Blog >> vásárlás
Az alku megkötése utáni 1 hetes várakozást követően hozzám került a Giulietta. A várakozás oka az első lökhárító (kereskedő általi) újrafényezése volt.
A kereskedő által új akkumulátor is került az autóba 2021.09.17-én.
Facebookon tegnap este megjelent egy hírdetés, egy ismerősömtől, egy nagyon olcsó 159-ről... 15-20 perc agyalás után feleségem unszolására ráírtam, majd felhívtam Zolit. Megbeszéltük a másnap kora délutáni találkozót, mondta, már vannak jelentkezők a megtekintésre, de annyit tud segíteni, hogy én lehetek az első.
Tudtunk, hogy az autónak vannak hibái, ez nem volt zsákbamacska, de ezt tükrözte az ár is...
Rengeteg agyalás közepette eljött a másnap. Munkában alig telt az idő. Szerencsére sikerült előbb letenni a lantot, úgyhogy a megbeszélt idő előtt oda is tudtunk érni. Nagyob maximum 10 percig nézegettük az autót, majd jött a próbakör. Nem volt túl hosszú, mert sietni kellett vissza fehérvárra.
Gyorsan megírtuk a papírokat, elhoztuk az autót, letettük, és most várjuk a dolgok alakulását, ami ugye a bürokráciának köszönhetően soha nem egyszerű. De ez a következő post után lesz, remélhetőleg még az ünnepek előtt... A következőben kicsit írok az autó hibáiról, és a talán 3 km táv alatti tapasztalataimról.
Nem itt, de egy másik helyen vezettem ám blogot arról, hogy hogyan jutottam el oda, hogy most már heteken belül átvehetem az új Giulia Quadrifoglio-mat. Sokat írtam róla (nem raktam ki ide minden blogbejegyzés linkjét, de azokon belül még továbbiak is elérhetők), tehát tényleg csak az kezdjen bele, aki nagyon ráér :D
Alea iacta est! - Alfa Giulia Quadrifoglio megrendelve
Az utam a lóheréig, 1/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #1
Az utam a lóheréig, 2/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #2
Az utam a lóheréig, 3/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #3
Új családtaggal bővültünk... eléggé foglalkozós, gyakorlatilag alig működik benne valami, de azért Egerből elég jól hazaértünk vele. Lesz mit legózni vele, mert az előző tulaj(ok) nem nagyon vigyáztak rá, csak tulajok voltak.
240.000 km
Elég régen kezdődött a történet amikor is megláttam előszőr egy Alfa 159-et valamikor 10. osztályos koromban. Egyből tudtam, hogy nekem egyszer kell egy ilyen, ám akkor még nem tudtam, hogy sok idő fog eltelni mire meg tudok egyet vásárolni. És hát körülbelöl 8 évvel később elérkezett az idő, így hát komolyan belevágtam egy Alfa 159 keresésébe. Hosszas keresgélés után megnéztem egy 1.9-es benzines piros SW-t, ami csak mégjobban megerősített, hogy nekem kell egy ilyen. Ám a benines kissé lomhának éreztem ezért mindenképpen ki akartam próbálni egy dieselt is. Siekrült is kipróbálni egy 1.9 16V ami chippelve volt állítolag 190 ló lakozott benne de mielőtt megnéztem azelőtt levő héten üttették meg elég rendesen így az nem jöhetett szóba. Aztán kis idő elteltével sikerült kipróbálni egy gyári 150 lovast ami egész jónak bizonyult, de nekem SW kellett ez meg sedán volt. További keresgélés után ráakadtam egy fekete SW-re 2009-es 1.9 jtdm gyári 150 ló. Az autóban 124ezer km volt ami hát igen gyanús volt, de hát állapotot veszünk nem km-t szlogennel belevágtunk. A képeken jól nézett ki, egyben volt így hát elmentem érte kb 150 km-ert. (Persze azelőtt többször is beszéltem az eladóval rákérdeztem mindenre karcok, horpadások... Csak azt a választ kaptam hogy minden rendben van.) 2020.02.08.-án el is indultunk, hogy megnézzük. Odaérve voltak azért hibái az autónak, főleg karcok és kisebb horpadások de mégis ez volt eddig a legjobb azok közül amiket megnéztem. Hosszas gondolkodás után úgy döntöttem, hogy megveszem 3800E-ért. Elintéztük a papírokat majd elindultunk hazafele. Óriási mosollyal gurultunk hazafele amíg kb 25km volt még hátra jött a check engine és elment az erő. Talán a motor is megállt bár ebben nem vagyok biztos. Parkolóba be majd megpróbáltam újrainditani. Indult is de maradt a hibajelzés de az ereje visszajött így tettük meg a maradék utat. Hazaéve ment a találgatás, hogy mi lehet. Az eladó említette, hogy ne használjam alacsony fordulaton mert nem szereti az autó lekormolódik stb. Nem bírtam csak nézegetni, így gondoltam kikormoolom és lássuk mi lesz. Következő indításnál el is tűnt a hibajelzés és három napig nem is jelentkezett, amikor szintén megállt a motor. Újraindítás után megint volt erő de maradt a hibajelzés. Mostmár nem kormoltam ki hanem elmentem és kiolvastuk a hibakódokat (P0091 és P0092). Mindekettő az üzemanyag rendszerhez kapcsólódott és érdeklődve az Alfás csoportokban két szenzor meghibásodása jöhetett szóba (a közös nyomócső végén a szenzor vagy a nagynyomású pumpa szenzora) először. A hibakódokat kitörülve megpróbáltuk ismét előidézni a problémát de még semmi. Az új szenzorok vásárlásával még várom amíg még egyszer megjelenik a hiba de akkor rögtön csere lesz, de már 2 hete használom és még semmi. Na de félre a gondokat. Összességében nagyon meg vagyok elégedve nekem tetszik és imádok vele menni. Remélem sok kilómétert teszünk majd meg együtt. Megprobálok jó gazdája lenni majd és megadni a törődést. Az alfás villogások, intések meg mindig jó érzéssel töltenek el.
Autó vásárlás (én vagyok a 9. tulaj...) és élményautózás hazafelé! :)
Első tankolás - OMV 100 Tele tank.
Biztos mindenkinek megvan az érzés, mikor van egy elképzelése, arra megvan a szükséges összeg, már csak meg kell valósítani. Nálam is így volt, mikor reggel úgy keltem fel, hogy ma megyünk alfát nézni, akkor már kávé sem kellett annyi energiám lett hirtelen. Csabi barátommal indultunk el járni a környéket, egy halom kinyomtatott adatlappal, e-maillel,az autókról, helyszínekről.. Siófok, Várpalota, Ajka, Székesfehérvár, Érd, körbenéztünk, magánszemélynél, kereskedőnél, mindenhol ahol lehetséges Alfát venni, végül Érden sikerült megállapodni egy Úrral.
Amit akkor mutatott az autó: lemezfelni, dísztárcsa, amiből az egyik hiányzik, egy polírozható kis karcolás az utasoldalon. Nem tökéletes, de legalább már az enyém, az első alfám. Autópályamatrica, indulás haza. Még aznap este rendeltem gyorsan 4 dísztárcsát, hogy amíg a felnik nincsenek meg legalább szebb legyen.
Egy héttel ezelőtt megnéztünk pár autót a környéken. Pénz a zsebbe volt, de megfelelő autót nem találtunk.
Budapesten lett volna még 3 amit kinéztem és ez volt Győrben. Sajnos haverom nem ért rá, hogy autóval menjünk nézelődni.
Mivel ez az autó képek alapján ígéretesnek tűnt és szabad volt a hétvégém, feláldoztam magam és utaztam 6 órát vonaton Győrig :D
Az autóra a facebook csoportban találtam rá.
Korrekt, rendes tulaj.
Az autó olaszból lett behozva, Ő volt a első magyar tulaja. Céges autó érkezése miatt lett eladó sorban.
A fényezés nem a legszebb, de cserébe egy szem rozsda nem látszik.
Motor pöcc röff, szépen jár. Próba kör alatt semmi gond.
Nem akartam hazavonatozni így megírtuk az adás-vételit :D
Első kúton teletankoltam és a hosszabb úton indultam hazafelé :D
Sziasztok !
Úgy gondolom ,hogy teljesen laikus vagyok és szinte nem is értek az autószereléshez ... de még is lehet nem csak én figyeltem meg saját magamon ... de kiműveltem magam alap dolgokkal kapcsolatban mikor autót néztem ... Mire gondolok ?
Típus hibák ... Alfa 159-nél vannak motor típusoktól eltérő vagy vissza térő hibák ... hát mindenképp erre “bevásároltam tudásból “mint leendő tulaj...természetesen elötte megvoltam indulva A4 B6 vagy B7 Audiért vagy egy Passat VI szériáért így a típus hibákat össze tudtak vetni az Alfával kapcsolatban.
A legnehezebb a szerelő/szakmember kiválasztása volt de ez is sikerült és ő általa vehettem meg elsö Alfámat :) Ha a pénzemről van szó nehezen bízok meg emberekkel.
Fordultam sarkon műhelyből az első 3 mondat után.
Szóval...keresgéltünk autókat küldtem neki rosszabnál rosszabb állapotban lévőket amik nekem természetesen tetszettek ...🙃
Egyszer csak csörren a telefon és azt mondja ... “...az egyik ügyfelem eladná egy 2.0 jtdm-et én szervizelem már 2,5 éve ...” huhh.. mondom rendben egyből potyogtak a szemem előtt a milliók ... de végül kellemesen csalódtam az egész autóban mikor elmentem megnézni , kompromisszum kötés kellett még úgy is ,hogy az autóra szánt keretemen felül volt az autó ára de kategoriájában még is korrekt ajánlatot kaptam.
Hogy is mondjam(?) nem vagyok egy hirtelen ember 1,5 évig csücsültem mire kiválasztottam a típust majd volt idő mire megtaláltam amit szeretnék ... pontosabban “ő” engem.
Jelenleg első bekezdésnek ennyit :) Hamarosan írom ,hogy teltek az első hónapok .
A facebook-on akadtam rá a hirdetésre. Kevés pénzért adta a tulaj. Pont nézegettem, hogy kellene valami a GTV mellé járkálós autónak. (Nincs szívem télen használni)
Szóval a nagyon olcsóból még sikerül a felét lealkudni. Na persze a törpök élete nem csak játék és mese :-)
Valami miatt nem indul a motorja. Szépen forog és kompresszió is van benne, csak nem indul. Először ennek kell pontot tenni a végére.
Utána még jó pár dolgot ki kell cserélni, amit hirtelen láttam. (vezérlés, fékek, stb.)
A belsejére is ráfér egy kiadós takarítás.
A kormányt mindenképp újra kell bőrözni.
Szóval eléggé foglalkozós, viszont a kasznija nincs olyan rossz állapotban, ezért is vettem meg.
Sose gondoltam hogy egyszer 145 tulaj leszek :-)