég vegyesen, indokolt a dízel mostanság, hisz járkálunk sokat, csak hiányzik néha a látvány. Jó vón nézegetni többet, csak nem látok rá az ablakból. Olajcsere következ mingyáújra.
Az autó úgy van rendben, ahogy az ember ránéz a arra a szerelemre, akiről tudja, hogy még fájni fog neki, de csak szerelmes és szerelmes. Az esze már máshova húz, de a szíve.. Soha többet nem lesz más, ez tényleg vonzalom. Elkezdtem gondolkodni is. Mondjuk úgy, hogy csinál, amit akar, végülis ő az első.
De az biztos, hogy legközelebb megnézem, hogy hol vásárolok. Sokat tanultam az elmúlt pár hónapban, lassan de biztosan haladunk a legjobb feszliftes multijet 156 felé.. de még hosszú az út. Pedig állítólag az enyém az egyik legjobb 156 az országban, ilyenből kevés van.. (Azóta is azon röhögünk az öcsémmel, hogy arra a kérdésre, hogy átmenne-e a műszakin abban az állapotban, ahogy megvásároltam, az volt a válasz, hogy "ezt visszatapsolnák". Üzenem, hogy fogalomzavar volt. Tényleg visszatapsolták, csak pótvizsgára)
Nahát, ezt a szart sztaniolba rakni jobban nem tudtam (nem értek a masnikötéshez sem).
No, nyariasodunk.. Meg szepulunk.
Nyari gumi fent, szovetszonyegek bent, az elso emblemat koszi a cartarsnak Elol vadiuj nyari gumik (Hankook - ismet Pistatol), hatul meg azok a hasznaltak amik menthetok voltak. Visszakerultek a szeretett felnik - sajna iden nem maradt keret a felujitasukra. Az emlitett szonyegek is belekerultek vegre.
Az auto meg akkor is rendben lesz, ha a fene fenet eszik is! Most jonnek a kerekcsapagyak..
Hat eddig tartott, a remeges egyre erosodott, minden piros lampat kezdtem meg jobban utalni. Nem akartam tovabb varni, nem volt jo erzes ugy beulni a kocsiba, hogy nem elvezem.
Irany Zsambek. Es lon, a retteges nem volt oktalan. Elert minket az oly sokat emlegetett dizel-remalom. Ugyhogy kapott egy uj Valeo kettostomegu lendkereket, uj kuplungszettet. Mivel a 6-at amugy is nehezen vette, ki lettek cserelve a hajtasszimeringek is. Holgyeim es Uraim, vegre olyan a valto es a kuplung, amilyennek lennie kell.
Azt tudtam, hogy bal elol az also lengokarszilenteket cserelni kell. Nem szorakozunk vele, full lengokart cserelunk mindket oldalon. Kapott Febi-ket. Vegre megszunt a nyiszogas es egy nagyon picit kozvetlenebbnek is erzem a kormanyzast.
Nos, ami azt illeti a futomuvet tudtam, tehat szamitottam ra. A tobbi rettenetesen fajt, de nem tehettem mast. Ennek ellenere is imadom a kocsit es kesz. Sajnos a tervezett szepeszeti beavatkozasok elmaradnak, egy idore kiurult a csaladi kassza a kocsit illetoen. Mostmar csak remenykedni tudok, hogy mas nem lesz, mert akkor valoszinuleg eret vagok.
2013 novembereben eljott az ideje a 156-osnak, egy volt biztos, hogy az 1,9 jtd mjet motor legyen es lehetoleg egy kesei darab.
Csak az erdekelt, hogy rendben legyen muszakilag, nem szamitott, hogy milyen kivitel. Hozzateszem, full dilettans vagyok, igy hat mikor megtalaltuk, gyerunk szakemberhez. Tatabanyan a Rieglereknel atnezettem, hibakod zero, uzemanyag korrekcio kozel a tokeleteshez, minden mukodik. Bal elso futomuvel kell foglalkozni, fekbetetek es elso tarcsak csere, kezifek beragad idonkent es nehany szepeszeti dolog azert akad, de ezt leszamitva rendben van a kislany. Ora szerint 144,900 km, kb. igy is nez ki, de ez ugysem mervado. Abszolut vallalhato, igy hat megegyeztunk es elhoztam.
Ugyanezzel a lendulettel elvittem Geier Robiekhoz Zsambekra. Full vezerles csere, olaj- es szurok csereje (szigoruan Selenia WRD), a valto kicsit pontatlan volt es lotyogott is ezt rendberaktak es kapott friss valtoolajat (Tutela) - ezen mar nem mulik. Az osszes fektarcsa es fekbetet cserelve lett Brembo-ra, le lesz a gond egy idore errol is. A kezifeket is rendberaktak, illetve egy esti uton kiderult, hogy valakinek korabban nem sikerult egy bal elso fenyszoro izzocsere, ugyhogy azt is beallitottak. A futomuvet beken hagytuk egyenlore, mert tavasszal ugyis mennie kell vizsgazni es Robi szerint addig felesleges hozzanyulni - nekunk meg legalabb nem kell kenyeren es vizen elni egy darabig. Hja, aki majmot tart, legyen penze bananra..
Ezutan irany Agostyan, az olaszautobontos sracok, gondoltam, hogy telre veszek lemezfelniket. Mar bepakoltam oket a csomagtartoba, eppen fizetnek, amikor hoppa, egyszer csak elokerult egy szett 15 collos gyari alu, kicsi, occsoert.. nem tokeletes, de khmm.. disztarcsaval egyutt mar dragabb a vas, szoval lemez ki a csomagtartobol, alu be (illetve egy lemezfelnit azert beraktunk, egy emeloszettel egyetemben - viszlat defektjavito spray). Ezt a luxust! Egy szett 15' alu télre, egy szett 16' nyarra.. A felnik amikkel vettem kicsit megviseltek, de nekem ez az igazi classico Alfa felni, mas nem kell ugyhogy rendbetetetem oket, ahogy tudom, mar kaptam tippeket, hogy hova erdemes vinni.
Kimentunk Nagy Pista haveromhoz Bajra - kapott 80%-os Hankook Polar Bear-eket, DOT szam szerint 2011-es gyartmanyuak, a potkerek pedig megkapta az egyik addig fent levo nyarit (egy parat megtartottam, egy parat pedig, amikkel vettem pedig ugyis ki akartam vagni, azok helyett lesz masik). Pista ezuton is koszonom! :)
Mivel valami teszkos miniszonyeg volt benne es telre ugyis akartam gumit, Car Carpit 2000-ektol rendeltunk meretpontosat. Telre gumit, nyarra szovetet gumi taposoval. A gumi tokeletes (meg logo is van rajta), a szovetrol majd kiderul mit tud.
A telre valo felkeszules jegyeben kapott egy kis WD40-et a zsanerokra, illetve egy jeghidegben eltoltott ejszaka utan paromek udvaran sajnos kiderult, hogy az akksi az utolsokat rugja. Kapott egy 72 Ah-as Exide-ot a Lesti Akkutol.
Itt tartunk most - tavasszal azert lesz mit csinalni, de eddig kopp-kopp, semmi komoly, jelenleg 149,800 km-nel jarunk.
Erdekes, hogy a bal elso futomu nyiszogasa elcsendesedett. Lehet, hogy a hideg...? A tolatoradar jelenleg a pittyeges helyett egy cardiac arrest hangjat adja - nem mukodik es bosszant. Meg nem dontottem el, de lehet, hogy kivagom a francba az egeszet, a hatso lokharitot valamikor ugyis fenyezni vagy cserelni kell es amugy sem tetszik a 4 fekete szenzor azon a gyonyoru hatson. Illetve jelentkezett egy alig eszreveheto, enyhe remeges a kuplungot 1-esben lassan felengedve. Csak remelni tudom, hogy erzekcsalodas es nem a kettostomegu. Ugyis kiderul hamarosan.
Mindent szamitasba veve igy 5000 km utan csak annyit tudok mondani, hogy nincs olyan alkalom, amikor ne varnam, hogy beleuljek, imadok ranezni, imadom hasznalni. Ha eppen nincs oka annak, hogy autoznom kell, hat kitalalok valamit. Kenytelen vagyok ilyenkor menni, mert ugye az uzemi homersekletet el kell erni.. :) Nem vagyok egy sportolo, de ettol fuggetlenul a turbot is mindig visszahutom, ha kell. Kriszta is imadja, sot most mar ott tart, hogy tartsuk ugy rendben, hogy ne kelljen soha megvalnunk tole. :)