Mutasd

>> Szerviz2012-04-04

További képek a felujitásrol!

 
>> Szerviz2012-04-04

El jött a tavasz és ugy gondoltam hogy meg kellene ujitani a vasat! Eredetileg a futómüre és a fékre gondoltam és el is vittem 1 olyan szerelöhöz akinek szintén 1 164 td-je van és mindjárt meg mutatta az övén hogy milyen csendesnek kellene lennie a motornak a váltónak, és a kuplungom is beton kemény volt igy az lett a vége hogy komplett futómü felujitás ,kuplung szerkezet csere fék felujitás kapott az autó.De amikor ki lett szedve a motor váltó kombó akkor még sok problémára fény derült! Elöször is nagyon csattogott a motor ami hidrotöke hibára utalt ezért lebontotta a szerelö a hengerfejeket és ekkor derült ki hogy elözöleg rosszul lett megcsinálva!Aki elözöleg csinálta kétékes vastag tömitést rakott a hfejek alá +leköszörült a szelep himbákbol és igy a hidrotöke teljes nyitásakor is 2 mm-er hézag volt a himba és a szelep között! Hogy tört volna le a keze amikor igy össze rakta!A termosztátom is rossz volt ami miatt 2 hfej is gátas lett igy azokat is cserélni kellett!Aztán repedt volt a vizpumpa ház ,csere! A hidralikus szijfeszitö patronom is rossz volt +be volt rohadva az egész szijfeszités ugyhogy csere+ujpersely!Akkor a szervószivattyu ékszijtárcsa is uj csapágyakat kapott+ a szivattyun lévö 3 köröm is meg volt kopva igy azt is javitani kellett!
És ez még csak a motor ,jött a váltóolaj csere a komplett kuplunggal+alsó kuplungcsö csere,ugy bevolt dagadva hogy nem fojt vissza a fékolaj rajta!
Motor váltó vissza a helyére jöhet az elsö futómü+fék felujitás!
Gömbfejek kormány összekötök szerencsére jók,de a lengökar szilentek mind rosszak,csere.
Elsö gátlók jók féktárcsákat csak fel kellett szabályozni,viszont jobb elsö torony szilent halott ugy hogy azt is cserélni kellett!
Akkor menjünk hátra :fékerö szabályzó berohadva ,futómütartó korrodált csavarok csak erö és hö hatására jöttek ki ,a 16 év az csak 16 év szerelönek nem volt jó napja!
GYengélkedtek a hátsó fékmunka hengerek is kapott bontott 166-ét +uj tárcsákat betéteket ,és kilettek cserélve a hátra menö fém fékcsövek de ehhez a tankot is le kellett venni igy azt is kipucoltuk!1 hátsó gátló is elfosta magát csere!
Ezután jött a belsötér :tetökárpit lógott igy ki kellett szedni és ujjat felragasztani!
Klima kijelzö+1-2 kapcsoló javitásával fejezödött be a nagy müvelet,végül is a fél autó ki lett cserélve 3 hét után elhoztam a szerelötöl remélem most már jó lessz mert ilyen szinten még nem volt szervizelve ,persze mindenröl készült kép is ,lehet a 164-es tulajoknak csemegézni!!