Tagok >> dfg (Tanárúr) >> 156 2.0 TS >> Blog
- Típus:156 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1999
- Színe:kék
Elmentünk melózni, gyanúsan melegedett a motor. megnéztük, a víz helyén olajhab...pfff
2010 08. 10
-természetesen mindenki azt mondta, hogy hengerfejes. Átnéztük, jött az ötlet, hogy az olajhűtő a hibás. levettük, hipp-hopp csináltam hozzá adaptert, 3,5 bar nitrogénnel megnyomtam, belevágtam egy órával együtt 40 liter vízbe, és vártunk egy napot. nem engedett.
-hengerfej le, tömítésen nem látszik hiba, de a hengerfejes (aki síkolta) megnyugtatott, hogy nem mindig látszódik az. Felsíkoltattam, kapott új tömítést, és csavarokat.
-közben, amíg vártunk a hengerfejre, átmostam a csöveket, a hűtőt, az olajhűtőt, stb.
-leengedtem az olajat, abban nincs víz.
2010 08. 25
-megjött a hengerfej, Dösö cartárssal feltettük.
-összeraktam a vízrednszert
2010 08 28
-Szolnokról eljöt Youri, és Tibor, összerakták a vezérlést. mivel a szervizkönyv szerint a szíjban, és a görgőkben csak 30K van, így maradnak.
-feltöltöttük a vízrendszert erős trisó oldattal, hogy kimossa belőle a maradék olajat.
-a motor ketyeg, látszólag minden OK
-vízet lecseréltük, ujra trisó, még mindig OK, szépen tisztul a víz
-víz leenged, tiszta víz bele, a motor elkezd melegedni, a hűtő nem nagyon akar melegedni, a motor már 110 fokos.
-ismét tele a víz olajjal.
-sapka, olajosrongy, csavarhúzó, fogók, és minden ami kéznél van, belebasz a kert másik végébe, beleszarik a világba, irgalmatlanul bebaszik.
2010 08 30
-Sikerült végre Pirit elérni, azt javasolta, hogy az olajhűtőt dobjam ki, a nyomáspróba ellenére, és azt mondta, hogy TS motor nem lehet hengerfejes, mindig az olajhűtő a hibás
-a 146 hálistennek az oldalára van borítva, olajhűtő le, 156-rs fel
-uj olaj be a kocsiba ismét, valamint triso
-a kocsi fasza, minden jól működik, egy hibaüzenetem lett a szerelésnél, majd kiolvastatom.
-Mivel a trisó elég agresszíven lúgos, minden este vízcsere, de nagyon nehezen tisztul.
2010 09. 10
-az egyik nyári gumi elkezdte engedni a levegőt, levettem mindet, téligumi fel
2010 09. 15
-kb 2,5 hét önfeledt autózás, és vízcserélgetés után, még mindig PH10, aminek a vízpumpa nem tudott ellenállni, elengedte a vizet
-bekötöttem a slagot a hűtő felső részébe, és folyattam át a hálózati vizet, kb 10 percig.
-Úgy döntöttem, hogy ha már megint szét kell kapni a vezérlést, akkor kap új szijat és görgőket, Gates szíj, SKF feszítő és vezető, Ruville vízpumpa
-Ismét jöttek a szolnokiak, és újra összerakták a vezérlést (2,5 órát késtek)
-desztvíz bele, járat, és láss csodát, PH7-8. még jó lenne levinni minimum PH 6ig.
-a hosszbordás szíj vezetőgörgőjéből viszont kimosta a zsírt a vízpumpából csöpögő trisó, hiába zsíroztam újra, pont annyit ért, mint halottnak a puszi.
-beszereztem a gumicsöveket, ha rendben lesz a víz, akkor lecserélem mindet, mert az olaj sztem kilágyította mindet.
HF tömítés+csavar kis szerencsével, és baráti segítséggel: 7000Ft
HF síkoltatás: 8000Ft
így a HF tömítés cseréje kijött 15K-ból
Olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő: 10000Ft
Egyenlőre Agip 10W40-es olaj ment bele, mert nagyon olcsó volt, 2K után lecserélem.
Brigéciol, triso, féktisztító, desztvíz, awab bilincsek, stb: mittomén mennyi.
Szíj, görgők, vízpumpa: 36600Ft
A 146-ból megmaradt két ricambi original balance tengely csapágy, ezeket pont most sikerült eladni, így csak 21000-et fizetem a vezérlésért most.
egy garnitúra kézifékkötél Dösönek a 146-ról, 2 reggeli, 2 ebéd, sok sör, kevés pálinka a szolnokiaknak: x Ft
a segítség amit nyújtottak ők hárman: megfizethetetlen!!! KÖSZÖNÖM!!!!
Dösö, Youri, Tibor