Tagok >> Liquid >> Stelvio 2.0 benzina 280Le >> Blog
- Típus:Stelvio 2.0 benzina 280Le
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2017
- Színe:Rosso 414
Megérkeztek a téligumik. Hosszas nézelődés után Hankook Winter I*cept evo3 W330 XL 107H lett 235/60R18-as méretben. A 159 fekete Ronal felnijeit megtartottam, így azokra kerültek fel az új gumik. Természetesen TPMS szezrokkal szerelték. Szokás szerint Marosiéknál.
A gumik darabja 53.800ft, a TPMS szenzorok + szerelés pedig 14.000ft/db
A szállítás kalandos volt, mert be kellett raknom a 4 új szerelt kereket + a 4 régi gumit (azokat eladtam). A 3. képen jól látszik mennyivel nagyobb ez a kerék mint a 159-é.
Utánanéztem a tetőcsomagtartónak és sajnos a normál tetős Stelviohoz nincs gyári, így a Thule mellett döntöttem. WingBar Evo lett a befutó:
- 5156 autospecifikus kit
- 7105 talpak
- 711400 alu rudak
Profi cucc, elsőre nem volt egyszerű felrakni, mivel nincsenek jelzések a karosszérián (megjelöltem egyelőre alkoholos filccel, aztán majd kitalálok valamit), de nagyon korrekt útmutatót mellékletek, és külön tetszett a mellékelt nyomatékkulcs.
A garázsban lévő tetőcsomagtartó szekrényt kicsit át kellett alakítani belül, mert sokkal szélesebbek mint a 159-é.
Vettem egy CTEK töltőt. Már régóta szemeztem vele, de eddig a jelenlegi töltőm is elég volt, viszont az nem AGM kompatibilis...
A töltő mellé adnak egy beépíthető csatlakozót, vettem plusz egyet, így mindkét kocsiba be van építve. A motortérbe építettem be, a gyári töltőpontokra kötöttem.
Az előző gépekben is volt kamera, így a Stelvio se maradhatott ki. Hónapokkal ezelőtt dobott be a fórumba valaki egy igényes kialakítású kamerát Giulia/Stelvio-hoz, akkor megjegyeztem, most hogy aktuális lett utánanéztem. Aliexpress-en találtam, de hála Pettinkének, végül egy olasz webshopból rendeltem meg. (184 EUR) A tükör burkolatba integrálták, első és hátsó kamera, korrekt leírással, kábelekkel, SD kártyával.
DHL hozta 5 nap alatt. A tükör mögötti burkolatot kell cserélni, aztán a tetőkárpit alatt, az A-oszlopnál elágazik, a hátsót a tetőkárpit szélénél vittem hátra az ajtó szigetelések megbontásával. Hátul az átvezetőn keresztül a csomagtér ajtóra és kb. középre ragasztottam fel az üvegre. A csomagtér ajtó burkolatát kellett leszerelni, illetve az átvezetőt megbontani. Nem volt vészes. A fő kábel az A oszlopban megy le, a kesztyűtartó alá. A kesztyűtartót kivettem és az alatta lévő fedelet is, ami mögött a biztosítékok vannak. Ezek helye korrektül benne volt a leírásban képekkel illusztrálva.
Az ott lévő test csavarra kellett rákötni a testet, az állandó és a kapcsolt 12V-ot pedig úgy oldották meg, hogy a gyári biztosítékok helyére kell betenni a spec csatlakozót, ami egy biztosíték egy kijövő kábellel. Ötletes megoldás, nem kell semmit megbontani, megcsapolni. Egy Youmera nevű app van hozzá amivel lehet adminisztrálni, de az SD kártyát kivéve is egyszerűen megnézhető mindkét kamera képe. Eddig nagyon tetszik kíváncsi vagyok, hogy muzsikál élesben :)
Soha nem volt még pótkerék nélküli autóm, ráadásul eltűnt a kompresszor, így biztos ami biztos vettem egy defekt javító készletet, spray-t és kompresszort.
Lehet hogy semmire se jók, de megnyugtat a tudat hogy van :D
Remélem pont annyiszor lesz rá szükség mint az elmúlt 20 évben vagyis nullaszor :)
Hozzáraktam még egy összecsukható rendezőt is.
Már a kereskedésben, mikor átnéztük, észrevettük, hogy a vezetőülés oldalsó takaró burkolata le van szakadva. A helyén maradt mert a hátsó csavar és egy alsó patent még fogott, de ki kellett javítani. Megkérdeztem bontókat, de senkinél nem volt. Felhívtam a közeli olasz alkatrészest (akiknél már sok gyári cuccot vettem), azt mondták csak márkaszervíz, megszűnt a hozzáférésük. Írtam a CarNet-nek, nagyon gyorsan reagáltak, tisztáztuk pontosan mi kell, és két nap múlva meg is érkezett a gyári új burkolat.
Sokat hallottam a Brodit tartókról, de sajnos nekik csak olyan állítható megoldásuk van, amihez csavarhúzó kell. A ProClip vagyis az autóhoz rögzíthető rész viszont nagyon profi, így végül ezt házasítottam össze egy Baseus Mini Gravity tartóval, ami eredetileg a szellőzőrostélyra kerülne. Abban viszont nem bízom, tuti hogy előbb-utóbb megsínylené a mechanika, amit nem arra terveztek, hogy nagy és nehéz telefon rángassa.
A kettőt összerakva nagyon tetszetős cucc keletkezett. Jól néz ki, stabil, a ProClip tényleg tökéletesen illik oda ahova tervezték. Arra vagyok csak kíváncsi hogy rázkódásnál majd mennyire akar kiesni belőle a telefon. Ezt meg majd kiderül :)
Szerda reggelre kaptam időpontot eredetiség vizsgálatra, és aznap délelőttre foglaltam időpontot az okmányirodába is. Az a vicc, hogy ha nem foglalok időpontot, hanem csak húzok sorszámot, akkor vagy 20 perccel előbb végzek :)
A lényeg hogy minden kerek, az autó a nevemre került.
Illeték: 154.500,-
Forgalmi és törzskönyv: 12.000,-
Eredetvizsga: 18.500,-
Kicseréltem a pollenszűrőt. Szidtam Giovanni-t közben :) Le kell venni a kesztyűtartó alatti takarópanelt, vagy legalábbis lepattintani a szélét hogy az alatta lévő 2 csavarhoz hozzá lehessen férni. Ezután újabb három csavar a kesztyűtartó felső részén, ezután kijön a kesztyűtartó, le kell csatolni 2 vezetéket, és balra bent van a fedél előtte megy egy cső, kb. a klíma kondenzvize, ezt ki kell húzni, a kábeleket félre, és egy 5.5-es csavar fogja a tetőt. Ugyanaz a csavar kb. mint ami már a 156-ban, 159-ben is volt és ugyanúgy leesik első alkalommal, és nem lehet megtalálni. Ugyanúgy egy sima kereszt-csavar került a helyére azzal nem lesz többé gond. Eddig a pontig van video, de a következő kocka már az hogy lent van a fedél. A szűrőhöz kapott instrukcióban lévő képen látszik ugyan valami hogy miként kell kivenni, de nem egyértelmű. Alul van egy zárópöcök, azt kell kipattintani. A szűrőt kivenni nem nehéz, de visszatenni már nem olyan egyszerű.
Az ózonos tisztítást is a saját gépemmel végeztem.
Mann-Filter aktív szenes szűrőt raktam bele.
Anno mikor a Black Monstert vagyis a 2.4 Q4-et eladtuk, és megvettük a TBI-t, pár évre terveztünk. Gondoltam lesz majd jóáras Giulia. Hát nem lett mert közben pár dolog megkavarta az autópiacot. Közben végig nézegettem a hahu-t, mobile-t, jöttek időnként a hirdetések, egyre magasabbra kellett emeljem a limitet. Eleinte Giuliában gondolkodtunk, de lassan eltolódott a Stelvio felé. Ez utóbbi Mártinak jobban tetszik, nekem pedig az volt a lényeg hogy a Giulia/Stelvio párosból akartam egyet. Megkértem egy győri ismerősöm, hogy próbáljuk ki be tud-e jönni a kapun a Giulia. Ez azért érdekes, mert a járda magas és meredek feljáró van az útról. A TI is leért ha nem okosan mentem ki-be. Hát a Giulia is igen neccesen fért csak el. Ez viszont végleg eldöntötte a dolgot, Stelvio lesz, de az meg drágább :) Innentől már csak Stelvio hirdetéseket néztem. 11-12m-ig lehetőleg 2018 vagy újabb, 100e km alatt. Bp-en megnéztünk egy dán importot, ami piros volt, de gyöngyvászon üléses, csepegett a szilikon és gyanús volt hogy birizgálták a jobb hátsó ajtót. Szerintem törött volt. Szövet üléses gyakorlatilag nincs csak újban, az meg többe kerül mint amit szeretnénk autóra költeni. Aztán egyszer csak, egy szerdai napon szembe jött ez a piros 2017-es kevés km-es, 280 lovas Siófokról. A SioMobilnál volt bizományban. Elentünk megnézni, közelről is szép volt, őszintén koszos. Bár a tulaj kitakarította, de irgalmatlan kosz volt a kevésbé látható helyeken és a motortérben. Viszont a vezetőülés oldalsó burkolatának töröttségén és pár apró karcon kívül gyakorlatilag hibátlan, a bőrülés szép és a számomra egyik legszebb 20-as gyári felnik vannak rajta jó gumikkal. Kiderült hogy a volt siófoki polgármester felesége a tulaj. 10.5m volt a kikiáltási ár. Elvittük próbakörre, az értéklesírtő odaadta a kulcsot hogy menjünk. Csak kis utcákban mentünk egy kört ott nem éreztem azt a nagy erőt. Ajánlottunk 10-et, végül 10.1-ben megegyeztünk.
Lepapíroztuk, a tulajnál leültünk és intéztem biztosítást gyorsan illetve átutaltam, aztán haza indultunk. Az úton már kijött a póver. Nagyon jól mozog, megy ahogy kell, tetszik nagyon. Kissé fura a magas üléspozíció, de hamar megszoktam. Intézem az eredetvizsgát és az átírást.