Tagok >> Kikkó >> 159 2.2 JTS >> Blog
- Típus:159 2.2 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Nero oceano
A nyári gumis felniket kívül-belül lemostam és alaposan szemügyre vettem őket. Most jobban rájuk lehetett nézni, mint mikor az autómosás részeként gyorsan lecsutakolom őket. A sok küllővel sokáig elbíbelődtem, mire mind tiszta lett. Apróbb esztétikai hibák vannak a felnik külső lakozott felén, egyedül a jobb hátsó mondható hibátlannak. A télen megálmodom, hogy ki akarom-e javíttatni őket.
A gumikat oldalfalát bekentem glicerin tartalmú gumiápolóval. Csak addig voltak ilyen fényesek, amíg meg nem száradtak.
A gumiápoló és a keréktárcsa tisztító körülbelül 1500 Forintba került. Meg kellett pár vödör víz.
A nyári szett szép tisztán alszik téli álmot.
Rég írtam az Alfámról. Ez gondtalan, de azért nem eseménytelen együttlétet jelent.
Még szeptemberben sikerült egy kecskeméti bontóból szerezni egy 16 colos alufelni szettet. A külső felük jó állapotban volt, nem látszódott rajtuk padkázás nyoma. A belső felükről azonban ez nem volt elmondható, pattogzott lefelé a festék. Így elvittem őket teljes felújításra. A négy felnin három különböző gyártó nyárigumijai voltak, így otthagytam őket "ajándékba". Múlt hét pénteken vettem át az elkészül felniket, szépek lettek. Így már kevésbé féltem őket a téli utak viszontagságaitól.
A mai napon új téligumi szett került a kocsira, Nokian WR D4 XL, 215/55 R16 97H. A gumisok megjegyezték, hogy túl szép a felni télre. Gondosan rápróbálták a kocsira, mielőtt végleg feltették volna. Ellenőrizték, hogy tuti nem ér sehol a fékekhez és hogy hova tegyék rá a súlyokat.
Felőlem jöhet a hóesés.
A szélvédőmosó már fagyállóval lett utántöltve. Na jó, a hűtővizet nem ártana majd megnézetni fagyállóság szempontjából, hogy teljesen nyugodt legyek.
Költségeim:
- Alufelni bontóból: 50000 Ft
- Alufelni felújítás: 50000 Ft
- Téligumi szereléssel, centírozással: 130520 Ft
681 km 69,74 l benzinnel. Eléggé ki lett számolva a tankolás. A fedélzeti számítógép szerint 9,8 l/100 km a fogyasztás. Teletank szerint számolva 10,24 l/100 km. Mindezt főleg autópályán 130km/h-ra állított tempomattal, egy kevés városi szakasszal, időnként nagy gázzal gyorsulva.
Az Alfám kapott egy szett márkást kerékőrt. Nehogy meglepetés érjen egyszer nagy bevásárláskor. A kerékcsavarok sajnos elég rozsdásak. Az előző, 17 éves autómon nem voltak ilyen állapotban. Jobb lesz lecserélni őket, mielőtt belerohadnak a menetbe.
A szerviz javaslatára ("kompresszor tömítetlenség") meglátogattam egy kollégám által ajánlott klíma szervizt.
A klíma hűtött rendesen, szaga nem volt, de jobb félni, mint megijedni. Átnézték, rámértek, gáz van benne elég, minden ok, mi a baj? Mondtam, ha már itt vagyok, csináljunk egy általános tisztítást. Most vettem, ki tudja mikor volt utoljára tisztítva. A gombát rántva szeretem, nem a klímából kifújva. A pollenszűrő úgyis most lett cserélve.
Ózonos tisztítás elvégezve.
Sajnos nem jól indult az első Alfás élményem. Az adás-vétel után amint hazaértem, és sok óvatos manőverrel beálltam a parkolóhelyemre, észrevettem, hogy frissen vásárolt autóm máris megjelölte a területét rózsaszín, olajos folyadékkal. Nosza, irány a szerviz. Amúgy is elvittem volna, egy okkal több.
Mint kiderült, a szervócső fáradt el. A 2.2 JTS ezen alkatrésze még véletlenül sem csereszabatos a többi típussal. Magyarországon polcon sehol sincs, rendelésre több, mint 50 ezer forint lenne egy vacak kis gumicső (képen). Szerencsére a szerviz tudott csináltatni 8000 Ft-ért. Így mindjárt barátibb az ár.
Az első szerviz alkalmával alaposan át lett nézetve.
Kapott két első felső lengőkart, új motorolajat (Selenia K), olajszűrőt, légszűrőt pollenszűrőt. A 6 liter motorolajból megkaptam, ami megmaradt.
A szervócső probléma sajnos elsőre nem oldódott meg. Az első hosszabb útja során
elég sok olaj elfolyt, ami ezúttal már hallható volt minden egyes kormányzásnál. Irány vissza a szervizbe. Rátöltöttek némi szervóolajat, majd utamra engedtek.
Az a fránya szervócső viszont továbbra is engedte az olajat. Egy újabb hosszabb út után ismét hallható volt. Vissza megint. Új szervócső lett csináltatva kétszer is, másodszorra máshol. Garanciában cserélve, csak anyagköltséget kellett fizetnem. Azóta úgy néz ki jó. Már kétszer ellenőriztem a szervóolaj szintet, nem fogy. Azt hiszem megtanultam, mi az az olajos szervó.
Napsütéses, gyönyörű szép nyári nap volt. Számomra még szebb volt ez a nap. Már akkor beleszerettem, mikor még csak fényképeken láttam Őt. Izgatottan tárcsáztam a friss hirdetésben megadott telefonszámot. Gyors időpont egyeztetés, még aznap munka után mentem megnézni. Biztosítékként a kollégámat vittem, és szóltam neki, hogy alaposan nyissa ki a szemét, és mindent jól nézzen meg, mert én már nem fogok tudni teljesen tisztán látni. Végignéztük kívül-belül, menetpróba, dudál, villog, fékez, klíma gyorsan hűt. Egyből alkudtam is rá. Visszagondolva lehetett volna többet is alkudni belőle. Másnapra vittem is az árát, két Nokia telefon vastag köteg Deáktól kellett megválnom érte.
Izgatottan ültem bele, de tudtam, hogy most higgadtnak kell maradni. Apránként beállítottam magamra az ülést és a tükröket. Ablak le, motor be. A világ egyik legszebb hangú négyhengerese életre kelt és duruzsolt, csak azt várta, mikor indulunk el. Tükör, index és már gurulunk is. Fantasztikus érzés volt. Nem tudtam eldönteni, hogy a járókelők, akik mellett elgurultam, a kocsit bámulják vagy a letörölhetetlen mosolyt az arcomon. Nem foglalkoztam velük. Mert ez egy gyönyörű nap volt. Vettem egy Alfa Romeo 159-et!