Mutasd

>> Szerviz2013-10-26

Történt, hogy néhány nappal ezelőtt a kulcs nem ugrott vissza a helyére motor beindítás után. Amikor észrevettem, már megtettem az autóval 2-3 km-t, mire sikerült megállni, az önindító folyamatosan tekert.. ment a zene.., viszonylag későn vettem észre.. indul jelenleg is az autó, de van, hogy csak másodikra, tehát sikerült hazavágnom az önindítót :))). Kezdhetek keresgélni önindítót..de jó lenne, ha kibírná, amíg találok is.

Tehát vettem gyújtáskapcsolót. Ma sikerült kicserélni, Dzsozy CarTárs útmutatásával, pontos blog leírásával :), köszönöm itt is.

Nagy vonalakban leírom a gyújtáskapcsoló-csere menetét, nem árt, ha több helyen megvan az infó.

A kormány-burkolat eltávolítása után férünk hozzá (5 db imbusz csavar)
A gyújtáskapcsolót egy csavar rögzíti, aminek valamikor 10-es feje volt, de meghúzási nyomatékkal letörik. Ezt fűrészlappal be kell vágni, és utána ki lehet csavarni. Ha ez megvan, az elektromos csatlakozót kell kihúzni, van egy pöcök a csatlakozón, azt fel kell pattintani, és utána szétjön. A fekete műanyag immo gyűrűt le kell venni a gyújtáskapcsolóról. Utána már ki lehet venni. A zárbetétet viszonylag könnyedén ki lehet imádkozni, a kulcsot bele kell rakni, addig fordítani, amíg kijön, közben a szerkezeten lévő kis pöcköt be kell nyomni. Ha ez megvan, a zárbetét mehet bele az új gyújtáskapcsolóban, és lehet visszaszerelni, és örülni :-).

Vettem még néhány dolgot, amikor a gyújtáskapcsolóért mentem. Javítóecsetet, a fényezési hibákra, szervó olajat, amit vissza kell vinnem, mert nem jót adtak, 3 db gyári NGK gyertyát (3 volt a kocsihoz).