Tagok >> szabi.r10 >> 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet >> Blog
- Típus:156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Nero Metal
A két hátsó sárvédőív, a csere miatt újrafényezeve.
A tetőről lekerült a carbon fólia, szintén újrafényezve.
Márciusba meghúzták a parkolóba a kocsit, a jobb hátsó lökhárítónál, most az is javításra került.
Nagyon szép lett a fényezés.
Egy teljes napom elment a takarítasra, mire a port mindenhonnan kitakarítottam.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096845t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096846t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096847t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096848t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096849t.jpg)
Tavalyi küszöbcserénél a sárvédőívek az akkori lakatos szerint nem voltak cserések, pedig ráfért volna!
1 év után újra elkezdett hólyagosodni az ívek mentén.
Kerestem másik lakatost, korrekten, szépen cserélte az ívet, az autó hátulja ki lett lakatolva. A belső ívek újra lettek peremezve, kezelve lettek.
Jelenleg fényezőnél van az autó, jövő hétvégére készül el.
A 2 sárvédőív Klokkerholm márka.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096678t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096679t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096680t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096681t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096682t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096683t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096684t.jpg)
Egy kicsit ferdén állt a kormány, a kollegám beállitotta a futóművet, volt benne valamennyi eltérés.
A futóművet előtte átnézte, rendben volt vele minden, de amúgy kopogás sem volt hallható.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096364t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096365t.jpg)
Felkerültek a nyári kerekek.
Km óra állása: 268769 km
A Taurus téli gumik jól vizsgáztak. 5180 km-ert gurultak.
A féknyergek kaptak egy kis piros féknyereg festéket, mert az elmúlt 4 évben megkoptak.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096158t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096159t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096160t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096161t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096162t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096163t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096164t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096165t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000096/0000096166t.jpg)
A bal első fényszóróm megrepedt, úgyhogy tovább nem halogattam a fényszórók párban történő cseréjét.
Így pontot tettem, a gyakori fényszóró polirozásnak, amik már nem sokat segítettek, a régi fényszóróknak.
Fényszóróállítás a csere után megtörtént.
Képek előtte-utána.
Km óra állása: 268150 km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095943t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095944t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095945t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095946t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095947t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095952t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095953t.jpg)
Olajos volt már az intercooler egy része, cserélni kellett.
Az alsó turbócső szintén cserélve lett.
Km óra állása: 268150 Km
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095942t.jpg)
Körforgalomból való kigyorsításnál, 4. fokozattól elmentek a lovak az autóból, olyan lett, mint egy szívó diesel.
Volt, hogy ment, volt, hogy nem.
Első körben a Map szenzort tisztitottuk meg, de nem oldotta meg a problémat, egyébkent ráfert, mert nagyon kokszos volt.
Jöhetett a diagnosztika, ami jelezte a légtömegmérő szakadást.
Pierburg légtömegmérőt vettem bele.
Csere után egy hibatörlés, és a lovak újból visszatértek.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095362t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095363t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095364t.jpg)
Mivel ki volt szakadva a felső motortartó bak, cserélve lett (Birth).
Tavaly kaptam egy toronymerevítőt az autóhoz, most ez felszerelésre került.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095358t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095359t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095360t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095361t.jpg)
2014 májusában volt féktárcsa és fékbetét csere az autón legutóbb, azóta kb 75 ezer km ment bele.
A féktárcsa még egy betétet simán elbír, úgyhogy a Brembo betéteket TRW-re cseréltettem.
A betétek egyenletesen voltak kopva, még pár ezer km-ert kibírt volna, de a csere mellett döntöttem.
Végre megszabadultam a sipoló Brembo betétektől így végre.
Amúgy tartós és jól fogó a Brembo, viszont melegbe, visít és sipol.
Hátul is TRW betét van Brembo max sport tárcsákkal, ott bevált, most elöl is ez a páros van már.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000095/0000095357t.jpg)