Tagok >> Zsoltikj ૐ >> 155 2.0 TS 8V >> Blog
- Típus:155 2.0 TS 8V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1992
- Színe:alfa rosso
A jövő márciusi műszakira készülve.
Hátsó féktárcsa(Ferodo) és fékbetét csere(Trw)
Feladta a harcot a gyári olajnyomásmérö gomba, két hete még épp mutatott valamit mostanra meg meg sem mozdult a mutató. Kapott egy újat a piroska most igy hidegen alapjáraton 6 bar-on áll a mutató
újabb olajcsere, viszont most 10w60 castrolt kapott a Piroska + olaj és levegőszűrőcsere, illetve üzemanyagszűrőcsere
Egyre jobban terpesztettek a hátsó kerekek, kottyantak a lengőkarok és nyiszogott is mint a zsugor ásványviz mikor viszed fel az emeletre. Lengőkar felújító készlet beszerzése után ki is cseréltem a csapágyazást, mindkét külsö oldali már csak vasdarab volt nem csapágy :) két fém fékcsö is csereérett volt, a fékerö szabályzó és a tank elötti, hátramenö fékcső közdarab közt.
március óta kicsit elmaradtam a bloggal, nos azóta történt egy két dolog
olaj és szűrők cseréje 282000km
első lengőkar szilentek cseréje (TRW)
első lengéscsillapítók cseréje (Monroe)
első stabilizátorrúd csere + stabrúd belső szilentek cseréje (cca 5 óra meló ki és beszerelni)
Vogtlan rugószett beszerelve
Hátsó féknyereg cseréje felujított (sk) Gtv alu féknyergére (a jobb oldali kézifékrész be volt rohadva) igy már nem lesz gond vele
főtengely első szimmering csere
következik még a hátsó lengőkarok felujítása (amint lesz rá időm)
Januárban sikerült hozzájutnom egy garnitúra nagyon jó állapotú 16os Momo felnihez, igaz egész fehérvárig mentem el értük. Itthon szépen megszabadítottam a centírsúlyoktól letakarítottam a ragasztómaradványokat majd fel is gumiztattam a meglévő nyárigumijaimmal. Méregetés számolgatás után gyártattam nyomtávszélesítőket mivel az Oz felnijeim ET42-esek a frissen beszerzett Momo-k meg ET40-ek, igy nagyon bent voltak a kerekek főleg hátul a sárvédő széléhez nézve, előre 12mm-t hátra 22mm-t gyártattam, az Oz-k agymérete 68 igy az lett a tehermentesítő mérete és rendeltem még mellé a Momo-khoz 72,2-ről 68,1-re tehermentesítő gyűrűt.
Momo felnik 60e/4db
nyomtávok alumíniumból 35e
tehermetesítő gyűrű 3e/4db
hosszabb mozgókúpos csavarok 11e
(a vogtland ültetőrugóim pedig már úton vannak)
Enyhén elkezdett búgni az egyik hátsó csapágyam, így cseréltem mindkettőt ha már nekifogtam. Nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű feladat, csak egy 19-es imbuszkulcsot kellett vennem hozzá, azzal nem rendelkeztem, kb egy óra alatt végeztem mind a 2 oldallal.
A kuplungom is rakoncátlankodott már kb a fele pedálút holtjáték volt, kuplung főhenger volt a gyanús nekem, így azt is kapott újat a Piros. Ennek a cseréje és légtelenítése tovább tartott mint a hátsó csapágyak cseréje. Mostmár rendben van 2-3 cm max csak a pedálon a holtjáték.
A folyamatos alapjárat ingadozás miatt úgy gondoltam időszerű lenne gyertyákat cserélni, kapott is újakat a Piroska de a jelenség továbbra is megmaradt, már épp kezdtem rákészülni, hogy ez komolyabb gond lesz, mikor is egyik napon nem a Shel-en álltam meg tankolni hanem egy pár kutas magánkúton, ott nézem hmm a 98-as csak 3 Ft-al drágább.
Na akkor menjen az bele, Meg is szűnt az ingadozás, megállt stabilan 800-850közt.
Azóta is ott tankolok. Egy tankolásom volt a kagylóson azóta, el is kezdett ingadozni utána az alapjárat. Úgyhogy visszatértem a magánkutas 98-ashoz.
tutela 80w90
az előzö motorolajcserekor elmaradt váltóolajcserét megejtettem ma
már porosodott a polcon a 2 flakon :)
nem tudom mikor cserélék a váltóolajat de leeresztéskor nem tűnt túl réginek
271900km olajcsere
Selenia 20k for AR (megint fémdobozos 2literesek, hogy legyen maradék ismét utántöltésre)
levegőszűrő
olajszűrő