Blog >> vásárlás

>> EseményAMEE // Alfa 159 1.9 JTS // 2019-10-09

Nos! Nem mondhatnám, hogy az első élményeim az első autóm megvásárlása után csodálatosak lennének, viszont erről nem az autó tehet. Az autót Budapesten vásároltam kereskedésből, tekintve hogy abban az árkategóriában amennyit rátudtam szánni, kb kelet Magyarországon alig volt eladó BERLINO alfa (talán már bánom kicsit, hogy nem engedtem a kombi felé is). A blog végén majd megtaláljátok, hogy melyik kereskedésből ne vegyetek autót.

Legalább 7-8 alfát néztem meg Budapesten és 1-et itt Egerben, ez utóbbi volt a legelső, hogy mielőtt elhatározom magam azért mégis csak lássam mire vágyom. Az egri eléggé lelakott volt és 5 sebességes én mindenképp 6 sebességeset szerettem volna, de így is beleszerettem. Tudtam, ha nem is pont az-az autó, de én 159es alfát akarok. Ezután jött Budapest ahol a többi alfát néztem. Itt sem volt túl nagy a választék, az én szívem eleve a benzines felé húzott, több megfontolásból is, annak ellenére, hogy ez is egy olyan szegmense volt az autóvásárlásnak, amiben mindenki szembeszállt velem. Viszont kb. csak dízelesek voltak. Kapásból 4-5 db-on látszott, hogy rohadt régóta ott vannak, a belseje totál lelakva, az alja rohad. Aztán volt 1-2 ami olyan állapotban volt mint amit végül megvettem, cserébe rosszabb felszereltség, ugyanakkora ár, de cserébe még csak nem is benzines. Ezen kívül egy másik benzineset néztem meg, az már kiesett a budge-ből illetve sokkal nagyobb volt a motorja, nem akartam akkora motort már, pedig az patika állapotban volt, igaz csak rápillantottam.

Tehát végül maradt ez. Nos, a kocsi újra van fényezve, habár állítólag nem törött sehol, ennek ellenére már volt rajta egy-két karc. A vaj vászonbelső elég koszosnak tűnt ott és akkor (egy porszívózás után már ezerte jobb lett). Őszintén első pillantásra WÁóó volt, mikor jobban megnéztem, hát enyhén szólva sem voltam elájulva. Őt sem tartották ott éppen jól. Viszont az első belső volt, ahol valami nem volt betörve/beszakadva (kopva már annál inkább), a motor jól nézett ki, és indításra is jó hangja volt (hát igen, itt jött elő az a gond, hogy közöm nincs a kocsikhoz). A próba úton semmi gond nem volt, szigorúan tartott, a váltó jól működött, a kocsi jól ment, a kijelzők működtek. Igazából itt vezettem először Alfa 159-et és olyan letaglózó élmény volt, annyira elégedett voltam a vezetési élménnyel és úgy voltam vele, hogy mindenki a műszaki állapotára panaszkodik, inkább az legyen rendbe, majd talán kozmetikázom.

Ez volt a második autó amit megnéztem, és utána jött az a sok borzalom, amit már fentebb megemlítettem. Nem tagadom, ez volt életem első autója és nem számítottam arra sem, hogy életem első autója egy ilyen csoda lehet. Így hát türelmetlen voltam. A többi autó után így hát az sem tántorított el, hogy újra van fényezve, de már karcos (felmerül a kérdés, hogy hogyan?), nem dohányosnak volt hirdetve, de egyértelmű volt a szag (hiteltelen eladó), azt sem tudták, hogy olaszból vagy németből hozták-e be, majd csak megfejtették, hogy németből. Az autóban 127 000 km volt, 2005ös autóban!!! Még az egyik kolléga már telefonkor bevallotta, hogy ez nem valószínű, a másik élőben gond nélkül hülyének nézett (valahol az is voltam). Végül megvettem.

3 hetet kellett rá várni, mire elhozhattam, közben facebookon pont felugrott egy poszt, ahol szintén egy új belépő hazaúton lerobbant. Hát reméltem, velem nem lesz ilyen. S akkor itt kezdődtek a gondok. Amikor Pestről elindultam, kb. el se akartam hinni az egészet. Aztán Budapest és Eger között félúton megálltunk és indításnál jött is az Engine Check. Jó, nem biztos, hogy nagy a baj. Kértem időpontot szerelőhöz, azt mondták, hogy addig az 1 hétig használhatom. 1-2 nappal később indulnék nem otthonról és nem indul. Hát elhihetitek, hogy rohadtul megijedtem. Szerencsére a facebookon kértem segítséget, és valaki benyomott egy teljesen elképzelhetetlen megoldást, amivel eltudtam indulni.

Ne aggódjatok, mindjárt vége a sztorinak. Végül elkerültem a szerelőhöz, kiderült, hogy ami miatt nem tudtam indulni, az nem olyan nagy gond, ki kellett cserélni az első féktárcsákat, fékbetéteket, olajat cseréltettem, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és a belső csomagtartó gomb sem működött. Ezért fizettem összesen 112 668 FT-ot. Egyébként Egerben egy kifejezetten Alfa specifikus szerelőnél voltam, akit többek között is ajánlottak, Menyhárt Lászlóról van szó. Igazából korrektnek tűnt, nem fogadott el "borravalót" sem, a műhelye is tisztának és rendezettnek tűnt, az árakat viszont nem tudom megítélni, hogy mennyire reálisak, a kocsival is gyorsan végzett.

Szóval mikor mentünk a kocsiért, úgy voltunk hogy ezek nem olyan nagy dolgok, kopó alkatrészek, most kicseréljük és jó ideig elvagyunk, a szerelő is megnyugtatott, hogy ez a kocsi rendben van ám ha karbantartják és nem kell azokra a rémhírekre adni. Na de ez után jött csak a nagy pofon. A motorhibát a vezérműlánc miatt dobta ki, amit már cserélni kell. Magyarul a 127 000 km-el hirdetett alfa valószínűleg nem csak a naivan hitt 200 000 km-en, de az is lehet, hogy 300 000-en van túl. Illetve a vezérműre nekünk egy 250-300 000es árat mondott, amit majd tőletek szeretnék megkérdezni. Na és ezt hallani lehetett volna, de mit mondtam, nem értek az autókhoz, de tanulom. Azt tanácsolta, hogy a kereskedőt hívjuk fel, aki olyan bullshitelést lenyomott, hogy a pofám leszakadt. Ezután felkapva a vizet kicsit kikértem magamnak az incidenst, majd rám csapta. A szerelő szerint ez eltitkolt hiba, ami után kötelező vállalni a felelősséget, de ügyvéddel egyeztetve nem éri meg.

Egy szó mint száz, nem volt gördülékeny az indulás, a vezérműlánc még nem lett megcsináltatva, mert erre az összegre nem számítottam (ez kétségtelenül az én hibám), illetve nekem lehet esni, hogy miért nem vittem szervizbe, emiatt többekkel is összevesztem, viszont könyörgöm. Ne nekem kelljen már igazodnom a tisztességtelen hazug kereskedőhöz, egy tolvajhoz. Aki még pofátlan módon elkezdi magyarázni, hogy ez természetes és az egyébként 1 400 000 ft-os alfám, ami így 1 800 000 körül lehet, egy teljesen jó ár a legalapabb felszereltséggel, sima vászon belsővel. Viszont én mostanáig tartom, hogy azért mert ő hazudott, nem én vagyok az hibás.

Így hát senkinek nem ajánlom hogy a Cár-Páti nevezetű kereskedésből vásároljon. Ennyiért már lehet egy bőr belsős jobb aflát vehettem volna, így, hogy már csoportban is látom hirdetéseket, nem mondom, kicsit fáj a szívem, ennek ellenére a kocsit imádom, és remélem amint rendbe lesz téve, egy ideig hasonló kaliberű problémára nem kell számítanom. A történtek ellenére is hiszek a kocsimban, a márkában.

Autó vásárlás (én vagyok a 9. tulaj...) és élményautózás hazafelé! :)
Első tankolás - OMV 100 Tele tank.

>> EseményBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-09-14

Biztos mindenkinek megvan az érzés, mikor van egy elképzelése, arra megvan a szükséges összeg, már csak meg kell valósítani. Nálam is így volt, mikor reggel úgy keltem fel, hogy ma megyünk alfát nézni, akkor már kávé sem kellett annyi energiám lett hirtelen. Csabi barátommal indultunk el járni a környéket, egy halom kinyomtatott adatlappal, e-maillel,az autókról, helyszínekről.. Siófok, Várpalota, Ajka, Székesfehérvár, Érd, körbenéztünk, magánszemélynél, kereskedőnél, mindenhol ahol lehetséges Alfát venni, végül Érden sikerült megállapodni egy Úrral.
Amit akkor mutatott az autó: lemezfelni, dísztárcsa, amiből az egyik hiányzik, egy polírozható kis karcolás az utasoldalon. Nem tökéletes, de legalább már az enyém, az első alfám. Autópályamatrica, indulás haza. Még aznap este rendeltem gyorsan 4 dísztárcsát, hogy amíg a felnik nincsenek meg legalább szebb legyen.

>> Eseményjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-03-10

Egy héttel ezelőtt megnéztünk pár autót a környéken. Pénz a zsebbe volt, de megfelelő autót nem találtunk.
Budapesten lett volna még 3 amit kinéztem és ez volt Győrben. Sajnos haverom nem ért rá, hogy autóval menjünk nézelődni.
Mivel ez az autó képek alapján ígéretesnek tűnt és szabad volt a hétvégém, feláldoztam magam és utaztam 6 órát vonaton Győrig :D
Az autóra a facebook csoportban találtam rá.
Korrekt, rendes tulaj.
Az autó olaszból lett behozva, Ő volt a első magyar tulaja. Céges autó érkezése miatt lett eladó sorban.
A fényezés nem a legszebb, de cserébe egy szem rozsda nem látszik.
Motor pöcc röff, szépen jár. Próba kör alatt semmi gond.
Nem akartam hazavonatozni így megírtuk az adás-vételit :D
Első kúton teletankoltam és a hosszabb úton indultam hazafelé :D

>> EseményAlfaChris // Alfa 159 Sportwagon // 2018-10-20

Sziasztok !

Úgy gondolom ,hogy teljesen laikus vagyok és szinte nem is értek az autószereléshez ... de még is lehet nem csak én figyeltem meg saját magamon ... de kiműveltem magam alap dolgokkal kapcsolatban mikor autót néztem ... Mire gondolok ?

Típus hibák ... Alfa 159-nél vannak motor típusoktól eltérő vagy vissza térő hibák ... hát mindenképp erre “bevásároltam tudásból “mint leendő tulaj...természetesen elötte megvoltam indulva A4 B6 vagy B7 Audiért vagy egy Passat VI szériáért így a típus hibákat össze tudtak vetni az Alfával kapcsolatban.

A legnehezebb a szerelő/szakmember kiválasztása volt de ez is sikerült és ő általa vehettem meg elsö Alfámat :) Ha a pénzemről van szó nehezen bízok meg emberekkel.
Fordultam sarkon műhelyből az első 3 mondat után.

Szóval...keresgéltünk autókat küldtem neki rosszabnál rosszabb állapotban lévőket amik nekem természetesen tetszettek ...🙃
Egyszer csak csörren a telefon és azt mondja ... “...az egyik ügyfelem eladná egy 2.0 jtdm-et én szervizelem már 2,5 éve ...” huhh.. mondom rendben egyből potyogtak a szemem előtt a milliók ... de végül kellemesen csalódtam az egész autóban mikor elmentem megnézni , kompromisszum kötés kellett még úgy is ,hogy az autóra szánt keretemen felül volt az autó ára de kategoriájában még is korrekt ajánlatot kaptam.

Hogy is mondjam(?) nem vagyok egy hirtelen ember 1,5 évig csücsültem mire kiválasztottam a típust majd volt idő mire megtaláltam amit szeretnék ... pontosabban “ő” engem.


Jelenleg első bekezdésnek ennyit :) Hamarosan írom ,hogy teltek az első hónapok .

>> EseményJCsabi // Alfa 145 1.4 TS // 2018-12-18

A facebook-on akadtam rá a hirdetésre. Kevés pénzért adta a tulaj. Pont nézegettem, hogy kellene valami a GTV mellé járkálós autónak. (Nincs szívem télen használni)
Szóval a nagyon olcsóból még sikerül a felét lealkudni. Na persze a törpök élete nem csak játék és mese :-)
Valami miatt nem indul a motorja. Szépen forog és kompresszió is van benne, csak nem indul. Először ennek kell pontot tenni a végére.
Utána még jó pár dolgot ki kell cserélni, amit hirtelen láttam. (vezérlés, fékek, stb.)
A belsejére is ráfér egy kiadós takarítás.
A kormányt mindenképp újra kell bőrözni.
Szóval eléggé foglalkozós, viszont a kasznija nincs olyan rossz állapotban, ezért is vettem meg.
Sose gondoltam hogy egyszer 145 tulaj leszek :-)

>> EseményRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2017-11-25

2017.11.24-én került hozzám 139400km-rel, az autó Svájcból származik. Egyelőre még barátkozunk, az ereje nagyon tetszik és a halom extra sincs ellenemre.

>> EseményAlfaboooy // Alfa 146 2.0 TD // 2012-08-12

Már egy ideje nézegettem alfákat, egyszer csak találtam egy 145-öst nem messze Győrtől, Vasárnap délelőtt meg is néztük, egyébként TD volt, de a motra :-o füstölt nem kicsit, a beltér hiányos volt és. 400.000 volt amiből semmit nem akart engedni a tulaj. Akkor innen indultak az árak felfele, hát a feléért elhoztuk volna, de igy nem lett belőle semmi. Haza mentünk gyors megnézemtem a netet hátha találok valami jobbat, egy volt 235.000ért Budapesten egy kereskedésben. Vasárnap kora délutánra le is beszéltük és ebéd után mentünk fel Pestre. Oda jött a tulaj, megnéztük, kipróbáltuk, ennek végre jó a motorja, 235ről 230ra engedte az árát. Elhoztuk, hát az egyik nagy nap, akár milyen levert volt szegény ;)

A szerződést ugyan megírtuk, de az összeget utalni akartam, nem készpénzelni, ezért pár napot csúszott az átvétel. Ahogy csipogott az eladónál az SMS, már írta is, hogy jöhetek az autóért. Forgalmi, törzskönyv, kulcs (sajnos csak 1, majd csináltatnom kell másikat is), és maga az autó.
Beültem. Az enyém. Végre. Valahára.
Alfa Romeo 147 1.6 TwinSpark FL, 5 ajtós, szürke, VIP Edition.
Meglátogattuk Pétert is, gratulált a jó fogáshoz :)

Augusztus 15. van, egy éve azt tervezzük, hogy lecseréljük a 20 éves, viseltes Opel Astra F-et és valami sokkal kényelmesebb autóba ülünk át.
Megszabtuk a paramétereket is:
- max 1M Ft
- min 120 LE
- max 13 év
- 5 ajtó
- benzin
Klikk-klikk, HAHU, 16 találat, ebből 8 Alfa, a többi Chevrolet, Peugeot, Renault, Ford. Egyértelmű a konklúzió: Alfát kell venni.