Tagok >> Attiska >> 156 2.0 JTS Distinctive

156 2.0 JTS Distinctive - főkép

Blog

2007-09-13
Sajnos vége

Hát, egy évvel ezelőtt nem gondoltam volna, hogy majd jövő ilyenkorra meg kell válnom a szeretett autómtól. Sajnos ezt hozta a Sors, de bízom benne, hogy talán nem is olyan soká ismét Alfám lehet. Nagyon sok szép emlék fűződik a JTS-hez még úgy is, hogy alig több, mint egy évet voltunk együtt, ez pe Tovább »

2007-06-20
Egy évesek vagyunk!

Örömmel jelentem minden kedves Alfás testvérnek, hogy a mai nap egy éves évfordulónkat ünnepeljük a szeretett 156-osommal. :) Sajnos eléggé elhanyagoltam szegénykét, már lassan több, mint egy hónapja be sem indítottam, de a nagy nap miatt beígértem neki egy kellemes kis saját kezű mosást a hétvégén. Tovább »

Autó adatlap

  • Típus:156 2.0 JTS Distinctive
     Mindent erről a típusról
     Tagok, akik birtokolják a típust
  • Évjárat:2003
  • Színe:Grigio Sterling - 694
  • Jellemzők:
    Az itthon újonnan eladott kevés számú Da Silva JTS-ek egyike. Az ePER szerint 2003 márciusában született, itthon 2003 április 15.-én helyezték forgalomba. Második tulaj vagyok (az első tulaj egy színművész). Sérülésmentes, mikor megvettem, az órájában 51551 kilométer volt. Az bal első futóművel majd lassan foglalkozni kell (alsó lengőkar, Z kar), hátul a jobboldali merevítőkar is cserés, de ezeken kívül az autó tökéletes állapotban van.
  • Extrák:
    Distinctive felszereltség, ezen kívül:
    -komfort csomag
    -fa multikormány és váltóbot
    -Alfa 156 High fejegység BOSE hangrendszerrel
    -12 légzsák
  • Egyéb:
    Kizárólag olasz autóim voltak, eddig Fiatoztam (126, Uno 75S i.e., Punto 75 ELX, Marea 100 16V ELX), ez az első Alfám.

    2006.06.20. - 51551 km.: Megvan! Az első Alfám, ráadásul nem is akármilyen. Mikor felmerült az autóváltás gondolata, pontosan ilyen motorral és felszereltséggel képzeltem el (a másik befutó a Lancia Lybra 2.0 20V lett volna). Úgy érzem, hogy nagyon nagy szerencsém van, nem sok ilyen autó rohangál kis hazánkban. Az első utunk az ismerkedés jegyében zajlott, de még most is magázódunk, óvatosan bánok vele. A motor szokatlanul erős még, a Marist pörgetni kellett rendesen, de Őkelme már 2500 1/perc körül is elég erőt produkál a városban. A kuplung is keményebb a Marisénál, de majd megszokom. Fantasztikus érzés birtokolni a gépet, az emberek megnézik az utcán. A belső tér álomszép, öröm beülni.

    2006.06.22.: Megvan a friss vér, vettem 5 liter Selénia StAR-t, és hozzá szűrőt, ha minden igaz Őkelme hétfőn meg is kapja.

    2006.06.26. - 51757 km.: Megtörtént az olajcsere, belekerült a 4,4 liter Selénia StAR. Most ez volt a legfontosabb, már nyugodtabb vagyok az autó felől. Mostantól már azért bátrabban oda merek lépni neki.

    2006.07.04.: Két hét eltelt az átvétel óta. Nagyon szeretem. :) Kezdjük már megszokni egymást. Mondjuk sokat nem használom, mert a melóhelyem fizeti a BKV-t, no meg a lakóhelyemtől nem messze dolgozom, épp bemelegedne a motor, mire odaérek, így nincs sok értelme, teljesen feleslegesen kínoznám szegényt ezeken a rossz utakon. Hosszabb útra még nem volt lehetőségem, de ami késik, nem múlik. :)

    2006.07.20.: Egy hónaposak vagyunk! :) Kb. 500 kilométert autóztunk már, mondjuk ez nem sok, de nem is használom minden nap. Ez az 500 km pont elég arra, hogy teljesen belakjam az autót. Bekerültek az ereklyék is, pl. a kis fa makk, ami már a korábbi autóim tartozéka is volt. :) Minden héten alig várom, hogy mikor hozhatom el a garázsból, mert öröm vele az út.

    2006.08.03. - 52551 km.: Megvan ez első ezresünk együtt. Még nagyobb a szerelem. :) Volt már hosszabb autópályaút is, megtapasztaltam a tempomat előnyeit. Azt hiszem, hogy megtaláltam azt az autót az 56 személyében, amire mindíg is vágytam.

    2006.08.12. - 52602 km.: Kiégett a hamutartó világítás. Mivel már hamutartó és szivargyújtó világítás cserében jártas vagyok a Marea révén, kb. 15 perc alatt orvosolva a hiba.

    2006.09.23. - 53778 km.: A vezetőoldali ablakemelő panelben a jobb hátsó ablak gombjának világítása kontakthibás, egyszer ég, egyszer meg nem. A probléma megoldva granturismo testvér által, újra lett forrasztva a led két érintkezési pontja. Viszont engem is elért a az újabb benzines Alfák végzete, a vezérlésmódosító. Bízom benne, hogy még kihúzza a vezérműszíj cseréig.

    2006.11.04. - 54782 km.: Felkerültek a téli kerekek. Hát, a 185/65 más világ, mint a 205/60. :) De cserébe most már jöhet a hó. Mondjuk jó bután néz ki az autó fekete lemezfelnikkel, de csak találok valahol 56 dísztárcsát. Még egy apró változás az autó életében: sikerült végre fedett garázst találnom neki, így széltől, esőtől, hótól mentesen pihenhet.

    2006.11.28. - 55012 km.: Rövid időre elbúcsúztunk egymástól, befeküdt a kórházba két hétre. Szerencsére nem olyan beteg mint gondoltam, de erről majd akkor, mikor megkapom a zárójelentést. A gyógykezelés után kap majd pár apróságot fájdalomdíjul. :)

    2006.12.12. - 55252 km.: Elhoztam a szerelőtől két hét után, már nagyon hiányzott. :)

    Amik cserélve lettek:
    -vezérműszíj
    -vezérműszíj vezető és feszítő
    -balansszíj
    -balansszíj feszítő
    -hosszbordás szíj
    -szelepfedéltömítés
    -balansztengely szimmering
    -jobb hátsó merevítórúd

    Szerencsére a vezérlésmódosítót megúsztam, az jó. A kerregés egy részét a már zajos vezérmászíjfeszítő okozta, másrészt a befecskendezőszelepeknek is erősebb hangjuk van a szokásosnál. Az első futómű lóg egy picit, de belefér, nem kell még hozzányúlni. Ellenben a gyertyák nem fogják előreláthatólag kihúzni 100 ezer km-ig, így majd a 80-as szervíznél cserélve lesznek. Úgyhogy most az autó jó egészségi állapotban van.

    2007.04.23. - 57112 km.: Ma volt a műszaki vizsga, meg a zöldkártya. gond nélkül átment, a zöldkártyát két évre kapta.

    2007.06.20.: Ma vagyunk egy évesek! :) Szégyen, nem szégyen, de csak kb. 6000 kilométert tettünk meg egy év alatt...

    2007.09.13. -60948 km.: A fájdalmas búcsú. :( Nagyon nem ragoznám a történetet, mindenesetre szép volt ez a rövidke egy év, amit együtt töltöttünk. Majd talán nemsokára ismét lesz Alfám, jelenleg ez éltet.

Fotóalbum