Tagok >> Totokid >> 156 1.9 JTD >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:649 met
Eljött a futómű felújításának az ideje is.
Éreztem, hogy nem lesz olcsó ez sem, de muszáj..
Hátul:
4 keresztlengőkar (Flennor)
2 hosszlengőkarban a szilentek (Monroe)
2 stabilizátor szilent (Monroe)
2 stabilizátor pálca (TRW)
2 lengéscsillapító (Bilstein B4)
2 toronyszilent (KYB)
Gyári új lengőkar tartó csavarok, 5 ezer darabja..
Új féknyereg tartó csavarok, olyan laza volt már az elöző, hogy kopogott mint a szomszéd hangos zenénél.
Elől:
2 felső lengőkar (Ruville)
2 alsó lengőkar (Meyle HD)
2 kormány gömbfej (Ruville)
2 kormány összekötő rúd/axiál csukló (Flennor)
2 kormánymű gumiharang
És most még rakok bele új stabilizátor pálcákat előre, mert az 1 éves TRW hamar gatyák lettek.
Az elejéről már nem csináltam képeket, mert az ideg megevett közben..
Rég írtam már..
Legyen nyoma, leírom ide mik is történtek.
Elkezdett csúszni a kuplungom, jöhet a csere.
Felvittem Pestre szerelőhöz, aki ezután még rossz híreket közölt, nem lesz elegendő csak a kuplungot cserélni.
Kettőstömegű lendkerék (Valeo)
Komplett kuplung szett (Valeo)
Első féktárcsák (Rotinger) fékbetétek (Ferodo)
Első lengéscsillapítók (Bilstein B4)
Generátor szabadonfutó (INA)
Fájdalmas volt, de legalább egy darabig ezekkel nem lesz gond.
Eljött az idő a vezérlés cserének is, kezdett ciripelő hangja lenni.
Beszéltem hát a közeli alfás szakival, egyeztettem vele, és eldobtam neki az autót.
Másnap hívott, hogy a vezérlésen kívül még cserélni kéne a csapágyas hosszbordás feszítőt is, mert a rúgója eléggé odavan. (Talán az is adhatta a ciripelő hangot.)
A felső motortartó gumibakom is szépen körbe volt repedve, és ha már a vezérlés lesz cserélve, akkor az se maradjon ki.
Ki lett cserélve minden, most olyan szép jár a motor, hogy majd elélvezek :DDD
Vezérlés szett: Dayco
Vízpumpa Dolz
Hosszbordás szíj: Dayco
Hosszbordás feszítő: Dayco
Felső motortartó gumibak: Birth
Meg hozzá még a fagyálló.
271.000 km
Utolsó simítások is megvannak az alvázvédelemmel kapcsolatban. :)
A kerékjárati ívek is ki lettek kenve, így késznek tekinthető a munka.
SanyiJTD barátommal nekiláttunk az 56-nak és a GT-nek az alvázvédelem felkenéséhez. Ő már teljesen kész van vele, nekem csak az alja van meg, majd péntek délelőtt a kerékjárati ívekkel én is befejezem.
Emellett meguntam a szivargyújtóba nem passzoló/kipotyogó usb töltőket, ezért beszereztem egy komplett usb aljzatot, és az került még beszerelésre. Mivel a szivargyújtót soha nem használtam, és nincs is szükségem rá, ezért inkább megkapta ezt az extrát :)
Mivel már nem azt a világot éljük, hogy cd-ket irogassunk ki, és a gyári fejegységet nem állt módomban lecserélni, maradt az az opció, hogy beszerezzek egy Yatour-t. Gyors bekötöttem, de az istenért sem akarta a pendriveon lévő zenét lejátszani.. (pedig úgy neveztem el a mappákat, ahogy kérte). Meg lett próbálva másik pendriveokkal, 4-ből mindössze egy darabot ismert fel, szóval inkább átváltottam memóriakártyára, azóta szól a nóta.! :D
Miután megkapta a rendszámot az új autó, egyből olaj, szűrők cseréje, és még elvittem futómű beállításra is, mert hamar kiszúrta a szemem, hogy egyenesen megyek de a kormány jobbra áll vagy 5 fokot. Beállítottás után már más is kiszúrta a szemem, mégpedig a víz hőmérséklet nem akarta még csak a 80-at sem elérni. Oké termosztát rendel, hamar meg is jött, de ennek a cseréje nem ment olyan egyszerűen, de azért sikerült minden, és most már szépen áll 88 fokon :)