Tagok >> Zsoltikj ૐ >> 155 2.0 TS 8V >> Blog
- Típus:155 2.0 TS 8V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1992
- Színe:alfa rosso
Gondolkodtam a Zender-ek lecserélésén 16-ost akartam és azokat meg sajnáltam volna télinek használni, ezért miután rátaláltam egy OZ superturismo R16-os szettre (sok felnit megnéztem de ez az egy amit el tudtam képzelni rajta) gumistól (jó áron), a gondolatot tett is követte. A Zendereket eladtam Joe-alfa75 cartársnak (ezután már egy 75-ösön szolgálnak tovább) és lecsaptam az OZ szettre amin fél éves Barum bavurisok 3-ak vannak. Szükség volt még mozgókúpos csavarokra, igy ha azzal számolom, hogy a Zender-re kellett volna vennem egy új gumit a múltkori defekt miatt amikor valami kihasította az egyiket (fél éves gumik) akkor a postaköltség árába került a cserém.
Elengedte a ragasztás a tetőkárpitot, elöregedett a szivacsréteg, csak a szélei tartották már, így mielőtt még teljesen le nem esik nekiálltam kárpitost keresni aki megcsinálná, sajna a 2 közül ami itt van helyben egyik sem vállalta el még úgy sem hogy kiszedem és úgy kapja meg.
Ezért úgy döntöttem megcsinálom én magam a C oszlopok borításával együtt.
Tegnap délután kibontottam ma délelőtt 10-kor pedig nekifogtam délután 3-ra vissza is raktam.
Elporlott a szivacsréteg kézzel le lehetett dörzsölni a nagyját, a maradékot ledrótkeféztem, portalanítottam majd ragasztóspray-vel (2 flakon 4000Ft) szépen felragasztottam egy sima sötétszürke szövetet (1,5*2m 3000Ft), igy mostmár harmonizál a tető és a C oszlop is a recaro-k szürke színével.
Szombati utamon hazafele Mezőtúron azt vettem észre, hogy egyre nehezebb a kormány, havernál megállva rá is néztem a szervoolaj tartályra, hát habzott az alján a cucc (egy hete ellenőriztem a szintet) na irány a legközelebbi benzinkút szombat délután, vételeztem egy liter mol-os szervóolajat feltöltöttem és irány haza, mire hazaértem újra nehéz a kormány tekerése, pff gondoltam elfosta magát a kormánymű, lélekben neki is készültem a vasárnapi kormányműcserének de vennem kellett még egy liter olajat mert fél liter oda lett, és 1,3 kell a műszaki adatok szerint. Vasárnap reggel bal első kerék le mivel ott volt a folt alatta, kormány jobbra ki, balra ki nézem kormányműnél semmi olajfolyás, ellenben a váltóról csepeg rendesen. Na akkor bontás, akksi ki aksitartóról minden le aksitartó ki. nézem a csöveket a visszafolyó ág csöve adta meg magát. Piroska maradt az udvarban ma megvettem az új csövet és ha már a visszafolyó ág 2 méteres csövet cseréltem akkor a szivattyúba menő 40 cm-est is lecseréltem. Úrja tökéletes.
2 hete felvillant a fékolajszintjelző lámpám, arra gondoltam a fékcsövek cseréje után a légtelenítés végeztével biztos elfelejtem feltölteni max-ig, gyorsan pótoltam, de egy hét múlva ismét felvillant. Na irány a piroska alá fékolaj nyom sehol viszont a váltó tiszta olajsár (thx Marklar az infót, hogy nézzek rá a kuplung munkahengerre is). Benyúltam a munkahengerhez a porvédőhöz, tiszta olaj, öröm és boldogság megvan a hiba, munkahenger megrendel, ma pedig ki is cseréltem, el is használtam a fékcsőcserekor maradt fékolajam. Sokkal hamarabb légtelenítődött a rendszer mint a fékcsőcsere után valószinű már akkor problémás volt csak nem vettem észre :(
Decemberben eladtam az FK rugószettet, de csak visszahúzta a szivem a mélyeben ülés :) igy mivel sikerült találni véletlenül Eibach első rugópárt (nézegettem az adok-veszeket és Szatyi épp árult egyet) a hátsó Eibach párhoz ami még a 146-ból megmaradt.
Így hát ezen a szép napsütéses tavaszi napon újra lecsüccsentünk 4 cm-et.
Eibach szett eladva, így normál magasságon fut ismét (tervben van egy új lengéscsillapítós komplett ültetőszett vásárlása)
megadta magát az akksim egyre nehezebben tekert az önindító, kapott igy a piroska az 55Ah-s akksi helyett egy új 72Ah-at (ekkora fér bele max)
Még a nyáron AC után kaptam egy kavicsot a szélvédőre a felső fekete ragasztásnál lévő részére amit már csak akkor vettem észre mikor 10cm-es volt a repedés, na ez másnapra a melegben meghízott 30cm-re, majd szép lassan úgy 50cm-esre, halogattam a műszaki előttig a cserét, ami nem is volt baj mert múltkor mikor pesten jártam ismét összeszedtem egy kavicsot. Na de ma kicserélésre került a szélvédőm.
szélvédő+keret+csere
Első és hátsó gumifékcsövek cseréje, a két első meg volt már repedve az mindenképpen cserés lett volna a műszaki vizsga előtt a hátsók még talán elmentek volna, de inkább azokat is kicseréltem.
A bal első ABS jeladót is cserélni kellett a múltkori kerékcsapágy cserekor minden bizonnyal megsérült, (mozdíthatatlanul be volt rozsdálva igy vezetékestül bontottam ki a csonkálvánnyal csapágycserekor). Végre nem világít az ABS hibalámpa.
Hátul a fékerőszabályzótól a kerekek felé az összes fémfékcső cseréje is gyorsan aktuális lett mivel a gumifékcsövek cseréje közben szépen el is törtek, meglátszott a 23 év rajtuk. ATE réz fékcsöveket kapott itt helyben gyártatva.
TRW gumifékcsövek a 3 pár - 14 ezer Huf
ABS jeladó - 9900 Huf
Egyedileg gyártott ATE réz fékcsövek 4 db - 8000 Huf
ATE fékolaj 1l - 1800 Huf
Nagyon köszönöm AlfásSzöszinek az invitálást az Alsónémedi-i farsangra illetve a péntek esti alfázásra, kellemesen telt a péntek és szombat estém. Örülök, hogy megismertelek már végre személyesen is főleg igy hogy én lehettem a sofőröd, remélem folyt. köv. hamarosan. ;)