Ollahtól vettem meg az autót. Nagyon keveset használták. 67000 km volt benne kb. Hogy tiszta lappal induljon nálam, irány a Kelet Pest- olaj -Selenia és vezérléscserével indítottam. Biztos ami biztos, szeretem, ha minden klappol.A kuplung pedál rugója törött volt, ezt is ki kellet cserélni- vagy 3 órát szenvedtek vele.. Persze kap új jeleket is, mert a régiek már kicsit antikolódtak. Tempomat is került bele, gyári, új, mert ez eredetileg nem volt benne..
Csurig tankoltam és lám, valahol szivárog a gázolaj, tömítés berendelve.
A generátor főtengelyi tárcsa és a szíj is cserére szorult már, berendeltem. A váltógombot is kicserélem, mert a króm lepattogzott róla- hamarosan megjön. Ma vettem észre, hogy az ablakmosó folyadék tartályának kupakjából csak a karima van meg. Most nyomozok utána, hol mennyiért van. Eddig ennyi. A kavicsfelverődések nyomait javítgatom, és jöhet a polír. Kéne rá egy takaró is, hogy ne fázzon a garázsban. Az asszonytól már megkaptam, hogy : "azért ne felejtsd el, hogy ez csak egy autó" - Bólogattam némán, bár az ujjam csuriban. Nem ért hozzá.
Én tudom , hogy nem csak az.:)
Megvolt a második találkozás is a szervízzel:
Megérkeztek a várt alkatrészek. Nem is értem, miért nincs raktárkészlet egy szakszervízben. Mindent rendelni kell. Váltógomb cserélve, Alfa jelek cserélve, csilli-villi minden. A gumi tömítést az üzemanyag pumpánál cseréltük. gázolaj már sehol nem csepeg- érdekes, pedig a kicserélt o gyűrű is olyan volt, mint az új... A generátor tárcsa és szíj is cserélve lett. Most már minden patent. Még a kupakot várom az ablakmosóhoz és akkor az is gyári. Hátsó ablaktörlő cserélve lett. Klíma tisztítás és gázcsere is megvolt egy tizesért, még a klímahűtőt szeretném átmosatni, hogy az is tökéletes legyen.
Azóta megvolt az első főpróba is. Budapest -Krakkó és vissza.1200 km. Fogyasztás átlagban 5.3 az óra szerint. !! Hihetetlen érzés volt, mikor átpörgött a számláló az ezresen és még volt üzemanyag. Eddig ezt egyetlen dízellel sem sikerült produkálnom/Skoda Octavia, Superb/. A tempó ehhez vegyes, lakott terület, autóút, városi dugó, autópálya. Mindenütt betartva a sebesség határokat max 10% ráhagyással, javarészt tempomattal, ahol lehetett. Ez alá nem hiszem, hogy lehet vinni...
Most majd jön a polír és a Carnauba viasz.... és persze az Amorés matrica is:)
Azt hiszem elkészültem...
Nincs már hova csinosítani:) Azért keresek majd még valami hibát:)
>> SzervizAlfa 147 1.9 JTDm 16v Q2 // 2016-06-09