Tagok >> Csöri >> Spider / GTV Spider 2.0 TS >> Blog
- Típus:Spider / GTV Spider 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:Giallo Zoe Met
Amióta meg van a sárga szerettem volna rá egy Zender féle sárvédőt. Sajnos ilyet elég nehéz manapság találni, így rendeltem az alfisti shop-ból egy annak látszót. Ez még tavaly tavasszal történt, csak kellett egy év mire rá tudtam venni magam, hogy meg is csináljam. Próba után fényezés, aztán felszerelés. Nekem nagyon tetszik, fasza lett.:-)
Az idei nyitott tetős szezont ma megnyitottam. Rögtön egy olajcserével kezdtem, megkapta a sárga a jól bevállt Selenia Racinget.
Ezután következett a műszaki vizsga, mert márciusban az is lejárt.
Km 71.180
Egy ideje már lehetett hallani, hogy kezdenek fogyni a hátsó fékbetétek. Az egyik belső betét volt már kritikus határon, de a tárcsát még nem érte el.
Gyorsan tettem bele egy új garnitúrát.
70.210 Km
Ez egy be nem tervezett project volt. Nem akartam bőrt a Spiderbe, mert a fene se akart izzadni, meg különböző kényes helyeken nyáron megégni, mikor az autó a tűző napon parkol.
De...
Kaptam egy telefont, hogy van egy NULL km-es 2002-es Spider amit most kezdenek szétszedni, és véletlenül bőrős. Ráadásul piros bőrős. Innentől kezdve már nem érdekeltek a bőrrel kapcsolatos előítéleteim és lecsaptam rá. Természetesen megvettem a komplett belsőt a rosso szőnyegekkel és az ajtókárpitokkal.
Az eredménytől kicsit féltem, mert sárga Spidert nem láttam még piros béllel, sőt ha jól tudom nem is lehett rendelni ezzel a színkombinációval. Minden esetre az eredmény nagyon komoly lett. Most olyan az autót vezetni, mintha egy új kocsi lenne.
Egy jó Alfán mindig van valami amit javítani kell.:-)
Most a kuplung munkahenger szállt el, vagyis inkább csak elkezdett némi fékfolyadékot ereszteni magából. Csere lett a vége.
Az idén 2. évébe lépett a sárga. (nálunk)
Tavaly beterveztünk néhány fejlesztést ami idén megvalósult. Kapott a gép egy új kipufogó rendszert és kicseréltük a komplett középkonzolt minden tartozékával együtt. Ehhez ki kellett venni műszerfalat, mert hátulról volt rácsavarozva a középkonzol.
A cserére azért volt szükség, mert az előző tulaj(ok) teherautónak is használták a Spidert így sok helyen le volt horzsolva a kárpit, a kartámasz egyik füle pedig hiányzott.
Most már a beltér is abszolut hibátlan, jöhet a jó idő.
Idén ezzel az Alfával sikerült menni a legtöbbet, szám szerint 4000 km toltunk bele. Nagyon nagy feeling ez a kocsi, hihetetlen érzéseket ad.:-) Sajnos innentől kezdve vége a nyitott tetős autózásnak, ezért télre elcsomagoltuk. Viszlát tavasszal. Nem fog unatkozni a GTA mellett várja a jóidőt.
Nov 1-től forgalomból kivonva március 31.-ig.
A múltkori motormosás megtette hatását. Az alapjárati motor elhalálozott. :-(
Melegen folyamatosan pulzált 800-2000 fordulat között, ami a piros lámpáknál még talán vicces, de hosszú távon zavaró.
Így ma új állta a helyét, a régi menthetetlen volt. Most újra olyan mint újkorában.
Végre sikerült időt szakítani a belső rendbetételére. Lényegében teljesen kipakoltuk az autó belsejét. Egyrészt a padlókárpit lett teljesen kipucolva, és az ülések is végre rendbe lettek téve. A vezető ülés bal combtámaszában már a szivacs kissé oszlásnak indult. Szerencsére lehetett külön rendelni, így új szivacsbetét került bele.
Ezen kívül pótoltuk a hiányzó patentokat, az ajtózárakat, és az ablakmozgató mechanikát is rendbe tettük.
A művelet végén kapott a sárga még egy új 2.0 T. SPARK feliratot, amivel az emblémacsere végéhez is értünk.
Közel 2 hónap kellett mire olyan lett a Spider mintha új lenne, és olyan amilyennek elképzeltük.