Tagok >> szabi.r10 >> 156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet >> Blog
- Típus:156 SW TI 1.9 16V JTD M-jet
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Nero Metal
Mostani olajcserénél elmaradt, és visszanéztem mikor volt utoljára cserélve, és esedékes volt, mivel minden második olajcserénél szoktam cseréltetni az üzemanyagszűrőt.
Km óra állása: 318205 km
Megejtettük a szokásos olajcserét és levegőszűrő cserét, mivel lassan ismét eltelt már volna 10 ezer km az előző csere óta.
Olaj a szokásos Selenia Wr diesel 5w40
Km óra állása: 317353 km
Szokásos tavaszi program, pollenszűrő csere, illetve elnyomtam egy citromos klímabombát.
Egy éve volt cserélve legutóbb a pollenszűrő, vészesen nem volt koszos, de azért jobbnak láttam a cseréjét.
Km óra állása: 316432 km
Klíma a klímahűtő csere után feltöltve.
500 gramm gáz megy a rendszerbe.
20 éves autó, jéghideg klíma. Már csak a jó idő hiányzik!
Ezt a beavatkozást a tavalyi alfacity után már elhatároztam, hogy az idei nyár előtt el lesz végezve az autón.
Mivel idén 20 éves lesz az autó és a hűtők gyáriak voltak még, ezért nagy melegbe ha dugóba keveredtem nem hűtöttek rendesen, ez a tavalyi alfacitys dugóban kellemetlen tudott lenni.
A lamellák több helyen voltak sérülve és közéjük ragadt a sok sok kosz.
20 éves gyári hűtők nem eresztettek, nem szivárogtak csak megjegyzem a szarolasz formáját.
A klímahűtőnél a csatlakozónál új tömítések kerültek bele, így szivárgás sem lesz a klímánál.
2 évente szoktunk 150-200 gramm gázt rátölteni a rendszerre, mivel ott volt szivárgás, mint kiderült, a nyomáspróbán átment, tölteni a héten fogja kollégám.
Km óra állása: 316367 km
A vezető és a feszítőgörgő nálam, most lett cserélve először, ezek nem szóltak, de mivel már 10 éve nálam van az autó célszerűnek tartottam a cseréjét. Kapott új hosszbordás szíjat is ha már le volt véve.
A generátor szabadonfutója már nagyon beállt az utóbbi hónapokban, ezért cserélve lett.
Csendesebb azóta a motortér, illetve a hidegekbe a cicergés is megszűnt.
Km óra állása: 316367 km
Hidegekbe mikor nem garázsból indultam villogott az izzítás hibajelző.
10. éve van nálam az autó, még nem volt benne cserélve izzítógyertya.
Vettem 4 db Bosch izzítógyertyát, cserélve lett mind a 4.
Egyébként az első kettő hengerben lévő gyertyák voltak a rosszak.
20 éves autó létére a gyertyák úgy jöttek ki, mint egy új autóból.
Km óra állása: 315284 km
A felső turbócsőn lett egy 5 cm-es lyuk, így szívó dízel lett pár napra az autóm.
Rendeltem rá egy saválló csövet, amit 156-os 1,9 jtd-re terveztek.
Még szilveszter előtt kicseréltem.
Már tervben volt egy ilyen cső beszerzése, most a lyuk miatt ez is meglett.
Km óra állása: 314320 km