noobi32 - főkép

Az aktuális inspekció (140 000 km) mellé akadt a szerviznek pár bónusz feladata:

- végre megtalálni hol szökik a klímagáz
- a kábelköteget az 5. ajtóban kicserélni (bal LED-sor nem világított)

Szóval klíma:
Kedvenc szerelöm állítása szerint két éjjel kereste UV lámpával a klímarendszerben a lyukat. Két dolgot biztosan állított: 1. a kompresszor rendben, 2 vezetékek rendben. Valószínüleg a kondenzátor lesz a ludas, mivel van rajta több kisebb-nagyobb köfelverödés (lehet benne valami mert a gáz nagyon lassan szökik, egy nyár-ösz turnust kibír). Remélem igaza lesz. Az új kondenzátorral eltünt a kellemetlen klímabüz is.

Kábelköteg
A kábelezésröl csak annyit hogy csak egy kábel volt sérült, csak az lett cserélve, nem a teljes kábelköteg.

 

Az egyre gyakrabban felvillanó majd kialvó Check-engine már jelzett hogy baj lesz. Egy reggel aztán hideg motornál kisebb gázadásra reszket az egész kocsi. Megálltam, hagytam hogy visszaessen alapjáratra majd próbáltam üresben finoman gázolgatni hogy lássam hogyan reagál. Mintha mi sem történt volna, ment tovább.

Meglátogattam hát a szervizt, hibakiolvasás: az egyes hengernél hibás szelepnyitás. Diagnózis: Multiair modul kuka

Sajnos elöfordul...

 

A tavalyi klímagáz feltöltés tavaly nyáron elég volt. Idén megint gyenge volt a klíma teljesítmény, illetve használat közben még az a maradék gáz is kiment. Annyira nem is hiányzott a klíma, mivel a környéken ritkán van höség.

Azonban egy idö után elkezdett zúgni a klímakompresszor (leállított motornál!). Ismét feltöltettem hát klímagázzal a rendszert, hüt mint állat, a kompresszor elnémult, minden müködik.

A bibi csak az hogy nagyon lassan veszíti el a klímagázt. Valahol egy hajszálrepedés lehet...

 

Meglett a 120 000 km, valamint 4 és fél éves a vas, szóval csereérett a vezérszíj, aggregátszíj, spannerek valamint a vízpumpa.

 

Kb. egy hete újabb zaj törte meg utazás közben a csendet: 40 km/h felett rossz csapágyra jellemzö brummogás. 60-nál már kifejezetten zavaró volt.

Szerelö kolléga megerösítette: a bal hátsó csapágy adta be a kulcsot, azonnal cserélni kell.

 

Elsö stabilizátorok cseréje segített a futómü csörgésen, teljesen azonban még mindig nem tünt el. Föleg hideg idöben jön elö a probléma.

Jimmi T. cartárs adta a tippet hogy idönként kenösprayel kell befújni a szilenteket.
Ki is próbáltam azonnal, nem volt nagy tétel (kb 5 euró).

A csörgés abszolúte megszünt, néma csend van a legrosszabb úton is.
Müszakilag most lett számomra tökéletes a kocsi :))))

Köszi Jimmi!!!!

 

Az említett váltógondokat követöen mélyebbre ástam magam a témában.
Több tölem tapasztaltabb tulajdonos/szerelö is a rendszeres hidraulika olaj cseréjét javasolja a TCT váltóban. Ez van, inkább cserélem rendszeresen minthogy tönkre menjen a hidraulika.

Valamint cserélni kellett az elsö stabilizátorokat. 100 000 kilométer után megadták magukat, a legkisebb bukkanón is csörgött az eleje.

 

Inskpekciót elörehoztam, 30 000-es olajcsere intervallum helyett már 20 000-él:
- olaj- és olajszürö
- levegöszürö
- pollenszürö
- fékolaj
- gyújtógyertyák
- klíma höcserélö dezinfikálása

120 000 km-nél pedig esedékes lesz a vezérszíj cseréje is.

 

Egyre gyakrabban fordult elö hogy rögtön az indulást követöen kidobta a sebességet, majd rövid gondolkodás után újra egyesbe.

Hiba oka: egyelöre ismeretlen
Márkaszerviz ==> szoftverfrissítés

Per pillanat teszi a dolgát, remélem így is marad.

 

A mai nappal századosok lettünk :)