Eljött a futómű felújításának az ideje is.
Éreztem, hogy nem lesz olcsó ez sem, de muszáj..
Hátul:
4 keresztlengőkar (Flennor)
2 hosszlengőkarban a szilentek (Monroe)
2 stabilizátor szilent (Monroe)
2 stabilizátor pálca (TRW)
2 lengéscsillapító (Bilstein B4)
2 toronyszilent (KYB)
Gyári új lengőkar tartó csavarok, 5 ezer darabja..
Új féknyereg tartó csavarok, olyan laza volt már az elöző, hogy kopogott mint a szomszéd hangos zenénél.
Elől:
2 felső lengőkar (Ruville)
2 alsó lengőkar (Meyle HD)
2 kormány gömbfej (Ruville)
2 kormány összekötő rúd/axiál csukló (Flennor)
2 kormánymű gumiharang
És most még rakok bele új stabilizátor pálcákat előre, mert az 1 éves TRW hamar gatyák lettek.
Az elejéről már nem csináltam képeket, mert az ideg megevett közben..
Rég írtam már..
Legyen nyoma, leírom ide mik is történtek.
Elkezdett csúszni a kuplungom, jöhet a csere.
Felvittem Pestre szerelőhöz, aki ezután még rossz híreket közölt, nem lesz elegendő csak a kuplungot cserélni.
Kettőstömegű lendkerék (Valeo)
Komplett kuplung szett (Valeo)
Első féktárcsák (Rotinger) fékbetétek (Ferodo)
Első lengéscsillapítók (Bilstein B4)
Generátor szabadonfutó (INA)
Fájdalmas volt, de legalább egy darabig ezekkel nem lesz gond.
Eljött az idő a vezérlés cserének is, kezdett ciripelő hangja lenni.
Beszéltem hát a közeli alfás szakival, egyeztettem vele, és eldobtam neki az autót.
Másnap hívott, hogy a vezérlésen kívül még cserélni kéne a csapágyas hosszbordás feszítőt is, mert a rúgója eléggé odavan. (Talán az is adhatta a ciripelő hangot.)
A felső motortartó gumibakom is szépen körbe volt repedve, és ha már a vezérlés lesz cserélve, akkor az se maradjon ki.
Ki lett cserélve minden, most olyan szép jár a motor, hogy majd elélvezek :DDD
Vezérlés szett: Dayco
Vízpumpa Dolz
Hosszbordás szíj: Dayco
Hosszbordás feszítő: Dayco
Felső motortartó gumibak: Birth
Meg hozzá még a fagyálló.
271.000 km
Utolsó simítások is megvannak az alvázvédelemmel kapcsolatban. :)
A kerékjárati ívek is ki lettek kenve, így késznek tekinthető a munka.
SanyiJTD barátommal nekiláttunk az 56-nak és a GT-nek az alvázvédelem felkenéséhez. Ő már teljesen kész van vele, nekem csak az alja van meg, majd péntek délelőtt a kerékjárati ívekkel én is befejezem.
Emellett meguntam a szivargyújtóba nem passzoló/kipotyogó usb töltőket, ezért beszereztem egy komplett usb aljzatot, és az került még beszerelésre. Mivel a szivargyújtót soha nem használtam, és nincs is szükségem rá, ezért inkább megkapta ezt az extrát :)
Mivel már nem azt a világot éljük, hogy cd-ket irogassunk ki, és a gyári fejegységet nem állt módomban lecserélni, maradt az az opció, hogy beszerezzek egy Yatour-t. Gyors bekötöttem, de az istenért sem akarta a pendriveon lévő zenét lejátszani.. (pedig úgy neveztem el a mappákat, ahogy kérte). Meg lett próbálva másik pendriveokkal, 4-ből mindössze egy darabot ismert fel, szóval inkább átváltottam memóriakártyára, azóta szól a nóta.! :D
Miután megkapta a rendszámot az új autó, egyből olaj, szűrők cseréje, és még elvittem futómű beállításra is, mert hamar kiszúrta a szemem, hogy egyenesen megyek de a kormány jobbra áll vagy 5 fokot. Beállítottás után már más is kiszúrta a szemem, mégpedig a víz hőmérséklet nem akarta még csak a 80-at sem elérni. Oké termosztát rendel, hamar meg is jött, de ennek a cseréje nem ment olyan egyszerűen, de azért sikerült minden, és most már szépen áll 88 fokon :)
Másfél hónapig nem voltam itthon, addig "mocikát" garázsba raktam és irány messzeföld, pénzt keresni azért, hogy hazajöjjek és rendbe rakhassam. Hazatérésem után már szerelővel is egyeztettem, hogy mit is kéne javítani rajta. Közbe pár nap alatt bejártam vele a fél országot, és az utolsó 50km-ben elfáradt szegényem. (Indulásnál reccsenés, furcsa alapjárati hang). Leállítottam az út szélén, motorháztető fel, és látom hogy a hosszbordás szíj szálszakadt.. Nem indul. Egyből jött egy veszprémi cartárs, megállt és segített letolni a parkolóba az autót. Még trélert is hívott nekem, köszönöm mégegyszer!
El lett víve garázsba az autó, és besokaltam tőle kicsit, és úgy döntöttem, hogy lecserélem. Sikerült nagyon jó áron hozzájutni egy cartárstól egy osztrák papíros 56-oshoz, 2003-as, facelift belsős, és szinte full extrás (legalábbis nekem minden benne van amire szükségem van, bőr belső, ülésfűtés, tempomat..) Egy hibája volt, a generátor, szóval mikor elhoztam tőle, tréleressel egyből szerelőhöz mentünk. Fel lett újítva a generátor, ezután vittem is papíroztatni. Sokat kellett rá várnom, tűkön ültem már! Közben a másikat meghirdettem motorhibásan, voltak ígérgetők, de végül eljöttek érte és trélerrel el is vitték. (Utána írt az emberem, hogy sikerült megcsinálniuk, a főtengely szíjtárcsa mögül az ék kiugrott). Szóval jelen pillanatban nem volt autóm. Aztán hétfő reggel ügyintézések közben csörgött a telefon, kész az autó, mehetek érte! Hurrá, magam mögött hagytam mindent, és irány érte! :) Pénzben kicsit többre jöttem ki, mint amennyit a réginek a javítására kalkuláltam, de teljesen megérte! Happy van!
Egyik cartárs jóáron tudott nekem Vernet termosztátot.
Ideje volt cserélnem, mert nem igen akart felmenni 50 fölé (kivéve dugóba 😃)
Vettem -72-es koncentrátumot meg hozzá desztillált vízet.
Simán ment a csere, új szorító bilincseket kaptak a csövek, mert amik rajta voltak, hát eléggé hulladékok voltak.
Hőgombát természetesen kicseréltem, visszament a régi bele.
Most már szépen felkúszik 90-re, az fölött meg kapcsol is az egyik ventillátor :)
Boldogság
Eljött a nagy nap..
Elvittem átnézetni két helyre, mindenhol mást mondtak. Tudtam jól hogy baj van a futóművemmel, szerelőkkel nem tudtam egyeztetni, szóval ismerősömre bíztam..
Szólt hogy a futómű még nem is gond, de rohad az alja.
Tisztába voltam vele, mert akárhányszor emelni akartam a küszöbnél, rozsdafoltok potyogtak..
Oké jöhet a lakatos :)
Két küszöb cserélve, az alja kihegesztve, kapott egy teljes alvázvédelmet, flexibilis cső is cserére érett, és megkaptam 2018-ig a papírt :)
Boldogság volt újra beleülni és hajtani 😄