Tagok >> Csöri >> Spider / GTV Spider 2.0 TS >> Blog
- Típus:Spider / GTV Spider 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Giallo Zoe Met
A kabriótető tisztítása és ápolása talán a legfontosabb feladat egy ilyen autónál.
Különböző fórumokat átolvasva a Liqui Moly termékeit találtam a legmegfelelőbbnek. Az Unixtól rendeltem is egy tisztító sprayt és egy impregnálót. Bevált.
Készen lettek a felnik. Görgőzni nem kellett, viszont kapott mindegyik egy vadiúj telifényt. Nagyon szépek lettek.
Egy gondos gazda használtautó vásárlás után szervizzel kezd. Főleg azok tükrében, hogy ezen az autón az olajcseréken kívül még mást nem csináltak. Akik ismerik a TS motorokat azoknak nem kell mondani, hogy egy 63 ezer km-es vezérműszíjnak ami ráadásul már 12 éve hajt minden egyes motorfordulat ajándék.
Kapott a gép egy új vezérléskészletet balansz szíjjal, szűrőket, fékfolyadékot, Selenia Racinget, fagyállót és két első gumifékcsövet.
Ezután kipucoltuk az egész motorteret és lemostuk az autó alsórészét. Most olyan mint újkorában.
A mai nap a műszaki és az eredetvizsga jegyében telt. A vizsga ugyan júniusig érvényes (volt), de a forgalmiban az autó színe barna volt, és a környezetvédelmi osztály sem volt helyes. Mivel az átírás forgalmi cserével jár, így elé mentem a dolgoknak és kijavítattam az NKH-nál a hibákat, és mellette egy új műszakit is kapott a gép.
Ezután egy gyors eredetvizsga következett, így hétfőn reggel mehetek is az okmányirodába névre venni a kocsit.
km: 63.110
Egyetlen dolog volt ami szúrta a szemem az új szerzeményen, az pedig a kerekek voltak. Valahogy ez a fajta felni nem néz ki jól egy ilyen Spideren. Ezért vissza kerültek az eredeti 16-os kerekei.
Az egész egy motorvásárlásnak indult. Még tavaly az apámmal elhatároztuk, hogy idén tavasszal beszerzünk egy rendes talján gépet. Aztán ahogy közeledett a tavasz egyre bizonytalanabbak lettünk. Piritunak hála februárban végérvényesen eldölt, a motor helyett inkább egy huzatosabb autó kell, vagyis kell egy Spider.
Az itthoni kínálatot meg sem néztem, rögtön olasz és német oldalakat kezdtem nézni, mert gondolván itthon úgy sincs olyan vas a piacon ami megfelel a szigorú elvárásainknak. Aztán egyszercsak kíváncsiságból megnyitottam az itthoni autókeresőt és megtaláltam ezt a sárgaságot. Nem is volt messze, Szekszárdig kellett csak leautózni. Egyedül a színe miatt aggódtam kicsit, de ez csak az első találkozásunkig tartott. Rendkívül megkímélt, télen soha, esőben az utóbbi 4 évben biztos, hogy nem használt Spidert kínáltak eladásra. Az autóhoz minden létező dokumentáció meg volt, amit 1999-ben hozzá adtak. Sokáig nem is gondolkodtunk rajta, nekünk kell ez az autó. 62920 km-el el is hoztuk. Mivel eddigi szervizei csak olajcseréből álltak, így egy nagyobb "generálal" kezdjük majd a közös életet.