- Típus:33 1.4IE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1992
- Színe:Fehér
Kapott egy új kipufogót,nekem nagyon tetszik,még a hangja is majdnem olyan amilyet szeretnék!)
hang
A probléma hangos ritmikus kattogó hanggal kezdődött,amely változó időben ,de hol kattogott,hol csendben volt.
Először olajnyomásra gyanakodtam,de valahogy nem bírtam nyugodni,mert nagyon tőke gyanús volt a dolog,valamilyen szinten beazonosítottam a hang forrását ami nem volt egyszerű!Amúgy az 1-3.as henger felöli oldalról van szó.
Majd azzal kezdtem ,hogy vettem új hidrótőkéket mindenféle tömítéssel együtt ami ilyenkor kell.
Majd szédszedtem,és legnagyobb megdöbbenésemre az egyik tőke felülete nagyon el volt kopva,és persze a hozzá tartozó veztengely bütyök is elfogyott!(((
Rengeteg információ gyüjtés a Boxer topicban megtette hatását!
Ezúton is megköszönném pb_ ,Gábor33, és Zé Cartársaknak a hatalmas segítséget,mert nélkülük igencsak nagy hülyeségeket csináltam volna!
Ugyanis én 1 hobbi amatőr autószerelőnek nem nevezhető megszálott Alfás vagyok!
Zé kollégának külön köszönet aki megmutatott 1-2 okosságot,és segítette megoldani a tengely problémámat,amelyet nemes egyszerűséggel csak könnyedén leemelt a pólcról,és az installáció után tökéletesen teszi a dolgát!)))
És megérett arra a 33-om,hogy nevet adjak!
"HG"
=HibaGenerátor
Amely tökéletesen tükrözi az autó makrancoskodásait!
Szóval a név azért találó,mert amikor összeraktam a mocit,és indításra kerűlt a sor jött az első érthetetlen hiba
-nyomta a benzint a benzinszűrőnél,holott ahhoz nem is nyúltam!
Jó rendben gondoltam magamban szűrő kiiktatva ,hiba kijavítva,jött a második hiba
-a 3-as henger injektora sprickolta ki magából a benyát
Kicsit már sok volt ez a nyűg,de kicseréltem a szimeringet és még 1 próba
Aztán még 1 nyűg,magas volt az alapjárat,és nagyon rángatott a moci,valószínű kihagyott 1 henger
Hiba kijavítva kisebb álítgatásokkal.
Ja egyébként kapott új kipufogó csavarokat,tőcsavar meg ilyenek,na azzal is megbírkóztam ugyanis 1 darab tőcsavarral 70 percet bajlódtam mire kibírtam szedni,szabályosan villámokat lehetett látni a fejem fölött olyan ideg voltam!
Még 1 kis finomítás,lökhárító vissza,és kész!)))
Egyébként azon gondolkodom ,hogy a másik oldalt is fel kellene újítanom,mert onnan is jönnek a csúnya hangok!(((
Most nagyon megvagyok elégedve a Boxer-ral,gyönyörű szépen egyenletesen jár,van tuti alapjárat,ami eddig nem volt,csak hullámzott, rángatott,meg majdnem lefulladt,szóval nagyon rozoga volt az alapjárat!
Kicsit már felpörgettem,és rá sem lehet ismerni,olyan kiegyensúlyozott a járása!
Csináltam pár képet amit megosztok mindenkivel.
Remélem most már élvezni fogom a vezetését hg-nek,és nem problémázik többet!
Mégegyszer köszönöm a segítségeket!
Köszönöm!
---------------
okt 12.
Kicsit bővítenem kell az élményeket!
Pár nap múlva ismét rendszertelenűl kattogni kezdett ismét az 1-3 henger felöl!
Mostmár megelégeltem és vettem új olajat,és szétkaptam megint,még az olajteknőt is levettem,hogy ott is szemügyre vegyem,hogy mi a helyzet!
A motor belső része tiszta trunyi,sajna,ebből kifolyólag azt a következtetést vonom le,hogy az előző élete elég sanyarú lehetett!(
A hengerfej levétele és a vezérműtengely ismételt átvizsgálása után kiderűlt,hogy az 1ik új hidrótőke puha volt,tehát elővettem 1 régi tőkét,újra kinyomkodtam mindegyket majd összeraktam.
Kb 15-20 perc után elcsendesedtek a tőkék,ami már akkor megnyugtató volt!)
Azóta beletettem 350 kilcsit,és a rendellenes kattogás nem jön elő!)))
Úgy néz ki,hogy ez a hiba kilőve!)))
------------
okt 15.
Nos úgy fest a helyzet,hogy ez a hiba még nincs lezárva!(((
Ma megint kattogott,majd meglátjuk mi lesz vele!
Mostmár meguntam!!!
nov .09.
Kicseréltem az 1-3as henger vezérműtengelyházát amivel eddig is gondom volt!
Illetve kicseréltem az új utángyártott hidrónyuszikat gyári bontottakra!
Remélem mostmár nem lesz gondom vele!!!
Köszönöm az alkatrész ellátottságot Zé Mesternek,és Gábor33-nak!)))
Hasznos tanácsokért és információkért illetve olajnyomásmérésért pedig pb_ kollegának köszönet!)))
Nem rég cseréltem :
vízpumpa
termosztát(egész télen semmi fűtésem nem volt!)
De akkor is szét kell szednem a fűtés házat,mert biztos ami biztos!
Feszítő görgők
szíjak(Granturismonak köszönet érte)
olaj(Selénia Alfa 20k)persze szűrő is
benzin szűrő
Nem volt egyszerű a vezérlés beállítása,persze nem jelöltem amikor szétszedtem(öreg hiba!)
Elkövettem még 1 súlyos hibát!
Levettem mindent szinte a motorról,hogy kényelmesen hozzáférjek mindenhez,és bedugaszoltam rongyal minden nyílást.
Persze már későn!
Ugyanis örültem magamnak,hogy összehoztam mindent,teljes sikerélményem volt!
Beindítottam ,gyönyörűen járt a motor,és fülig ért a szám!
Gondoltam összepakolom a szerszámokat,addig hagyom alapjáraton ,hogy melegedjen be a moci,mert mennék 1 próba kört.
Na most jött az infarktus állapot!
Megállt a motor!
Körbenézek,semmit nem találtam.
Indítóznék,és semmi,meg volt szorúlva a motor.
Végem,gondoltam magamba!
Elmentem 1 szerelő ismerőshöz aki rögtön azt mondta hogy ez+az lehet a baja ami kb lehet 200Ezer pénz is,és akkor még nem is tudta milyen autóról van szó!
Amikor kimondtam ,hogy Olasz autó elkezdett sopánkodni,amikor kimondtam ,hogy Alfa rögtön kikelt magából mennyire bla bla bla vagyok!Szóval elhordott mindenféle hülyének!
És persze nem vállalta,még azt sem ,hogy 1 pillantást vessen rá!
1 hétig állt a gödör felett,és már minden segítséget igénybe véve tanácstalanúl álltunk előtte,már azt mondták,hogy kuka!
Ugyanis a főtengelyt forgatva fél-fél fordulatot lehetett tekerni mindkét irányba,ezért nem értette senki,hogy mi lehet a gáz!
De én már többször hallottam,hogy a jobb Hfejben amikor elér 1 pontot tekergetés közben,akkor 1 kis csilingelő hangot hallat.
Bemérgesedtem,és beszerelt motornál levettem a jobb hfejet,gondoltam lesz ami lesz!
És láss csodát,bele esett 1 alátét a szelepekhez,igaz már csak a fele volt meg ,de hatalmas galibát okozott így is!
A dugattyú neki szorította a hengerfej falának az alátétet ezért nem fordúlt át,igaz kicsit megsérűlt a hengerfal,de nem vittem síkoltatni.
Kapott új tömítést ,összeraktam és müxik!!!
Azóta beletettem kb 4000kilcsit és 1 csepp olajat nem evett meg,és ugyanolyan tisztaságú az olaj,mint amikor beletöltöttem!
Kicsit hosszúra sikeredett az iromány,de sok is volt vele a meló!
Ja és csak hobby szerelő vagyok!De imádok foglalkozni vele!