Mutasd

>> Tuning és extra2015-09-04

Történt, hogy elegem lett az EGR baromságaiból amit menet közben enyhe gázadásra alkotott. A tipikus jelenségről volt szót... ~2000-es fordulat környékén gyorsításnál rángatás, "gyújtás kihagyás szerű dolog". Nyáron egyre sűrűbbé vált a tünet, meg ugye ott volt a hideg alapjárati köhögésem.
Miután utána jártam, hogy külön az EGR-t kiiktatni sima ügy és "csak" a NOX kibocsájtás nő meg, amit műszakin nem is mérnek, a korom képződés pedig csökken....eldőlt a sorsa.
El lesz küldve az örök korompamacs mezőkre, ahol nyugodtan eheti a fekete finomságot.
Beszéltem is Mankyval, aki másnap Föckös segítségével ki is iktatta, valamint ezzel egybekötve...amúgy is régóta vacilálok rajta....kapott a csoda pár pacit és newtonmétert pluszban a meglévők mellé.
Így kb 180 Le és 380 Nm dolgozik a motortető alatt. Próbakörön konkrétan sokkot kaptam a változástól...bitang lett a 136 paci után :) A menet közbeni rángatás természetesen eltűnt. Titkon reménykedtem, hogy a hideg alapjárati dadogásom is a múlté, de ez ott még nem dőlt el, mert ennél melegebb nem is lehetett volna a motor. :) Jelentem, ma a 3. napja, hogy meg van írva az autó és az alapjárati dadogás eltűnt. Egyik reggel sem jött elő...szépen, simán jár a motor.

Köszönöm szépen Ferkének, Zé csapatának, Mankynak és Föckösnek a szakértelmet és a rám/autómra szánt időt. :)


(Nekem ez volt a megoldás, nem garancia, hogy másnak is ez lesz, aki ugyan ezzel a jelenséggel kűzd)