Mutasd

>> Szerviz2023-12-08

Olaj, szűrők, fékfolyadék, gyertyák, plusz rendeltem egy hátsó ülés alsó burkolatot, amit az ülésfűtés beszerelésekor elfúrtam. Természetesen ezúttal is Csörgőéknél voltam.

>> Tuning és extra2023-08-20

Bőrülés igényli az ülésfűtést, és mivel hosszabb távra tervezünk az autóval,
így nekiálltam beépíteni a hátsó ülésekbe is, hogy a gyerekek se fázzanak :)
A Metroman-tól rendeltem 2db Kiyo AWHL-t.
Az gyári kárpit alá kell betenni, ezért teljesen szét kellett szerelni mindent.
Először a csomagteret, majd a hátsó üléssor oldalsó paneljét, ezután már hozzá lehet férni a hátsó ülések oldalsó tartó konzoljaihoz. Az ülések felső része nem nagy dolog, de azért le kelett szerelni a középső biztonsági övet.
Az alsóhoz pedig a középső tartó konzolt.
A csomagtérben lévő szivargyújtóról vettem gyújtás alatti áramot a vezérlő reléhez, ami közvetlenül az aksiról látja el a fűtőpárnákat. Ezzel együtt szépen megcsináltam a vonóhorog kábeleit is. Korrektül megcsinálta a villanyász, de nem volt elég szép :)
A biztosítékait beleraktam az ülésfűtés reléjével együtt egy dobozba amit az aksi mellé rögzítettem.
Természetesen minden kábel bandázsolva és normálisan elvezetve, rögzítve.
Az ülések szétszedése nem nagy dolog, a kisebbiket összerakni se volt túl nehéz.
A nagyobbik ülés összerakása már bonyolultabb feladat, ha az embernek nincs kárpitos fogója,
illetve kárpitos gyakorlata.
A kapcsolót eredetileg a hátsó ülés oldalsó alsó műanyag burkolatába akartam beszerelni, a baloldait ki is fúrtam,
de sajnos kiderült hogy nincs elég hely a kapcsolónak a burkolat mögött.
Ezután jött az agyalás, hogy mi legyen a B terv. A könyöklő hátsó részének a burkolata szerencsére nagyon könnyen levehető,
és azt megvizsgálva rájöttem, hogy ott az USB-k mellett van elég hely. Már csak egy gond maradt: az hogy oda valahogy át kellvinni a kábelt.
Ezzel két probléma is akadt, először is az hogy a kapcsolóknak csak kb. 30 centis kábele volt, aztán csatlakozó, vagyis nem ér át oda.
Nyilván el lehet vágni és beletoldani, de a kardánbox kárpitja alatt kellene átjátszani, ami szintén nem egyszerű.
Sok idő, szívás, káromkodás árán azért sikerült. a Kapcsolók 4 vezetékesek, vagyis a két kapcsolóhoz 8 szál kell, kellően védve és szigetelve.
Sima 2 erű 0.75-ös kábelt használtam, 4-et. Ez kellően védett, elég réz is van benne.
Beletoldottam a kapcsoló vezetékébe miután sikerült áthúznom.
Ezután már csak összeforrasztani, bandázsolni és rögzíteni kellett.

>> Szerviz2023-06-29

Ma elvittem reggel 8-ra a Stelvit a CarNethez, majd kaptam a telefont 11 körül, hogy minden rendben mehetek érte. Kicserélték a kutyacsontot és megcsinálták a vizsgát.
Vonóhorog: 750kg fékezetlen és 2300kg
Öröm és boldogság :)
Gyorsan elmentem okmányirodába is kiváltani az új forgalmit.

>> Szerviz2023-06-20

Elrepültünk, minden király, de azért közben telefonlátam a Hondához, hogy jönnék vissza műszakira. Na most már azt mondta a szaki, hogy megváltoztak a dolgok és mégse jó a kutyacsont, illetve szemműtétje lesz és emiatt ugrik 2 hét, nincs időpont július közepére, közben június 28-án lejár...
Na ez így már nem annyira funny. Csörivel megbeszéltük, hogy elküldi az időközben beérkezett alkatrészt, én pedig utalok. Ezután intéztem időpontot a CarNet-nél alkatrészcserével egybekötött műszaki vizsgára. Kezdtek egyenesbe állni a dogok.

>> Szerviz2023-06-16

Miután lepattantam a műszakiról, gyorsan felhívtam Csörit, hogy húzzon ki a bajból :)
Megrendelte a cuccokat, Rotinger tárcsák, gyári betétek, gyári kutyacsont, illetve rendeltem 2db ISOFIX fedelet a hátsó üléssorra, mert az egyiknek hiányozott a felhajtható része, a másik meg félig le volt törve.
Megjelentem, majd jött a rossz hír, hogy a kutyacsont nem érkezett meg. Na ez tényleg rossz hír volt, de mindegy főzzünk azzal ami van -> legalább a fékcsere meglesz.
Meg is lett, minden rendben, elég gatya volt a régi. A hiányzó alkatrésszel meg abban maradtunk, hogy majd a nyaraláskor odaugrok Alsóörsről.
Mindez a külföldi nyaralás előtti napon pénteken volt, másnap igen kora hajnalban indultunk Ciprusra :)

>> Szerviz2023-06-07

Kollégám / barátomnak a helyi Honda szervízben van ismeretsége, nekem megy mindegy hol műszakiztatok, így kértem én is oda időpontot. Sajnos első körben nem sikerült a dolog, 3 problémát találtak:
- hátsó fékek, tény hogy szarul néztek ki
- nem volt egyértelmű hogy jelzi a vontatmány irányjelzését (ezt nem értettük, mert a villanyász azt mondta terhelve sípol, amit megerősített a saját utánfutós teszt is)
- bal hátsó kutyacsont
Ez utóbbira azt mondta önmagában nem nagy gond, ezzel átmenne, de ha már úgy is meg lesz bolygatva a hátsó rész, akkor cseréljük ki azt is.)

>> Tuning és extra2023-05-16

Régóta szerettem volna vonóhorgot, de a 159 berlina és a vonóhorog számomra nem összeegyeztethető :) A Stelvio viszont már más tészta, ezen el tudom képzelni, persze csak valami kulturált, levehető változatban. Győrújbaráton Stipsits Dénest kerestem meg, Ő intézte a beszerzést, beépítést és bekötést is. (Steinhof W10-03 6007 A50-X)
Saját építésű relés megoldás lett az eredmény, az index terhelésre sípol.
Vettem hozzá egy 13 -> 7 pólusú átalakítót is.

>> Tuning és extra2023-03-24

Kezdetektől idegesít a start-stop rendszer. Műszaki emberként nem tudom elfogadni hogy nem kártékony, ráadásul elég hektikusan működik. Rendeltem egy kitet az ENG-CUSTOM-tól. Igényesen megépített cucc, adnak hozzá célszerszámot és leírást. 2 perc alatt lehet beépíteni. A működése pofonegyszerű: gyújtás ráadása után kb. 2 másodperccel "megnyomja" a start-stop off gombot.
https://youtu.be/ywMD3u5DweQ

>> Szerviz2023-03-24

Ma úgy döntöttem itt a nyár :) Felszereltem a nyárigumikat, és kihasználva az alkalmat lemértem a szerelt kerekeket. A sejtésem beigazolódott, mert nagyon nehéznek éreztem: 26.5kg. Az az vicces hogy mindkét komplett kerék 26.5kg.
Nyári gyári 8.5x20-as felnin 255/45R20 Michelin Latitude Sport 3
Téli RONAL R56 8x18 felnin 235/60R18 Hankook i*Cept EVO3

>> Tuning és extra2023-01-04

Mindig is tetszett az amerikai változatok beépített garázsnyitója, most érkezett el az idő hogy megcsináljam :) A belső tükör mögött takaró lemezre helyeztem a két nyomógombot, az átalakított távirányító simán elfért az idom alatt. Marci festette a betűket.