Tagok >> Liquid >> Stelvio 2.0 benzina 280Le >> Blog
- Típus:Stelvio 2.0 benzina 280Le
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2017
- Színe:Rosso 414
Eljött az ideje az akku-cserének. Gyári, tudtommal nem volt cserélve. Már mikor hozzánk került se volt túl acélos, de eddig életben tartotta a cspptöltő. Most viszont bő 1 hét állás után 9V-ra esett a feszültsége. Megrendeltem egy Exide EK960-at (AGM, 96AH, 850A). Győrben a Kicsi Kocsi Autósboltban 78000ft lett a vége. 80e-nél kezdődött a webshopokban + szállítás.
Ma érkezett meg, ki is cseréltem. A csere idejére a motortérben lébő "bika" pontokra kötöttem egy másik aksit. Látszólag minden rendben :)


Kapott egy nyestriasztót, rendesen beépítve. Előfordul, hogy "olyan" helyen éjszakázik.
A fene tudja mennyire hatékony, de ennyi belefér...

Sajnos a sima egyszerű USB kivezetésről az új telefonok már nem igazán akarnak tölteni, de még ha működik is akkor sem gyorstöltő. Ezért átépítettem a hátsó USB kivezetést gyorstöltősre.
Ehhez rendeltem ebayről 2db USB-C quickcharge modult.
Bemenet DC 8-30V, ezt alakítja megfelelő kimeneti feszültségre attól függően mit kér a telefon.
(elvileg tudja mindhárom szabványt, Samsung és Honor telefonnal próbáltam)
Kimenet: 5V3A, 9V3A, 12V3A, 20V3.25A (itt ez utóbbi nem játszik, mivel 12V-ot kap)
Az eredeti tupla USB aljzat helyére építettem egy dupla USB-C aljzatot, 2db ilyen modullal. Van ott állandó 12V, ezt adom oda a moduloknak egy relével ami a "gyújtásos" 12V-ra kapcsol.








Sikerült elütni egy kismadarat, pont a bal első parkradart kapta telibe, de úgy hogy semmi nem látszott körülötte, csak belökte a radart. Levettem a kereket és a doblemezt így hozzá lehetett férni. Gyárilag csak oda van melegítve a radar tartója a lökhárító belsejéhez, nem egy sztrapabíró megoldás...
Először úgy gondoltam megragasztom, de nem tudtam volna rendesen odarögzíteni amíg megköt, így maradtam a gyári megoldásnál. Forrasztóval "odasütöttem", aztán ment minden vissza a helyére. Működik! :)






Kezdetektől zavart az hogy a központi zár nyitását/zárását hangos sípszó kíséri.
Keresgéltem kicsit fórumokban és azt találtam, hogy az országkódot Hollandra állítva ez kikapcsolódik. Ma kipróbáltam és működik!!! :)
MES kell hozzá, proxy-nál lehet átállítani, aztán kell egy proxy rendezés és kész.
Lezúztam a garázsajtó keretén a balos tükörindexet. Pont a kiálló plexi része akadt el, és tört be, minden más érintetlen maradt. Gondoltam nem nagy ügy, nézek cikkszámot aztán megrendelem. Na az egész tükör egyben egy cikkszám. Hajrá adjunk a fenntarthatóságnak meg a javíthatóságnak. Pedig látszik, hogy bontható, külön egységet képez a tükörindex....
Bontottan 50-80e az új árát inkább nem kérdeztem meg :) Szerencsére eBay-en találtam egy olasz eladót, aki utángyártottban árulja, 34EUR, szállítás benne van az árban. Made in Taiwan.
Nem tudom az eredeti hol készül, de nem lennék meglepve, ha kb. ugyanazon a soron készülne :) Meg is rendeltem gyorsan. Ez volt 2024.05.15-én, 22-én pedig már a kezemben volt a csomag, GLS hozta. Lenne mit tanulnia az MPL-nek pl....
Némi google-zás, és Csöritől segítség kérés után lepattintottam tükör burkolatot. Műanyag kárpit szerszámmal sima ügy. Ezután teljesen kifordítottam a tükröt úgy könnyen mögé lehet nyúlni és kipattintani a tükörlapot.
Ott van három T20-as csavar, akkor lejön a műanyag idom, alatt pedig szintén három T20 ami már az indexet tartja. Eddig sima ügy. Viszont a negyedik csavar kívül van és mögötte kb. 1.5cm hely van. Szintén T20, bele süllyesztve a műanyagba. Na ezen már agyaltam egy fél órát. Próbáltam feszegetni, hátha tudok csinálni kicsit több helyet, de nem lehet. Nyilván, ha leszerelem a komplett tükröt, akkor szétszedhető, de ehhez nem volt kedvem. Beáldoztam inkább egy T20-as bitet és elvágtam úgy, hogy még meg lehessen fogni fogóval. Így se volt egyszerű, de kijött a csavar. Utána már csak a csatlakozót kellett széthúzni és kész. Ugyanígy visszafele minden. Sajnos rugalmas fém fül, ami a tükörlapon van rajta - és szerintem valamiféle rezgéscsillapító funkciója lehet - felig letört, szinte semmi se tartotta. Ezt megragasztottam, majd minden ment vissza a helyére. Kb. 100km-t mentem azóta vele, úgy néz ki minden rendben.












Előző hétvégén kaptam egy kavicsot az autópályán, a menetirány szerinti jobb szélén a szélvédőnek, pont ott ahol az "árnyékolás" kezdődik. Amint lehetett leragasztottam celluxxal. Ma házhoz jött a szakember és rendbe rakta. Csak megfelelő irányból és fény mellett látszik, szóval jó lett.
Sok hír és video jött szembe az interneten, Stelvio-k és Giulia-k ellopásáról. Mindig ugyanaz a módszer, az elképesztően fax módon odarakott radar modul burkolatát lepattintva, annak a csatlakozójára kapcsolódnak rá és 1 percen belül viszik az autót, mindenféle roncsolás nélkül. Kicsit utánanézve találtam meg az úgynevezett AntiTheft Armor-t, Ebay-en egy angol eladónál, és egy holland weboldalon: https://jtd-performance.com/en/product/anti-theft-armor-giulia/ Végül a holland mellett döntöttem. Nagyon jó arc volt az eladó. Készségesen válaszolt a kérdésekre, Gyorsan küldte a csomagot. Maga a pajzs gyakorlatilag egy rozsdamentes 2-es lemezből készült védőburkolat, ami a radar alatt lévő alu nyúlvány gyári csavarjaira rögzíthető. Ezek kívül még két önmetsző csavarral kell fixálni. Sajnos ehhez le kell szerelni az első lökhárítót. Ez videokat nézve nem nehéz dolog. Első körben le kell szedni a kerékjárati ív díszlécet. A patentek törnek, lehet hogy ha melegebb van akkor több is menthető, de nekem egyet sikerült épen kiszednem, a többi eltört. Nem gond beszerezhető. Következő lépés a zárhíd, ott van 6db T55 torx csavar és alul sok T30 (lehet hogy T35 de igazából lényegtelen). Ezután jön a doblemez elején 3 db sima keresztcsavar és annyi. A videoban itt volt egy vágás ami nekem kb. 1-1.5 óra lett mire megtaláltam a doblemez mögött a szintén T30-as csavart amit csak kitapintani lehet. Ez tartja össze a lökhárítót és a kerékjárati ívet. Miután ez megvan már csak le kell emelni, húzni a lököst, majd egy csatlakozót széthúzni. és kész. Még egy dolog, a kerék előtti hűtő légterelő lemezét is le kell szerelni, mert útban lesz. A másik oldalon nem kell ezt a csavart kijátszani, felesleges, így is tud annyit mozdulni az egész, hogy a radar környékéhez hozzá lehessen férni. Az alu nyúlvány csavarjait nem könnyű elérni, de nem is túl nehéz, arra megy rá a pajzs. Viszont ugyanezt a két csavart visszarakni már korántsem egyszerű. Ehhez már valami ügyes célszerszám kell. Nekem egy 90 fokos, forgó bit toldóval sikerült. Ezután a 2 db hozzá adott önmetsző csavarral oldalról is rögzíteni kell. Ezután fordított sorrendben mehet vissza minden. A patenteket meg lehet rendelni a márkaszervízben, illetve különböző patent webshopokból, Ebayről stb. A győri CarNet-et hívtam, de nem vették fel, vissza nem hívtak, így megrendeltem a http://patentcentrum.hu/-ról. Sajnos a díszléc is megrepedt pár helyen hátul a patentek tartóinál, azokat megragasztottam, ha nem bírják, akkor újat fogok venni. Lehet hogy kicsit óvatosabban kellett volna leszednem :)
A pirosból kell 2x9 db, cikkszám: 6000628195
A zöldből kell 2x3 db, cikkszám: 71748293











3
516