DZ jóvoltából ismét menetkész az ótó, valami kábel szakadt volt (elfelejtettem megkérdezni melyik), viszont 2 hétbe telt megtalálni. :) Na de most aztán minden frankó (a köv bosszantó kis akármi hibáig... :D ) Minden egyéb is javult, nem nyüszög, nem nyekereg, megy, mint a parancsolat... Gyanús, hogy az egyik kerékcsapágy csapágyas :) de egyelőre csak nagy sokára, pályán jelentkezik és nem tudtam behatárolni melyik az... várok, míg szarabb lesz. Szóval kop kop.
Ma úgy döntött a verda a Spar parkolójában, hogy ő innentől nem fogadja el a kulcsaimat és letiltott az immobiliser. Szokásos első körös dolgok nem váltak be, mint akksi le-fel, tarcsi kulcs (hátha a kulcs szart be, de nem.) Már épp trélerezni akartam, mikor - nem először - besegített az internet népe.... És kiderült, hogy van egy olyan gyári opció, hogy szükségindítás. Ez nem valamiféle titkos szájról-szájra terjedő okosság, a mánuel is írja, mégpedig "in an emergency" címszó alatt a 205. oldalon. Már ha van kódkártyánk (nekem szerencsére megvan) így némi ide-oda utazgatás és netezés után simán indult a verda. Ez tényleg csak szükségmegoldás, minden indításnál újra el kell játszani a procedúrát, de legalább nem kell vontatni a szervizig és nem maradunk az út szélén sem emiatt. (A codekey lámpa folyamatosan világít...)
Gondolom ez is valami kontakt, elektronikus bizbasz hiba.... Mióta megvan a drága, igazából semmi komoly nem volt, kopó alkatrészek és néha ilyen bosszantó fis-fos hibák, amik olcsón és gyorsan elhárulnak, csak szimplán idegesítőek.... Na mindegy 1 hét múlva szerviz addig eljátszogatok az indításoknál... :)
3 garnitúra fékbetét után (Nagy respect DZ-éknek) rá kellett jönnünk, hogy a tárcsa miatt nyikorog a fék, a betétek annyiban járulnak hozzá, hogy a keményebb sokkal jobban, mint a puhább. Én arra gondolok, hogy a Brembo feladta, noha vastagságra még jó lett volna, azt gondolom annyira átalakult az anyagszerkezete, annyira megkeményedett, hogy már nem tudta hang nélkül tenni a dolgát.
Jelenleg egy vadi új Bosch tárcsa és új Valeo betétek vannak, (Ez volt a 3 közül a legpuhább, vagyis leghalkabb) nem is mondok inkább semmit, 1 hét múlva majd szerintem már lehet érdemben nyilatkozni a jóságáról.
A vízhőfok - ventilátor kombó rendesen megtréfált, nem vagyok hozzászokva, hogy a vízhőmérő a teljes valóságot mutatja.
Így viszont, mivel 1. Nem tudtam, hogy a 90 utáni vonás a 100 fok, nem a 110, megijedtem, hogy a venti első fokozata nem megy. Noha a tesztek szerint rendben volt, cseréltem 2 előtét ellenállást, 1 termosztát hőhőfok jeladót felslegesen, mire rájöttem, hogy ez a sztenderd működés (AC nélkül 94-nél első fokozat 98-nál második, AC-vel 88-nál első) kb 15E pénz "kuka". Legalább újak :)
Viszont továbbra is szívás a kormolás. EGR és légtömegmérő csere után sem javult érdemben a fogyasztás, gyári adathoz képest +1l ,bár mintha dinamikusabb lenne. Viszont első odalépésnél rendes felhő a válasz, a következőnél már szinte semmi. Erős a gyanúm, hogy az egész rendszer tiszta korom, és hona megpróbáltam az autópályás "kikormolást" zéró eredménye lett. Az az érzésem a tényleg haldoklás határán levő légtömegmérő és a "megtalpalt" egr (az előző tulaj kedves ajándékai) rendesen bekoszolták a rendszert. Végig kéne pucoválni az egészet a tanktól a hengerekig....
Az új fékbetétek gyárilag szarok voltak ha minden igaz. Most Valeo lett, eddig síri csend fékezéskor (kop kop)
Légtömegmérő megrendelve, a biztonság kedvéért a hátsó betétek is csere.
És akkor talán végre...
Nem mégse csökkent. És néha küldi a pamacsokat is. Tippem szerint a légtömegmérő is szar. Szívesen beszélnék Q4 tulajjal, hogy neki mennyi a fogyasztás városban. Ahogy a fékek is amik rettentő furcsán viselkednek.
Még rosszabb lett :)
Most már teljes megállás előtt és induláskor ilyen fura reccsenő, pattanó hang hallatszik a fékek felől. Olyan, mintha (ez lehet hülyeség) nem lenne fixen a helyén a betét és kicsit elmozdulna megálláskor és induláskor. Persze ez is csak kb 5-6km után, addig abszolute semmi. Remélem kedden ez is kiderül...
Amúgy minden zsír. Megy mint a mérgezett... Csak a lámpáknál olyan, mintha egy vasúti szerelvény érkezne az állomásra... :D
Kardántengely elkészült, köszönet a kardántengely kft.-nek.
A különbség ég és föld, újabb 200k km-ig gondolom nem lesz vele problem. Autó megy, mint a mérgezett egér (eddig persze nem mertem neki nagyon nyomni, mert olyan rezonancia és kopogás volt alul, hogy féltem, kiszakad az egész cucc...)
Minden gumis végű eszköz is kicserélődött, ami miatt nyikorogni, nyekeregni, kopogni szokott és így csend honol az utastérben. (ahhoz képest persze).
Jó azért nem unatkozom, mert cseréltem egr szelepet, ami, - szerelői tanács ellenére - valami 15e-fts gagyi noname lett az elhasználódott Pierburg helyett. De nem én fogom feltalálni a spanyol viaszt, kb 200km után be is adta az unalmast, check engine meg minden. Mivel ez ilyen ebay-es szar, ezt tanulópénznek veszem. mentségemre legyen mondva, hogy úgy vettem a gépet, hogy az egr már rossz volt, és akkor gyorsan rendeltem az első elérhető (legolcsóbbat)
Mondjuk az is megér egy misét, hogy hogy lehet "inkompatibilis" egy kvázi szabványos, millió 1.9-es dízel autóba beépített alkatrész. na mindegy, tegnap bekerült a gyári, aztán majd szorítok...
Másik szopola most a kurva fék. mert hogy csikorog a szemét. De de nagyon dulván! :) Érdekes ebben, hogy megvettem az autót, nem is volt cserélve mert ez majdnem új volt. Ki is bírt vagy 12e km-t, és most egyszer csak nyik... na jó, csere. Ez is persze kurva drága, mert nem jó ám akármilyen, mert az megint nyekeregni fog stb. Jó, legyen. Elhozom, megyek 10km-t és... megint nyekereg. a vadi új. kissé tanácstalan vagyok, már arra is gondoltam, hogy megcsal a fülem és a hátsó szart be, de nem.
Az EGR szeleppel kapcsolatban fura dolog történt, mintha megjavult volna, vagy legalábbis sokkal jobb lenne a fogyasztás kijelzése, nem mintha marginális lenne a dolog, de ha már van, jó lenne ha normál értéket mutatna. Majd csekkolom ezt is. Persze miért is lehetne kalibrálni.. legalább átfolyást vagy valami egzakt dolgot mérne, de nem.
Na ez van most. nyikorgáson kívül minden pöpec. Talán a fogyasztás is csökkent valamelyest...
Úgy érzem, az eltelt idő függvényében sikerült némi rálátást szereznem a Crosswagon Q4 típusra. Most már tudnék pár jó tanácsot adni magamnak a vásárlás előtt :) persze ezzel majdnem mindenki így van, nem születünk az adott típus szakértőjének egyből.....
Fő gondom - és ez már vásárlásnál is, igaz alig érezhetően - de megvolt. ez pedig a kb 200k km után szétmenő kardántengely. Nyilvánvaló, hogy eme alkatrész igen nagy igénybevételnek van kitéve, mint a csapágy, mint a kardán-kereszt, ehhez képest 0 védelmet kapott ez az alkatrész, szabadon ki van téve az út viszontagságainak.
A típus előnye (Q4, emelt has) sajna a legnagyobb hátránya is, mivel ami nem kompatibilis a többi sima 156SW-vel, egyből 2,3,4x ár szorzóval indul. Ilyenek ugye a felfüggesztés egyes elemei, lengéscsillapító, miazmás. És hát ilyen a kardántengely is, amit ha volna újonnan, kb 3-400E ft-ért lehetne megvenni.
mázli, hogy foglalkoznak felújítással is, itt 60E-tól indulnak az árak a tönkremenetel függvényében. Kárpótol mindezért a bika motor, és a tudat, hogy nincs olyan dágvány, ahonnan ki ne tudna jönni. ez tapasztalat :) Jó, nem terepjáró természetesen, de ahol konkrétan elakadtam egy Jettával, mivel szépen felült egy "homokpadra", ott az alfa úgy ment át mintha ott sem lett volna. Havas útról nem is beszélve. No mindegy.
Ha minden igaz ma megy a tengely a felújításra és akkor szépen elbúcsúzom a brutál rezonálástól és egyéb csúnya hangoktól.
Mindenféle autóm volt és, - mindjárt megköveznek biztos - minőségben eddig a német vasak vezetnek nálam. Nem volna itten semmi gond az olasz tervezés zseniális, mind a forma, mind pl. a motor, az 1.9 JTD szerintem a kor legjobb TD-je. Na de az a fránya kivitelezés. És azok a kurv@ műanyagok.... Ilyen ócska műanyagok még kínai fröccsöntött játékokban sincsenek... törik, reped, pattog, nyüszög, nyekereg stb.
Amúgy eddig (fél év) semmi extra költség nem volt asszem, csak az ilyen korú autóknál ezek megszokottak.
Gondoltam itten vezetek majd egy költség és hibalistát.
Egyből be is iratkozom egy elszállt generátorral (Nem is akárhogy, szó szerint elfüstölt :), na jó legalábbis erősen amperszagú volt. De már nem, mert tegnap előtt megszűnt működni. Előtte a szemét éjszaka 0-ra szívta az akksit. (tényleg, egy vadi új excite premiumot... 0.0-ra... szép teljesítmény)
Tényleg, találós kérdés, mennyi áramot fogyaszt vajon egy 1.9, világítás meg rádió meg fűtés (és persze töltés) nélkül? Szóval meddig tolhatnám neki, amíg a légzsákok és a többi elektromos vacak miatt megállna? 20km? 50km? Ez csak költői...