Mutasd

>> Esemény2013-10-23

Gondoltam írok néhány sort az első nagyvaddal töltött utazásunkról. Kevés post van itt, az Amoren, gyarapítani kellene, hogy az emberek jobban megismerhessék e csodálatos autót, ez itt a reklám helye ;). Ha valaki ilyen autót szeretne magának, nem kell félnie tőle, persze nagy előny, ha megbízhatóbb forrásból sikerül egyet megkaparintani, ellenben költhetünk rá nem keveset, ha elhanyagolt autóról beszélünk. Ami nagyon olcsó, el kell kerülni, lehetőleg Alfastól kell megvásárolni, persze ha van rá lehetőség, de ezt tudjátok.

Városi használat: tökéletesen használható városban is, bár minden piros lámpa idegesíti, ez az autó menni szeret, és nem lassan. A fogyasztását városban csak az ICS szerint néztem, nagyban függ attól, hogy hány alkalommal kell megállni egy adott távolságon belül :-). 10l különbség gyorsan tud váltakozni föl-le, forgalom függő, városrész függő. Nagy a nyomatéka, 2000/percnél váltogatva is jól használható, nem muszáj forgatni a motort, 2500-nál váltogatva már dinamikus autó használatról beszélhetünk. A motor hangja jól hallhatóan 500as fordulatonként változik, azaz teljesen másképp szól, majd erről még külön írok, még nem tudtam mihez hasonlítani a teljes fordulattartomány összes hangszínét 500-as osztásokban :-), nem lesz könnyű feladat :). 3000-től már morog, az üvöltés 4000 után jön mennydörgésszerűen, egyre hangosabban, amíg elfogy a fokozat, hogy a környéken mindenki hallja, hogy nem mindennapi autó közeledik. A hangjától ki vagyok, jó értelemben :), bár nem tudom, erre mennyit tesz rá a sport levegőszűrő.
Városban próbáltam használni STR üzemmódban (sport), még próbálkozom vele, de egyelőre túl vehemensnek tűnik, esély sincs normális közlekedésre :), kipörgésgátló használata mellett sem.

Országút: 1350 km-t tettünk meg, Budapest-Székelyudvarhely (Erdély).
2x 650 km, 2 személy, az autó totálisan megpakolva, az odaúton óvatosan használva, éjszaka, néhány durva előzéssel telt. Egyszer váltottam vissza 6-ból 3-ba, 100-as tempónál, STR használata mellett, gyakorlatilag egy pillanat alatt előztünk, - nagy hangorkán kíséretében - de igazából erre sincs szükség, csak ha extrém útviszonyok uralkodnak, (rövid, beláthatatlan, bukkanókkal telített útszakaszok, de itt általában tilos előzni, és én szeretem betartani a szabályokat) és gyorsan, élvezetesen szeretnénk autózni. Erdélyben vannak hegyi utak, ahol egymást érik a kanyarok, de két kanyar között lehet előzni, na ott lehet vele durvulni :))). Más esetben elég visszaváltani 5-be, vagy gyors előzéshez 4-be.
STR gomb benyomásával az autó megváltozik, SOKKAL agilisabb, érzetre 200 kg-al könnyebb az autó, igencsak élvezetes így használni.
Az autó futóműve csodás,bőven van visszajelzés az aszfalt, és a futómű között, végtelenül kényelmes, és nagyon gyors :), a 166-nál nincsenek kompromisszumok, ez nem az az autó.
A fogyasztásáról a fent említett szakaszon ( országút, sok település, város övezte rész), távon: odaút 7,77 l, visszaút 8 l, (itt már ment a klíma is, illetve több csomaggal jöttünk haza). Hihetetlen adatok ezek 10 l fölött reméltem a fogyasztását , az ICS 6 dl-el mutatott többet, mint a valóság. A 6. fokozatot 70-nél már simán lehet használni, egyáltalán nem erőlködik megpakolt állapotban sem :).
Olajat nem fogyasztott a motor :).
A használata minden nap ajándék az élettől, legyen ez a végszó. :).